ClumsySmurf skrev 2025-04-06 14:11:21 följande:
Anonym (Trogen) skrev 2025-04-06 13:27:54 följande:
Det som ger minst sår är att man tillsammans lyckas lappa ihop något som hotar att bli trasigt.
Allt man gör tillsammans stärker förhållandet.
otrohet är inget man gör tillsamans
Anonym (Trogen) skrev 2025-04-06 15:23:28 följande:
Du verkar vilja missförstå.
nepp,
Att båda hjälps åt att försöka reparera skadan otroheten orsakakat lindrar skadorna, det är en självklarhet men en relationen förblir oftast sämre än före otroheten.
Anonym (Trogen) skrev 2025-04-06 15:32:40 följande:
Jag har aldrig påstått att "konsekvenser inte är något man utdelar till någon man älskar"
Jag har sagt att konsekvenser läker inga sår. Har aldrig träffat någon som säger att de konsekvenser man delat ut till sin partner gjort att man mår bättre, snarare ökar det avståndet mellan varandra.
Har aldrig påstått att man inte ska stå för sina handlingar. Självklart måste man göra detta. När jag talar om syndabockar så talar jag om när man inte kan släppa vad som hänt utan fortsätter ta upp saken än fast man sagt att man vill gå vidare.
Då har man utsett en syndabock för att relationen inte fungerar.
Jag har aldrig påstått att "konsekvenser inte är något man utdelar till någon man älskar"
jo
Konsekvenser är något man känner, inte något man utdelar till någon man älskar och vill fortsätta leva med. Det handlar inte om att uppfostra varandra när vuxna människor lever i en relation med
"
När jag talar om syndabockar så talar jag om när man inte kan släppa vad som hänt utan fortsätter ta upp saken än fast man sagt att man vill gå vidare.
Då har man utsett en syndabock för att relationen inte fungerar."
Folk kan i regel acceptera vad som hänt i livet och gå vidare, men det händer att partnern är problemet som gör att man inte kan släppa så man får få vidare utan.