• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-11 11:24:02 följande:

Fick mens i helgen, så hoppar över till bim-tråden för april! Lycka till alla som fortfarande väntar på plus <3

Kämpa på! ❤️ 
    Jag tror min mens kommer imorgon eller torsdag, har mycket mensvärk så vi lär ses i nästa tråd! Är 99% säker på att mensen kommer och jag inte är gravid :(. 

Kontaktade en privat IVF-klinik idag, så får vi se hur vi hanterar detta framåt. 

• 7barnsmamman87

Här har jag börjat småblöda igen trots progesteron. Bara en vecka efter Äl men känner redan att hoppet är ute. Tror inte det blir några försök nu på ett tag. Men vi får se. Kluven i hur man ska göra när det är jul/nyår. Har en dotter som är född 22/12 och det är inte jättekul.. Men en månad utan försök är också en förspilld månad. Så svårt. 

• Rumpetrollet
    Juli1990 skrev 2025-03-11 09:32:07 följande:

Jag förstår! Vilken region bor du i? 

Jag kontaktade precis en privat klinik nu för att se hur väntetiderna ser ut etc, fick bra bemötande. Får se om vi går vidare med utredning där igenom. 

Kalmar. Skönt, bemötandet är ju viktigt. Och själva utredningen tror jag väl är överkomlig även när man går privat. 
  • Anonym (Hoppaspånr3)

Fick mens idag så hoppar över till april o hoppas på att nästa månad går bättre! 
    Lycka till alla ni som har plussat o håller tummarna för alla er andra som väntar 🌸❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-11 11:24:02 följande:

Fick mens i helgen, så hoppar över till bim-tråden för april! Lycka till alla som fortfarande väntar på plus <3

Hoppas verkligen det är er tur snart 🙏 varje dag är en dag närmare plusset ❤️
  • elliibellii

Hopp.. BIM imorgon och jag känner inget mer än lite molande i ?tjejmagen? till och från. Inga tydliga, vanliga symtom som jag brukar ha innan mens, så är lite konfunderad på om jag bara övertänker/överanalyserar alla känslor så att inget känns? 🤔😂

• Anonym (Ardna)

Håller tummarna att det trillar in fler plus i tråden 🙏 Vi trodde vi skulle hinna en bim till i mars men gynbesök idag visar ingen äl på gång. 
    Fått progesteron utskrivet men ska se om cykeln stabiliserar sig mer själv innan vi börjar på den. Så vi kommer inte gå all in förrän bim blir maj trots allt. Sonen var för liten för att förstå jul i år så vi vill ha tid för honom och framförallt vara hemma ❤️ Det tar emot att missa chanser, speciellt eftersom läkaren sa att vi inte kanske skulle överväga ivf tidigare än ett års försök. Men känner mig hoppfull att progesteronet ska ge oss en lutealfas där det finns en chans att det hinner fästa. 

Kommer följa mars och april trådarna för att hoppas få se många fina plus och fina julklappar 🥹

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 17:32:48 följande:
    Hoppas verkligen det är er tur snart 🙏 varje dag är en dag närmare plusset ❤️
    tack! <3 
  • Zozoi
    AngieF skrev 2025-03-11 12:33:50 följande:
    Nej men det är sjukt vad en får line-eyes! Tittade på testet ur alla möjliga vinklar och ljus och försökte lista ut om det var någon skugga där eller ej.. Känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna avstå från att testa from nu tills mensen är här så det lär bli ett nytt test imorgon haha.. 
    Jag hoppas det för oss båda jag med❤️
    Spännande med nytt test imorgon. Uppdatera oss 😍
  • AngieF

Zozoi skrev 2025-03-11 20:21:38 följande:
    Spännande med nytt test imorgon. Uppdatera oss 😍
    Fortfarande negativt idag.. När jag vaknade och såg att min temp hade gått upp började jag såklart tänka att det kanske skulle bli ett plus. Men icke! Det är bara andra månaden jag tempar så vet inte ännu hur min temp brukar bete sig.
Svar på tråden BIM Mars 2025