• Anonym (Förvirrad)

Hon blev gravid efter första träffen

Gick på en dejt med en kvinna med målet att lära känna henne. Vi hade en trevlig första dejt som slutade med sex. På grund av tidsbrist gick det tre veckor tills nästa träff. Hon berättar då att hon är gravid och tänker behålla barnet. 

Det kom så klart som en chock. Jag känner mig långt ifrån redo att skaffa barn under dessa förhållanden. Hon var säker på att hon tänkt behålla det och hoppades på att vi skulle lära känna varandra. 

Just då och även nu känner jag bara panik. Har svårt att landa i det hela. Jag var tydlig med att jag inte var arg på henne och har förståelse för henne beslut men att det är ett väldigt stort beslut som tas utan mig vilket gör att det kommer bli omöjligt att bygga ett förhållande under dessa omständigheter. 

Vart går man här ifrån?

Har ni några tips och råd till en förvirrad själ?

• Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen
  • Anonym (Smart!)
    Fjäril kär skrev 2025-03-15 12:07:43 följande:

Inte för att vara sån men hur kan du vara säker på att barnet är ditt? 

Jag är själv kvinna och veta att man är gravid efter tre veckor är i princip omöjligt.  Då måste hon blivit gravid tidigare. 

Inte för att vara sådan men fasen vad smart egentligen! Om man blivit gravid med nåt stolpskott så ser man till asap att ligga med någon vettigare och säger att barnet är hans.

Jag säger inte att det är rätt men det är smart. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Fjäril kär skrev 2025-03-15 12:29:08 följande:
    Om ni är lite äldre och hon vill ha barn kan desperation göra rätt mycket med folk .

Köp ingenting av vad hon säger förrän ett test är gjort. 

Hon kan ju lite "lämpligt" få "missfall" längre fram också ....

Tacksam för svar. 
    Det känns som att det helt enkelt landar i faderskapstest om det blir så. 
    Antar att det inte finns så mycket mer att göra nu än att vänta. 

• Anonym (E)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:22:53 följande:

Lätt att vara efterklok...

Hur känner han för det nu i efterhand? Valde han mamma nummer 2 av kärlek?

Vi är lite äldre, utbildade med bra förutsättningar så det är inga konstigheter där.

Nej, ingen kärlek alls, de var aldrig tillsammans men den kvinnan kunde han lättare komma överens och kommunicera med helt enkelt 

Jag tror inte att han har känt efter direkt utan mer bara accepterat situationen, barnet är i övre tonåren idag och de har väl inte en pappa-son relation direkt men de träffas och äter middag tillsammans och sånt 
  • Anonym (Hallå vakna)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:30:47 följande:

Det är ju ett dilemma när det inte är min kropp men nej. Jag vet inte om det stämmer. 

Min känsla är att hon inte legat med halva stan men det vet jag ju faktiskt inget om.

I nuläget har jag faktiskt ingen aning att misstro henne. Hon ger inte någon hemsk bild eller upplevs som någon partytjej. 

Man behöver inte vara partytjej för att ligga runt och är  hon lite äldre sköter man såna saker mer snyggt. Tex via Tinder och framstår som en kvinna som söker seriöst men faktiskt ligger med alla dejter på första träffen....
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (E) skrev 2025-03-15 12:33:28 följande:
    Nej, ingen kärlek alls, de var aldrig tillsammans men den kvinnan kunde han lättare komma överens och kommunicera med helt enkelt 

Jag tror inte att han har känt efter direkt utan mer bara accepterat situationen, barnet är i övre tonåren idag och de har väl inte en pappa-son relation direkt men de träffas och äter middag tillsammans och sånt 

Jag har ju mig själv att skylla men det låter ju inte som ett drömscenario. 
    Antar att man kanske om det slår fel får acceptera att det är livet även om man kanske önskade sig något annat.
    Känns väldigt dåligt att ge ett eventuellt barn dessa förutsättningar. Vill och drömde om en kärleksfull familj med bra grundförutsättningar men det är ju som det är.

• Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:32:25 följande:

Tacksam för svar. 

Du MÅSTE göra faderskapstest.  Det är inte förhandlingsbart överhuvudtaget i detta läget. 

Och självklart håller du dig undan från henne tills det är dags. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Jag förstår inte folk som skriver att hon inte kan veta så tidigt.

Hon gjorde väl ett test? Hade de sex kring ägglossning är hon i vecka 5 ungefär, räknat efter senaste mensens första tag. Vad jag vet kan man få positiva graviditetstest tidigare än så.

Hon kan mycket väl vara gravid TS, men lita inte blint på att du är pappan. Kräv ett faderskapstest innan du skriver på något.

Skulle du vara pappa får du naturligtvis bita i det sura äpplet och ta ditt ansvar. Det är sånt som kan hända när man har oskyddat samlag.

Men ta en sak i taget.

Det kan ha varit utstuderat och planerat från hennes sida, men det behöver inte vara så. Ni hade oskyddat sex, hon blev orolig och testade sig snart efter och visade sig vara gravid. Abort är inte ett alternativ för alla. 

• Anonym (Tiodagar)

Till er som tror att det är omöjligt att vara gravid tre veckor efter sex behöver läsa på lite. 

Om hon hade ägglossning så var hon ca två veckor in i sin cykel och är nu i vecka 5, fullt rimligt att test visar gravid och tom ha symtom. 

Många kan testa positivt 10 dagar efter ägglossning. 

• Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 12:32:25 följande:

Tacksam för svar. 

Självklart ska du kräva ett faderskapstest! Det är inget att fundera på. 

När en man är osäker på om han är pappan så gör familjerätten alltid ett DNA-test. Det är kostnadsfritt och går på några minuter . 

Skriv inte under någonting innan det är fastställt om du är fadern. Hon kan inte tvinga dig till någonting.

Det låter osannolikt att hon skulle ha känt på sig att hon är gravid så tidigt. Man kan ta testet runt 8-15 dagar efter befruktningen. Hon skulle alltså nästan direkt ha känt att hon är gravid. Mycket tveksamt. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-15 12:40:57 följande:

Jag förstår inte folk som skriver att hon inte kan veta så tidigt.

Hon gjorde väl ett test? Hade de sex kring ägglossning är hon i vecka 5 ungefär, räknat efter senaste mensens första tag. Vad jag vet kan man få positiva graviditetstest tidigare än så.

Hon kan mycket väl vara gravid TS, men lita inte blint på att du är pappan. Kräv ett faderskapstest innan du skriver på något.

Skulle du vara pappa får du naturligtvis bita i det sura äpplet och ta ditt ansvar. Det är sånt som kan hända när man har oskyddat samlag.

Men ta en sak i taget.

Det kan ha varit utstuderat och planerat från hennes sida, men det behöver inte vara så. Ni hade oskyddat sex, hon blev orolig och testade sig snart efter och visade sig vara gravid. Abort är inte ett alternativ för alla. 

Vi träffades för 3 veckor sedan. Så är hon i vecka 5 så har vi problem. 

Faderskapstest blir så klart det första steget så får man utgå från den. 

Hoppas så klart att det inte är utstuderat eller en lögn men oavsett så är hon gravid enligt henne. Skulle ett faderskapstest visa att det är mitt så är det som det är.

Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen