Anonym (Em) skrev 2025-06-08 23:10:39 följande:
Förstår inte riktigt vad du vill tillföra med det du skriver? Vilka detaljer menar du skulle övertyga en person av motsatt åsikt? Som jag skrev har jag också själv läst filosofi. Vet inte om en person med if hade klarat det men att det skulle vara svårt och höga krav stämmer helt enkelt inte med min erfarenhet.
Har man andra grundantaganden kan man ju istället diskutera vad universiteten ska erbjuda, men det blir en annan diskussion. Är dock öppen även för den.
För mej är det helt obegripligt vad du vill tillföra med "Har en kompis som läste kreativ musik eller vad det hette" eftersom det inte övertygar någon om att någon med IF ska gå på universitet, om du inte räknar med att någon annan ska kolla upp hur bra det stämmer att vissa kurser har så låga krav så någon med IF skulle klara av dem och göra argumentet åt dej.
Om du inte vill förstå vad jag vill tillföra med att förklara att dina argument inte tillför något övertygande så fastnar vi där och jag har inget mer ett tillägga.
"
Har man andra grundantaganden kan man ju istället diskutera vad universiteten ska erbjuda, "
För det gör man ju inte när man tycker att de med IF ska få gå lätta kurser med special stöd p.g.a de mer diffusa kategorierna hälsa, inkludering och demokrati?
Ska genomsnittligt begåvade också bli inkluderade och få rätt till extra stöd?
"
Som jag skrev har jag också själv läst filosofi."
Filosofi kan vara bra att läsa för att kunna göra bättre argument men man behöver inte läsa filosofi för att filosofiskt cirkla runt argumenten med hypoteser och diffusa kategorier eller för att märka att någon gör det.