• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • Core
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-16 07:18:51 följande:
    Detta måste vara bland det bästa som skrivits i trådarna om sexbrist. Jag har också länge stört mig lika mycket på incels som skyller sin ensamhet på kräsna kvinnor fast det är uppenbart att problemet ligger hos dem själva, som på kvinnor som ser män som sexgalna monster som alltid bär skulden om något går fel i ett förhållande.
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-16 07:34:27 följande:
    Jag håller dock inte med dig om att det är ett problem att många bor ensamma, eftersom man inte nödvändigtvis är ensam bara för att man bor ensam. Jag tycker att det är mycket bättre att ungdomar flyttar hemifrån tidigt än att de som i sydligare länder ofta bor hos föräldrarna även efter att de fyllt 25 eller t.o.m. 30. Jag skulle definitivt tycka att det var avtändande med någon som inte flyttat hemifrån i den åldern.

Ja problemet med de här två polariserande grupperna är att  man bildar uppfattningen om det motsatta könet från varandra, i många trådar ser man hur ytterligheterna blir tongivande och så verkar det som att vi lever i en galen värld, när den stora majoriteten som är normala bara inte orkar ge sig in. Kanske främst för att det är svårt att göra en neutral poäng bland extrema åsikter, såna inlägg flyter liksom undan i massorna av det vi i sammanhanget kan kalla extremism.

Det är därför jag ofta kör en hårdför och högljudd retorik, för annars tar den neutrala inställningen inte plats i diskussionen.

Nej, på individnivå behöver det absolut inte vara ett problem med singelhushåll, men på samhälleligt plan kan man erkänna att underbefolkning kan bli en sur bieffekt. Problemet här är att andra män tar avstamp i att orsaken till detta är att kvinnor väljer ?fel? män, och jag får öht inte ihop resonemanget 
  • Anonym (Omg)
    Core skrev 2025-05-16 08:35:04 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-16 07:34:27 följande:
    Jag håller dock inte med dig om att det är ett problem att många bor ensamma, eftersom man inte nödvändigtvis är ensam bara för att man bor ensam. Jag tycker att det är mycket bättre att ungdomar flyttar hemifrån tidigt än att de som i sydligare länder ofta bor hos föräldrarna även efter att de fyllt 25 eller t.o.m. 30. Jag skulle definitivt tycka att det var avtändande med någon som inte flyttat hemifrån i den åldern.

Ja problemet med de här två polariserande grupperna är att  man bildar uppfattningen om det motsatta könet från varandra, i många trådar ser man hur ytterligheterna blir tongivande och så verkar det som att vi lever i en galen värld, när den stora majoriteten som är normala bara inte orkar ge sig in. Kanske främst för att det är svårt att göra en neutral poäng bland extrema åsikter, såna inlägg flyter liksom undan i massorna av det vi i sammanhanget kan kalla extremism.

Det är därför jag ofta kör en hårdför och högljudd retorik, för annars tar den neutrala inställningen inte plats i diskussionen.

Nej, på individnivå behöver det absolut inte vara ett problem med singelhushåll, men på samhälleligt plan kan man erkänna att underbefolkning kan bli en sur bieffekt. Problemet här är att andra män tar avstamp i att orsaken till detta är att kvinnor väljer ?fel? män, och jag får öht inte ihop resonemanget 

Finns väl inget samband mellan singelhushåll och lågt barnafödande. I andra länder, som Sydkorea med världens lägsta födelsetal, hur mkt singelhushåll finns där?
    Att vi i Sverige har många singelhushåll beror på att unga flyttar hemifrån tidigare, fler skiljer sig samt att många äldre bor kvar hemma när de blir änkor/änkemän eller skiljer sig.

Vi har haft många singelhushåll i många år bakåt i tiden jämfört med andra länder, men ändå fött hyfsat många barn. 

Det är andra orsaker till att det föds färre barn. 

• New  Dawn

Det är väldigt knapphändig information du ger här i tråden, TS. Saknar lite information... 

Hur länge har ni varit tillsammans, och när började era brister i sexlivet? Om det funkade i början, berodde det då på att du inte var snäll? Vad gjorde du då? 

Du skriver att du själv skulle kunna få kvinnor lätt, på tex Tinder, Hur skulle du bete dig då? Jag antar att du inte är snäll då, och agerar som en bad BOY, eller? 

Jag tycker för övrigt inte det är speciellt snällt att direkt förutsätta att du är "för snäll". Det är inte heller "snällt" att bara dra alla kvinnor över en kam, och det är inte "snällt" att förutsätta att medicinbiverknigar bara är något hon skyller på.

Du har fått några bra svar här i tråden, men du verkar inte intresserad. (Såvida du inte bara varit upptagen tillfälligt). Hittills verkar din analys klar. Du har egentligen inte gjort något fel. Hon älskar dig. Hon är attraherad av dig. Du är ser bra ut. Det enda problemet du kan tänka dig är att du är "snäll" och att hon är kvinna, och bara det är ett problem i allmänhet, eftersom att kvinnor är så här. De vill ha bad boys. (särskilt din kvinna)

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Trött)

Men herregud, vad är egentligen problemet? Det är helt uppenbart att det finns kvinnor som vill ha s.k "bad boys". Men då ställer jag mig frågan, om du är en vettig någorlunda framgångsrik man, varför bekymra sig om detta? Det finns massor av kvinnor som överhuvudtaget inte vill ha "bad boys".

Som vill ha en fungerande man, med jobb, karriär och inkomster, en man som är social och bryr sig om sin familj och övrig släkt.

Ärligt talat ser jag det som ett svaghetstecken om man som kvinna skulle intressera sig för "bad boys". Evolutionärt fungerar det inte heller, idag klarar man sig bättre med utbildning än med muskler och tatueringar.

