Hejasommaren skrev 2025-07-20 08:38:19 följande:
Ägglossade inte alls kur 1-3. Fick bekräftad ÄL på försök 4 när jag ökat dosen så hoppas jag kan ägglossa även denna gång. Vi står i kö till IVF och kommer påbörja det under senhösten om det inte fungerar med letrozol. Men ska göra närmare uppföljning efter semestrarna och göra en mer tydlig plan med läkaren då. Vi har ?bara? försökt under dessa letrozol-kurer då jag visste om min PCOS redan innan vår resa så vi fick letrozol direkt när vi kände oss redo att börja försöka.
skönt att du ändå ägglossar! Men frustrerande såklart när det sker sent i cykeln.. svårt att förutsäga också. Har ni någon tänkt vårdplan? jag har aldrig ägglossat tidigare så jag var helt fascinerad förra cykeln av att märka av äggviteflytningar för första gången 😅
Okej, förstår! Har ni redan en skickad remiss osv till IVF? Vi har också liknande plan, fick missfall i September ifjol så måste ha i min region (Norrland) ha gått 1 år av försök från missfallet för att man ska kunna få IVF. Innan dess ett barn som inte finns med oss på jorden, så vi vet ju att vi kan bli gravida så känns så frustrerande nu när det inte går. Så i September skickas vår remiss, sen 3 månader väntetid på det så för oss lär det väl bli start vid årsskiftet kanske.
Ja svårt att förutsäga, men klurigt att bli gravid. Och ännu mer klurigt för dig som inte ägglossar 😑. Men härligt ändå att få känna att kroppen kan ägglossa med lite hjälp, och att få känna ägglossningsflytningar! Har ni barn sedan tidigare?