• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • molly50
    Nyfiken666 skrev 2025-05-15 14:59:08 följande:

Förstår egentligen inte hur ni kan tycka att det här är så svårt att förståDrömmer! Det är ju inte kul att ligga med samma man år ut och år in. Som dessutom är alldeles för snäll och förutsägbar. Tacka sjutton för att det torkar till!

Problemet blir ju att det lätt leder till att dessa kvinnor då dras till s.k "bad boys"! Och ja, det är ju faktiskt ett omvittnat fenomen! Allehanda kvinnor, även högutbildade sådana, har regelmässigt haft förhållanden med diverse gäng-ledare och så vidare.

Det var ju till och med någon försvarsadvokat som blev av med sin legitimation nyligen pga att hon hjälpt en gängledare att smussla undan bevis, samtidigt som dom knullade runt lite varstans! Naturligtvis utan att hennes man visste ett jota.....

Nu slutade det ju inte så bra för den här advokaten, så en tröst kan väl vara att kvinnor som dras till "bad boys" ofta får större problem än snälla män som saknar sex därhemma Drömmer

I så fall är det kanske inte läge för att inleda ett förhållande med någon utan istället leva som singel.
  • Anonym (Svaret)
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-16 15:56:53 följande:
    Det där med "bra värderingar" kom  du på lite så där i förbifarten Drömmer??

Trovärdigt? Inte det minsta.
    Bra värderingar är en sammanfattning av vad kvinnor har uttryckt här ovan som attraktiva egenskaper förutom självsäkerhet och styrka. Att du är triggad och grälsjuk bryr jag mig inte om.
  • Anonym (L)

Bland det osexigaste som finns är den där förväntan om sex. En man som gör allt det TS beskriver för att han förväntar sig sex som kompensation och inte för att han bryr sig om sin partner. 

Det där känner man på sig och det blir pressande och samtidigt undergivet, vilket få kvinnor tänder på. 

Det bästa en man kan göra är att fortsätta att vara mannen som kvinnan förälskade sig i och inte börja fokusera helt på kvinnan och allt hon ska ge honom. 

• Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2025-05-16 13:03:18 följande:
    Hur länge var du tillsammans med exet?, och hur var sexlivet från början med exet? När blev det sämre?
    Hur länge har du varit tillsammans med nuvarande man?

Jag tror generellt att man är lite sämre att välja partner när man är ung. Jag träffade mitt ex som tonåring och det känns mer som en typ slump. 

Allmänt så tror jag det är väääldigt många olika faktorer som gör att sexlivet blir sämre, och det är sällan så enkelt som TS vill ha det till. Inte sällan är sexlivet ett resultat av relationen i helhet. 

Mitt ex var framgångsrik, med bestämda åsikter, lite för dominant, men jag skulle ändå säga att han var snäll. Han var däremot lite dålig på att lyssna, och prata om känslor. Jag kände mig definitivt inte sedd längre in i relationen, men jag var också sämre på att kommunicera, och sämre på att visa uppskattning för honom än vad jag gör nu (till min nuvarande man) Det är lite svårt att peka ut vad det var som gjorde att det inte höll, men en grej kan ha varit att vi kanske inte riktigt passade ihop från början... Egentligen... Ändå var småbarnsåren riktigt bra. Vi har en bra relation som skilda. 
    Jag tror också att problem med sexlivet ofta beror på flera faktorer, men ibland kan det vara så enkelt som att det är medicinering som sänker sexlusten. I ts fall skulle det mycket väl kunna vara så eftersom han skriver att hans fru eller sambo har sagt det, men tyvärr avfärdar han bara det.
  • Anonym (Har)
    Anonym (L) skrev 2025-05-16 18:32:39 följande:

Bland det osexigaste som finns är den där förväntan om sex. En man som gör allt det TS beskriver för att han förväntar sig sex som kompensation och inte för att han bryr sig om sin partner. 

Det där känner man på sig och det blir pressande och samtidigt undergivet, vilket få kvinnor tänder på. 

Det bästa en man kan göra är att fortsätta att vara mannen som kvinnan förälskade sig i och inte börja fokusera helt på kvinnan och allt hon ska ge honom. 

Jag har ibland varit så bortkopplad från sextankar och gjort massa saker för att bara vara snäll. Sen när hon vill ha sex så vill inte jag för att jag inte har några tankar på sex o så blir det inget. 

