• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • AngieF
    Zozoi skrev 2025-03-12 14:59:30 följande:

Negativt här också idag? Det känns hopplöst 😭💔

Ja det är så himla deppigt! Vet inte hur länge jag och min man kommer orka testa.. Jag fyller liksom 38 om några månader så känns allt mörkare och mörkare💔
  • Zozoi
    AngieF skrev 2025-03-12 15:12:32 följande:
    Ja det är så himla deppigt! Vet inte hur länge jag och min man kommer orka testa.. Jag fyller liksom 38 om några månader så känns allt mörkare och mörkare💔
    Hoppas att ni snart ska få sluta testa och att ni får ert efterlängtade plus på stickan ❤️

Jag fyllde nyss 30 och vi har ett gemensamt barn sedan tidigare, på 4,5 år. Vi har försökt med syskon i ett och ett halvt år nu men det vill inte ta sig 😢 Vill så gärna ha ett syskon.

Vill dock poängtera att jag såklart är jätte tacksam för att jag fått barn och fått uppleva det. 
  • Zozoi

BIM inom 3 dagar ungefär, min cykel diffar lite så det är lite oklart. 
    Hade ett ägglossningstest i väskan igår och tog det när jag var på jobbet och det var tokpositivt. Har hört och läst att man kan få positivt ÄL-test om man är gravid men också att det kan vara positivt strax innan mens. Så det säger ju egentligen ingenting. Tog ju ett negativt test idag så det talar ju för det sistnämnda tyvärr 😩

Vet inte ens vart jag ville komma med detta. Någon som tagit positivt lh-test strax innan mens men negativt gravtest men som sen fått positivt graviditetstest? 

• elliibellii

BIM idag, CD31, gravtest cb testa tidigt negativt 😬

Börjar kännas som att det inte blivit något denna cykeln 🥲

• AngieF
    Zozoi skrev 2025-03-12 16:54:08 följande:

Hade ett ägglossningstest i väskan igår och tog det när jag var på jobbet och det var tokpositivt. Har hört och läst att man kan få positivt ÄL-test om man är gravid men också att det kan vara positivt strax innan mens. Så det säger ju egentligen ingenting. Tog ju ett negativt test idag så det talar ju för det sistnämnda tyvärr 😩

Vet inte ens vart jag ville komma med detta. Någon som tagit positivt lh-test strax innan mens men negativt gravtest men som sen fått positivt graviditetstest? 

Jag har! Inte denna cykel men i augusti när jag blev gravid för första gången (MA i v12) tog jag första bästa förpackning stickor ur badrumsskåpet😅 och det såg typ positivt ut i två dagar tills jag insåg att jag tagit fel haha. Då tog jag ett riktigt graviditetstest och fick ett svagt positivt streck! 
    Just de där LH stickorna hade jag aldrig fått så starka innan heller. Så det är inte omöjligt att det blir så för dig❤️ 
  • Anonym (Tredje)

Så här såg det ut för mig förra cykeln då jag plussade (kemisk grav) äl test starkare och starkare. Gravtest länge ner såg man ett svagt streck på. 

• Zozoi
    AngieF skrev 2025-03-12 18:37:17 följande:
    Jag har! Inte denna cykel men i augusti när jag blev gravid för första gången (MA i v12) tog jag första bästa förpackning stickor ur badrumsskåpet😅 och det såg typ positivt ut i två dagar tills jag insåg att jag tagit fel haha. Då tog jag ett riktigt graviditetstest och fick ett svagt positivt streck! 
    Just de där LH stickorna hade jag aldrig fått så starka innan heller. Så det är inte omöjligt att det blir så för dig❤️ 
    Jag får avvakta och se helt enkelt om mensen dyker upp. Känns ju inte jätte hoppfullt med tanke på att graviditetstestet var negativt idag 😢 Vi får se helt enkelt.

Har du några känningar på att mensen är på gång? Jag kan knappt skilja längre på vad som är vad. Jag har inte så stark PMS generellt så jag känner knappt något innan mens alls.
    Något ömma bröst idag & känner mig lite uppsvullen, annars inget annat. Hur mår du? ❤️
  • Zozoi
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-12 20:19:58 följande:

Så här såg det ut för mig förra cykeln då jag plussade (kemisk grav) äl test starkare och starkare. Gravtest länge ner såg man ett svagt streck på. 

Mitt LH-test jag tog igår var dock HELT positivt, ditt starkaste där räknas ju inte som helt positivt med tanke på att det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Mitt var liksom exakt lika starkt båda två strecken. Blir så förvirrad 😳
  • AngieF
    Zozoi skrev 2025-03-12 21:07:05 följande:
    Jag får avvakta och se helt enkelt om mensen dyker upp. Känns ju inte jätte hoppfullt med tanke på att graviditetstestet var negativt idag 😢 Vi får se helt enkelt.

Har du några känningar på att mensen är på gång? Jag kan knappt skilja längre på vad som är vad. Jag har inte så stark PMS generellt så jag känner knappt något innan mens alls.
    Något ömma bröst idag & känner mig lite uppsvullen, annars inget annat. Hur mår du? ❤️

Jag brukar ha väldigt ömma bröst innan mensen men det har jag inte nu (fick det inte heller förra månaden). Känns lite som att mensen är på väg, mer åt det hållet än att jag skulle vara gravid liksom.
    Har mest känt mig så himla låg idag. Det är så tärande att vänta💔Försöker vara snäll mot mig själv och säga att det inte är för sent förens mensen är här men det är svårt att känna sig hoppfull. Vill bara gå och lägga mig men känns inte som att imorgon kommer bli så mycket bättre..

• Maramba
    Zozoi skrev 2025-03-12 21:09:10 följande:
    Mitt LH-test jag tog igår var dock HELT positivt, ditt starkaste där räknas ju inte som helt positivt med tanke på att det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Mitt var liksom exakt lika starkt båda två strecken. Blir så förvirrad 😳

vid min förra graviditet så plussade jag extremt svagt på graviditetstest Äl+8 och negativt på ägglossningstest. Det var stegring på dem men inte helt positiva. Två dagar senare alltså Äl+10 var graviditetstestet fortfarande svagt men betydligt starkare och det var inte längre tvekan om ifall det var positivt eller inte. Av nyfikenhet tog jag då ett nytt ägglossningstest och det var då positivt. Så för mig har graviditeten behövt vara så pass långt gången att jag får svaga men tydliga streck på gravtest innan det gett positivt äl-test. 

men det kanske varierar från person till person. 

lycka till oavsett! 

Svar på tråden BIM Mars 2025