• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • nov91
    Zozoi skrev 2025-03-15 19:18:26 följande:
    Jag kanske hade senare ägglossning än jag trott, jag tempar ju inte så jag vet inte 100% när eller om den skett.

Jag tänker att jag väntar till måndag eller något och om inte mensen dykt upp då så tar jag ett nytt test. Jag testade negativt med testa-tidigt i typ tisdags eller när det var, minns inte 😂

Kommer du kunna hålla dig till bim tror du eller kommer du testa tidigare? 😊❤️
    Ah förstår! Håller fortfarande tummarna för dig ☺️ jag skall nog vänta, varje gång jag testat har mensen kommit typ dagen efter. Så ska bara försöka vara lite ❤️
  • nov91
    elliibellii skrev 2025-03-16 04:19:36 följande:
    Zozoi skrev 2025-03-15 15:31:19 följande:
    Fan vad tufft det är ibland detta, det tär verkligen på psyket tycker jag. Man slängs hela tiden mellan hopp och förtvivlan, det tar massvis med energi 😩

När har du BIM? Håller tummarna för dig med ❤️
    Och så säger dem att man inte ska stressa för då blir det inget.. lätt att slappna av när man går mellan hopp och förtvivlan konstant Obestämd

Jag är på CD35, vilket är sjukt, för jag ligger i vanliga fall mellan 28-30

Hoppas det gå ann för oss alla Hjärta

Men eller hur! Omöjligt att slappna av, är som att hjärnan tänker på det underliggande hela tiden 🌷

åh vad störande. Hade du testat dig? ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-16 07:42:06 följande:
    Vi har försökt ett tag så vi ville fortsätta försöka ändå trots BF i december men hade kanske velat undvika just jul/nyår 😅 
    Ja förhoppningsvis går tempen upp imorgon 😊
    Vi är helt okej med december men vill inte julveckan heller. Men ska man minska risken för det får man ju typ hoppa över bf januari också, för det är ju inget konstigt om det blir några veckor tidigare 🙈 Så vi kör oavsett 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-16 07:59:24 följande:
    Vi är helt okej med december men vill inte julveckan heller. Men ska man minska risken för det får man ju typ hoppa över bf januari också, för det är ju inget konstigt om det blir några veckor tidigare 🙈 Så vi kör oavsett 
    Ja så är det ju, ska bort vid nästa ägglossning så får se hur lätt det blir att mysa då 🙈 

Väntar du på BIM just nu? 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-16 08:36:06 följande:
    Ja så är det ju, ska bort vid nästa ägglossning så får se hur lätt det blir att mysa då 🙈 

Väntar du på BIM just nu? 
    Ni får bd så tätt inpå som ni kan 🙏

Ha, ne väntar på ägglossning. Cd 21 och fortfarande negativa lh tester. Hade äl cd 26 förra månaden (som var min första cykel efter mensen kom tillbaka efter första barnet) och fick mens på 6 dpo. 

Vet inte hur länge ägglossningen ska bli förskjuten innan/om cyklerna går tillbaka till som innan graviditeten.
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-16 08:46:17 följande:
    Ni får bd så tätt inpå som ni kan 🙏

Ha, ne väntar på ägglossning. Cd 21 och fortfarande negativa lh tester. Hade äl cd 26 förra månaden (som var min första cykel efter mensen kom tillbaka efter första barnet) och fick mens på 6 dpo. 

Vet inte hur länge ägglossningen ska bli förskjuten innan/om cyklerna går tillbaka till som innan graviditeten.

Jaha, det brukar väl ta ett tag att gå tillbaka. Håller med om att det är jobbigt att vänta så länge på ägglossning. Det blir en del pengar man lägger på tester och allt 😅

• xnfsm

Hej hej,

vi försöker med barn nr 2. Har en dotter på 1,5 år och det en ganska brokig väg till att få henne. Förlorade en graviditet i v 15 och en i v 23 Innan vi fick henne. 

Bim 29/3. Har endast lyckats göra 2 försök denna månad. Äl-test visade positivt igår men negativt idag. bör vi ändå ligga en gång till idag eller är det onödigt? Vad tycker ni? 

• xnfsm

Ryser!!! Så underbart! Grattis <3

LokaHallon88 skrev 2025-03-14 11:39:34 följande:
    Jag tog ett test i tisdags, dagen före beräknad mens (ÄL+11) och det var tokblankt. Jag antog då som varje månad att det inte blev något.
    Min mens kom aldrig i onsdags, och inte igår heller så nu tog jag ett test idag, alltså fredag vid lunchtid (ÄL+14) och hör och häpna så dök det upp en svagt streck.
    Jag tog då ett till test för att dubbelkolla och det dök upp ett svagt streck där också.
    Jag och min man har försökt bli gravida sen september 2022, alltså i ca 2,5 år...(är 37 år).
    Är jag verkligen gravid??? Bifogar bilder!

• Anonym (Önskan97)
    xnfsm skrev 2025-03-16 12:40:39 följande:

Hej hej,

vi försöker med barn nr 2. Har en dotter på 1,5 år och det en ganska brokig väg till att få henne. Förlorade en graviditet i v 15 och en i v 23 Innan vi fick henne. 

Bim 29/3. Har endast lyckats göra 2 försök denna månad. Äl-test visade positivt igår men negativt idag. bör vi ändå ligga en gång till idag eller är det onödigt? Vad tycker ni? 

Jag hade försökt myst idag också 🙈 ägglossning sker vanligtvis ca 24-48h efter peak i LH 
  • zebrans
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-16 07:42:06 följande:
    Vi har försökt ett tag så vi ville fortsätta försöka ändå trots BF i december men hade kanske velat undvika just jul/nyår 😅 
    Ja förhoppningsvis går tempen upp imorgon 😊

Ja men precis så! 

men när man är inne i det så blir man lycklig oavsett månad såklart. Allt går ju tyvärr inte att planera 

Svar på tråden BIM Mars 2025