Då är det nästan som att hon förväntar sig att jag ska vilja efter att jag gjort massa saker. 
  • Anonym (intern)

Ja tyvärr sitter för mord och oj vad beundrarpost ja får, När jag får permission kommer ja ha en hel del att gölraCoolSkrattande

• Anonym (T)
    Anonym (L) skrev 2025-05-16 18:32:39 följande:

Jag tror inte att män gör det där och förväntar sig en massa sex för det. Jag tror att det lite mer är något kvinnor skriker om att killar gör bara för att dom gillar att stå och skälla.. 

Det är som att män skulle bli förbannade bara för att hon vill höra "tack att du gjort mat." eller att hon vill att man ska fråga "hur har din dag varit?".

Att se kvinnor skriva "män förväntar sig sex bara för att dom städar"
    Är som att höra män säga "fan vad ni är klängiga, som bara vill sitta här och snacka..." 

Jag skulle säga att män gör det nog inte för att få sex, utan för att de vill vara schyssta.. Och det dom märker när dom gör det sen är att när dom gör det så blir alla kvinnor skit torra.. Helt plötsligt är solen inte i rätt korrelation med månen längre, och det blir huvudvärk och mediciner och fan o hans moster som står ivägen för att hon ska visa den minsta tillstymelsen av kärlek... 

Och sedan ser han henne sitta på internet och skriva hur hon älskar när han städar.. 

Mest för att det är ett test som kvinnor kör med för att se om hon kan uttnyttja hennes man medans hon hittar någon annan.
  • Anonym (Bad girls)

Barnafödandet i Sverige lär fortsätta att minska.

• New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 23:23:39 följande:
    Jag tror inte att män gör det där och förväntar sig en massa sex för det. Jag tror att det lite mer är något kvinnor skriker om att killar gör bara för att dom gillar att stå och skälla.. 
    Med den inställningen till kvinnor är det nog väldigt svårt att få relationer och sexliv att fungera. Dom gillar att skrika bara... Det har ingenting med dig(mannen) att göra.
    Det är som att män skulle bli förbannade bara för att hon vill höra "tack att du gjort mat." eller att hon vill att man ska fråga "hur har din dag varit?".
    Märklig inställning. Att man tackar för att någon gjort maten är att visa tacksamhet. Om sex bygger på det,
    är det nog väldigt svårt att få det att fungera. 

"Hon vill att man ska fråga". Om du ställer den frågan för att hon vill att du ska fråga, försvinner syftet. Det handlar om att bry sig om varandra, att älska varandra och undra hur den andre mår. Du har missat själva poängen. 
    Att se kvinnor skriva "män förväntar sig sex bara för att dom städar"
    Är som att höra män säga "fan vad ni är klängiga, som bara vill sitta här och snacka..." 
    ?!?! Återigen märkligt. Fattar inte ens. 
    Jag skulle säga att män gör det nog inte för att få sex, utan för att de vill vara schyssta.. Och det dom märker när dom gör det sen är att när dom gör det så blir alla kvinnor skit torra.. Helt plötsligt är solen inte i rätt korrelation med månen längre, och det blir huvudvärk och mediciner och fan o hans moster som står ivägen för att hon ska visa den minsta tillstymelsen av kärlek... 
    Så du städar (och liknade) för att vara schysst, och tappar kvinnan sexlust. Ja, eller hur.

Det finns så mycket i dina inlägg som tyder på att din inställning och dina tankar kring hur relationer fungerar är ett betydligt större problem. Förståelse verkar vara nära noll, för att bara nämna något. Inget av hennes problem är verkliga.

Om du bodde själv skulle du inte städa då? Och om du gjorde det, skulle det ha något med att vara schysst att göra. När kvinnan städar, gör hon det för att vara schysst?
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Har) skrev 2025-05-16 20:08:28 följande:
    Jag har ibland varit så bortkopplad från sextankar och gjort massa saker för att bara vara snäll. Sen när hon vill ha sex så vill inte jag för att jag inte har några tankar på sex o så blir det inget. 

Då är det nästan som att hon förväntar sig att jag ska vilja efter att jag gjort massa saker. 
    Märkligt att du gör den kopplingen. Hon tror alltså att du gör saker för att du vill ha sex? Ligger det något i det kanske?

Dessa tankar är helt otänkbara i vår relation. Jag tror att sexliv är svårt att få fungera om man ser det som en belöning, alternativt om man tror att man bör bli kåt för att den andre gjort något typ av arbete.... Mycket märkligt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..