Så, simma lugnt, och sålla bort kvinnorna med "bad boys" preferenser från din radar.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Omg) skrev 2025-05-16 08:41:44 följande:

Finns väl inget samband mellan singelhushåll och lågt barnafödande. I andra länder, som Sydkorea med världens lägsta födelsetal, hur mkt singelhushåll finns där?
    Att vi i Sverige har många singelhushåll beror på att unga flyttar hemifrån tidigare, fler skiljer sig samt att många äldre bor kvar hemma när de blir änkor/änkemän eller skiljer sig.

Vi har haft många singelhushåll i många år bakåt i tiden jämfört med andra länder, men ändå fött hyfsat många barn. 

Det är andra orsaker till att det föds färre barn. 

Så är det. I Sydeuropa där singelhushållen också är färre än här är födelsetalen också väldigt låga.
  • Anonym (BG)

Relaterar eventuellt till problemet, men från andra hållet liksom. 

Jag är kvinna, vill absolut inte ha en bad boy (som i dåliga egenskaper typ dryg, självgod, kaxig osv). Däremot vill jag ha en man som framstår som "alfa", som har en stark närvaro i sig själv, en ledartyp, som vet vad han vill och som är klassiskt "manlig" i sitt sätt. Det står inte i motsats till att vara snäll, respektfull och en bra partner. 

Mitt ex var snäll på det där mjuka, lite osäkra sättet. Han var snygg och attraktiv på så vis och vi hade en bra relation men jag kunde inte bli så väldigt attraherad rent sexuellt. Medan min nuvarande också är en snäll person, men med en kraftfull och självsäker manlig aura som är väldigt sexuellt attraktiv för mig. 

Alla är olika och gillar olika, för mig personligen så fungerar inte mjuka och osäkra män och det är liksom ingenting som går att kompensera för på annat vis. Kan njuta av sex och få orgasm, visst, men blir inte sådär tänd. Om det makes sense? Om din fru är som jag (vilket jag inte vågar dra slutsatser om) blir det kanske svårt med den rent sexuella attraktionen från hennes sida.

Oavsett vad man gillar gäller det att hitta en bra match, jag tror det finns någon för alla. 

• New  Dawn
    Anonym (BG) skrev 2025-05-16 12:16:15 följande:

Relaterar eventuellt till problemet, men från andra hållet liksom. 

Jag är kvinna, vill absolut inte ha en bad boy (som i dåliga egenskaper typ dryg, självgod, kaxig osv). Däremot vill jag ha en man som framstår som "alfa", som har en stark närvaro i sig själv, en ledartyp, som vet vad han vill och som är klassiskt "manlig" i sitt sätt. Det står inte i motsats till att vara snäll, respektfull och en bra partner. 

Mitt ex var snäll på det där mjuka, lite osäkra sättet. Han var snygg och attraktiv på så vis och vi hade en bra relation men jag kunde inte bli så väldigt attraherad rent sexuellt. Medan min nuvarande också är en snäll person, men med en kraftfull och självsäker manlig aura som är väldigt sexuellt attraktiv för mig. 

Alla är olika och gillar olika, för mig personligen så fungerar inte mjuka och osäkra män och det är liksom ingenting som går att kompensera för på annat vis. Kan njuta av sex och få orgasm, visst, men blir inte sådär tänd. Om det makes sense? Om din fru är som jag (vilket jag inte vågar dra slutsatser om) blir det kanske svårt med den rent sexuella attraktionen från hennes sida.

Oavsett vad man gillar gäller det att hitta en bra match, jag tror det finns någon för alla. 

Hur länge var du tillsammans med exet?, och hur var sexlivet från början med exet? När blev det sämre?
    Hur länge har du varit tillsammans med nuvarande man?

Jag tror generellt att man är lite sämre att välja partner när man är ung. Jag träffade mitt ex som tonåring och det känns mer som en typ slump. 

Allmänt så tror jag det är väääldigt många olika faktorer som gör att sexlivet blir sämre, och det är sällan så enkelt som TS vill ha det till. Inte sällan är sexlivet ett resultat av relationen i helhet. 

Mitt ex var framgångsrik, med bestämda åsikter, lite för dominant, men jag skulle ändå säga att han var snäll. Han var däremot lite dålig på att lyssna, och prata om känslor. Jag kände mig definitivt inte sedd längre in i relationen, men jag var också sämre på att kommunicera, och sämre på att visa uppskattning för honom än vad jag gör nu (till min nuvarande man) Det är lite svårt att peka ut vad det var som gjorde att det inte höll, men en grej kan ha varit att vi kanske inte riktigt passade ihop från början... Egentligen... Ändå var småbarnsåren riktigt bra. Vi har en bra relation som skilda. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (BG) skrev 2025-05-16 12:16:15 följande:

"självsäker manliga aura som är väldigt sexuellt attraktiv för mig"???

Hör du inte själv hur det här låter?
  • Anonym (Svaret)
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-16 14:55:09 följande:
    "självsäker manliga aura som är väldigt sexuellt attraktiv för mig"???

Hör du inte själv hur det här låter?
    Vad spelar det för roll hur det låter när det är sant? Självsäkra, starka män med bra värderingar är väldigt attraktivt för kvinnor. Osäkra, lite underdåniga och tafatta män tänder ingen på.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Svaret) skrev 2025-05-16 15:54:39 följande:
    Vad spelar det för roll hur det låter när det är sant? Självsäkra, starka män med bra värderingar är väldigt attraktivt för kvinnor. Osäkra, lite underdåniga och tafatta män tänder ingen på.
    Det där med "bra värderingar" kom  du på lite så där i förbifarten Drömmer??

Trovärdigt? Inte det minsta.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..