• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • hemliganatta
    Miniblomma skrev 2025-08-04 10:21:06 följande:

Åh, vad roligt! GRATTIS!! Jag ser också streck på båda bilderna! Hur länge har ni försökt?

Tack! Jag tog ut spiralen i februari och vi har inte skyddat oss sen dess men detta är tredje månaden vi aktivt försökt pricka in samlag kring ägglossning. Hur länge har ni försökt? 
  • Lovve123

Första minuset på listan. Hoppas det går bättre för er andra ❤️

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Aisof
    hemliganatta skrev 2025-08-04 10:36:26 följande:
    Jag tar inga ägglossningtest men ska enligt appen vara äl + 12 idag, tror ägglossningen var senare så kanske äl+10! Tack snälla, min yngsta hemma är 5år så känns ju helt sjuk om man ska få göra detta en gång till nu!! 
    Vad roligt, stort grattis! ❤️ Har du haft några symtom? Är på ÄL +10 ish idag, vågar Inte testa ännu!
  • Anonym (Sjukling)
    Siripiri skrev 2025-08-03 21:03:27 följande:
    Det ska du definitivt ha 🥰 
    Jag fick ett X i december, sen chillade vi med försökandet till typ april, sen missade vi ÄLen cykeln efter (hade två cykelstarter i april) och sedan blev jag gravid på majcykeln🥰 Är 9+4 idag, helt sjukt! Har ännu ett UL den 11/8 så kommande semestervecka får gärna gå väldigt fort fast ändå inte 😂 Ömheten i brösten har klart ändrat karaktär senaste veckan, vilken skapar hjärnspöken. Men magen är stabilt svullen😅 

Ah tråkigt :(  I vilken vecka?  ♥️ 
    Åå stort grattis!! 🥰 tyckte jag sett ditt namn i bf mars gruppen men blev osäker på status när du kommenterade här, men kul för oss att du vill hänga på och dela med dig av dina erfarenheter 🥰 Håller alla tummar för att allt kommer se bra ut 11/8 🙏🏻 känner samma sak med min sista semestervecka i väntan på BIM 😂
    det var ett tidigt mf i vecka 6 men det tog hårt och efter det ökade pressen rejält på oss båda 😞
  • Siripiri
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-04 13:01:11 följande:
    Åå stort grattis!! 🥰 tyckte jag sett ditt namn i bf mars gruppen men blev osäker på status när du kommenterade här, men kul för oss att du vill hänga på och dela med dig av dina erfarenheter 🥰 Håller alla tummar för att allt kommer se bra ut 11/8 🙏🏻 känner samma sak med min sista semestervecka i väntan på BIM 😂
    det var ett tidigt mf i vecka 6 men det tog hårt och efter det ökade pressen rejält på oss båda 😞

Tack🥰 Jag hänger med i BIM-grupperna för vill ju veta hur det går för alla♥️ Ja tack snälla! 🙏🏼
    Haha jaa den eviga bim-väntan 😂 det är allt man gör under denna ttc-resan, VÄNTAR!  

Ahh Ja det är klart det gör ♥️ På något sätt ger det hopp om att det går men samtidigt ger det ju en stress att nästa plus ska sluta i missfall så man blir inte så megaglad nästa gång man plussar tyvärr.. eller iallafall inte jag. ♥️

• Miniblomma
    hemliganatta skrev 2025-08-04 10:37:54 följande:
    Tack! Jag tog ut spiralen i februari och vi har inte skyddat oss sen dess men detta är tredje månaden vi aktivt försökt pricka in samlag kring ägglossning. Hur länge har ni försökt? 

Vad härligt! Underbart att äntligen få det där plusset! Hoppas att det blir starkare och starkare nu i dagarna.

Jag slutade med p-piller precis i slutet av mars, men vi har inte riktigt haft något aktivt försök i mer än två cykler inklusive denna, utan mer ?det händer när det händer? (och missat ett par äl-fönster av olika anledningar) även om jag hade sett det hända helst igår haha. Den som väntar på något gott?

• Granen123

Hej, ville bara uppdatera er lite hur det har gått.. jag har haft rosa och bruna flytningar under helgen. Plus lite molande värk vänster sida. Ringde in till gynakuten som vad mig komma in. Gravtestet där kunde också konstatera att jag är eller har varit gravid. Däremot kunde dem inte se något på VUL, kanske kanske att jouren kunde se något litet på vänster äggledare.misstänkt utomkvedshavandeskap men det kan lika gärna vara en väldigt tidigt graviditet. Eller att jag redan har haft ett missfall. Eftersom dem inte kunde hitta eller se något på VUL men gravtesterna är positiva så följs jag nu upp med blodprov för att mäta HCG-nivåerna. Någon annan som varit i denna eller liknande sits? Ska tillbaka på onsdag för nya prover sen får vi se vad läkarna säger. 😢 har helt ställt in mig på ett utomkvedshavandeskap. Men hoppet är väl det sista som överger en och hon sa att det inte var helt kört att det kan vara en lyckad tidig graviditet men för tidigt för att se något? 

• Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-04 16:43:17 följande:

Hej, ville bara uppdatera er lite hur det har gått.. jag har haft rosa och bruna flytningar under helgen. Plus lite molande värk vänster sida. Ringde in till gynakuten som vad mig komma in. Gravtestet där kunde också konstatera att jag är eller har varit gravid. Däremot kunde dem inte se något på VUL, kanske kanske att jouren kunde se något litet på vänster äggledare.misstänkt utomkvedshavandeskap men det kan lika gärna vara en väldigt tidigt graviditet. Eller att jag redan har haft ett missfall. Eftersom dem inte kunde hitta eller se något på VUL men gravtesterna är positiva så följs jag nu upp med blodprov för att mäta HCG-nivåerna. Någon annan som varit i denna eller liknande sits? Ska tillbaka på onsdag för nya prover sen får vi se vad läkarna säger. 😢 har helt ställt in mig på ett utomkvedshavandeskap. Men hoppet är väl det sista som överger en och hon sa att det inte var helt kört att det kan vara en lyckad tidig graviditet men för tidigt för att se något? 

Exakt det jag och Vallmo93 vart med om ♥️
    Jätte bra att gynakuten plockande in dig direkt och du är under bevakning. I bästa fall löser kroppen själv upp embryot om det nu sitter på fel ställe, eller HCGt fortsätter stiga kan du få cellgifter. Med mig tyvärr så var jag under övervakning i 4v typ, dem hittade typ inget, förutom att dem skrev att dem såg ev såg ev en cysta på höger sida, men det var embryot tror jag såhär i efterhand. Mitt HCG åkte upp och ner och det slutade tyvärr med att min äggledare brast och den fick opereras bort. 
    Det kommer gå bra hur än utfallet blir för dig! Utomkveds är något dem tar på stort allvar inom vården ♥️ Kram 

• Granen123

Tack för stödet ❤️ skönt att läsa att man inte är ensam Om att ha gått igenom något liknande? men fy så ledsen man blir 😢😢 och den här ovissheten äter upp mig. Kan inte tänka på någonting annat just nu? 

Siripiri skrev 2025-08-04 16:58:09 följande:

Exakt det jag och Vallmo93 vart med om ♥️
    Jätte bra att gynakuten plockande in dig direkt och du är under bevakning. I bästa fall löser kroppen själv upp embryot om det nu sitter på fel ställe, eller HCGt fortsätter stiga kan du få cellgifter. Med mig tyvärr så var jag under övervakning i 4v typ, dem hittade typ inget, förutom att dem skrev att dem såg ev såg ev en cysta på höger sida, men det var embryot tror jag såhär i efterhand. Mitt HCG åkte upp och ner och det slutade tyvärr med att min äggledare brast och den fick opereras bort. 
    Det kommer gå bra hur än utfallet blir för dig! Utomkveds är något dem tar på stort allvar inom vården ♥️ Kram 

• Vallmo93
    Granen123 skrev 2025-08-04 16:43:17 följande:

Har tänkt så mycket på dig de här dagarna, så ledsen att höra att de misstänker utomkveds även om det är tidigt att säga 💛 men som Siripiri säger - vården tar det på stort allvar så det är så bra att du åkte in och att de nu följer upp med blodprover!

Som jag skrivit i tidigare inlägg så hade jag likt dig negativt tester på bim, fick mensen, och plussade en vecka efter mensen. Det fortsatte med blod/bruna flytningar kommande dagarna och tillslut bokade jag ett privat VUL där man inte såg något och jag blev remitterad till gynakuten. På gynakuten fick jag nytt VUL (där de eventuellt kunde se något litet på vänster sida) och sen blodprov varje 48e timma. Redan vid det andra blodprovet kunde utomkvedshavandeskap konstateras. 

I bästa fall sköter kroppen det sig självt med ett ?missfall?. För mig fortsatte hcg stiga och jag valde att börja med läkemedelsbehandling. Dessvärre funkade det inte bra för mig utan jag fick operera bort äggledaren 8 veckor senare. 

Somsagt, så bra att du har kontakt med vården redan nu i ett tidigt skede! Det kommer gå bra 💛

Svar på tråden BIM Augusti 2025