Anonym (BG) skrev 2025-05-16 12:16:15 följande:
Relaterar eventuellt till problemet, men från andra hållet liksom.
Jag är kvinna, vill absolut inte ha en bad boy (som i dåliga egenskaper typ dryg, självgod, kaxig osv). Däremot vill jag ha en man som framstår som "alfa", som har en stark närvaro i sig själv, en ledartyp, som vet vad han vill och som är klassiskt "manlig" i sitt sätt. Det står inte i motsats till att vara snäll, respektfull och en bra partner.
Mitt ex var snäll på det där mjuka, lite osäkra sättet. Han var snygg och attraktiv på så vis och vi hade en bra relation men jag kunde inte bli så väldigt attraherad rent sexuellt. Medan min nuvarande också är en snäll person, men med en kraftfull och självsäker manlig aura som är väldigt sexuellt attraktiv för mig.
Alla är olika och gillar olika, för mig personligen så fungerar inte mjuka och osäkra män och det är liksom ingenting som går att kompensera för på annat vis. Kan njuta av sex och få orgasm, visst, men blir inte sådär tänd. Om det makes sense? Om din fru är som jag (vilket jag inte vågar dra slutsatser om) blir det kanske svårt med den rent sexuella attraktionen från hennes sida.
Oavsett vad man gillar gäller det att hitta en bra match, jag tror det finns någon för alla.
Hur länge var du tillsammans med exet?, och hur var sexlivet från början med exet? När blev det sämre?
Hur länge har du varit tillsammans med nuvarande man?
Jag tror generellt att man är lite sämre att välja partner när man är ung. Jag träffade mitt ex som tonåring och det känns mer som en typ slump.
Allmänt så tror jag det är väääldigt många olika faktorer som gör att sexlivet blir sämre, och det är sällan så enkelt som TS vill ha det till. Inte sällan är sexlivet ett resultat av relationen i helhet.
Mitt ex var framgångsrik, med bestämda åsikter, lite för dominant, men jag skulle ändå säga att han var snäll. Han var däremot lite dålig på att lyssna, och prata om känslor. Jag kände mig definitivt inte sedd längre in i relationen, men jag var också sämre på att kommunicera, och sämre på att visa uppskattning för honom än vad jag gör nu (till min nuvarande man) Det är lite svårt att peka ut vad det var som gjorde att det inte höll, men en grej kan ha varit att vi kanske inte riktigt passade ihop från början... Egentligen... Ändå var småbarnsåren riktigt bra. Vi har en bra relation som skilda.