• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • mothertotwo

Kan det vara min tur nu med att ägglossa??🙏 
    Jag saknar min mens 😅 Nu på dag 104 hoppas jag verkligen min kropp ställt om. I måndags fick jag ont i nedre delen av magen (kändes som urinvägsinfektion). Jag tyckte också att jag var mer kissnödig och var så sugen på min parter så fort jag såg honom. 😂😂 Detta har pågått nu i några dagar. I morse vaknade jag utan smärta, jag var inte ens kissig när jag vaknade och kände att suget på sex var minskat.(annars har jag tänkt på sex ganska mycket)😂 Tempen åkte upp idag, efter att ha lekt berg -och dalbana med mig under en längre tid som ni ser. Tröttnade också ett tag och sen tog upp det igen för min inre känsla sa till mig att börja igen. 🙏🙈 och ja...med tanken på sugen så var det att försöka få till det med sambon så mycket det gått men just i natt fick vi in en som ville sova mellan mamma och pappa. 😂  Nu är jag taggad på att få se vad morgon dagens temp säger och om den stannar där uppe omkring 37 grader.
  • Elisand

Håller tummarna för att ägglossningen kommer tydligt och att ni får till bra chans till försök 🙏🏻 

Rumpetrollet skrev 2025-08-02 14:14:43 följande:

3 veckor efter avbrytandet idag och första blanka graviditetstestet. Så då är det bara att invänta ägglossning som jag faktiskt tror är på g redan. 
    I all annan misär så är jag i alla fall tacksam att min kropp har ställt om sig snabbt efter alla missfall och avbrytanden även om de varit i andra trimestern alla tre. Man får vara tacksam för det lilla. Förstår att det inte är så för alla. 

• Elisand

Åh, hoppas och håller tummarna extra hårt att det var ägglossningen som kom!! 🙏🏼 

mothertotwo skrev 2025-08-02 14:16:13 följande:

Jag saknar min mens 😅 Nu på dag 104 hoppas jag verkligen min kropp ställt om. I måndags fick jag ont i nedre delen av magen (kändes som urinvägsinfektion). Jag tyckte också att jag var mer kissnödig och var så sugen på min parter så fort jag såg honom. 😂😂 Detta har pågått nu i några dagar. I morse vaknade jag utan smärta, jag var inte ens kissig när jag vaknade och kände att suget på sex var minskat.(annars har jag tänkt på sex ganska mycket)😂 Tempen åkte upp idag, efter att ha lekt berg -och dalbana med mig under en längre tid som ni ser. Tröttnade också ett tag och sen tog upp det igen för min inre känsla sa till mig att börja igen. 🙏🙈 och ja...med tanken på sugen så var det att försöka få till det med sambon så mycket det gått men just i natt fick vi in en som ville sova mellan mamma och pappa. 😂  Nu är jag taggad på att få se vad morgon dagens temp säger och om den stannar där uppe omkring 37 grader.
  • mothertotwo
    Elisand skrev 2025-08-02 14:20:00 följande:

Åh, hoppas och håller tummarna extra hårt att det var ägglossningen som kom!! 🙏🏼 

🙏🙏🙏 Jag hoppas verkligen, så spännande och få se om två veckors tid om det kommer mens eller vad.😂 Men var det ägglossning så som igår kan det även ha blivit annat hihi. Men vill inte hoppas för mycket, utan väntar fortfarande på min tid till gyn. Hemskt vad lång tid det ska ta. Hoppas min kropp har ställt om på naturligt sätt. Har bara försökt stänga av alla tankar kring det och bara försökt njuta av sommaren med min familj. Men juni månad var en fantastisk månad för många.  Hoppas innerligt att det går bra för alla som plussade då. ❤️️
  • Elisand

Ja, det var galet vad många plus det blev då!! Nu är vi väl än så länge lite färre i den här tråden men hoppas det blir ett plusregn också i augusti ❤️ Kan verkligen föreställa mig att det känns segt att det tar så lång tid!!

mothertotwo skrev 2025-08-02 14:37:09 följande:
    🙏🙏🙏 Jag hoppas verkligen, så spännande och få se om två veckors tid om det kommer mens eller vad.😂 Men var det ägglossning så som igår kan det även ha blivit annat hihi. Men vill inte hoppas för mycket, utan väntar fortfarande på min tid till gyn. Hemskt vad lång tid det ska ta. Hoppas min kropp har ställt om på naturligt sätt. Har bara försökt stänga av alla tankar kring det och bara försökt njuta av sommaren med min familj. Men juni månad var en fantastisk månad för många.  Hoppas innerligt att det går bra för alla som plussade då. ❤️️
  • Anonym (Sjukling)

Hade troligen äl i torsdags, nu har jag åkt på influensa med feber och är så bitter att det kommer påverka eventuell implantation. Försökt googla men hittar ingen bra information, någon som har någon erfarenhet?

• Siripiri
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-03 10:05:49 följande:

Hade troligen äl i torsdags, nu har jag åkt på influensa med feber och är så bitter att det kommer påverka eventuell implantation. Försökt googla men hittar ingen bra information, någon som har någon erfarenhet?

Det kan vara gynna implantation är min uppfattning från att ha vart med i ett gäng BIM-trådar sen ett år tillbaka ☺️ kroppen fokuserar på att stöta bort förkylningen istället för embryot typ. Så håll modet uppe!♥️ blev själv sjuk i höstas efter ÄL och blev gravid den cykeln, även om det inte gick hela vägen så plussade jag ändå. 
  • Granen123

Mina gravtester tagna igår och idag. Igår hade jag rosa flyttningar och idag mörkbruna flyttningar så här långt? ställer in mig på ett missfall. Men har aldrig fått ett missfall tidigare så det är svårt att veta vad jag har att förvänta mig närmaste dygnet. 😢
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-08-02 14:16:13 följande:
    Faaan jävla skit, tempen sänktes igen och ner till 36.53. Känns väldigt hopplöst😣 
  • Anonym (Sjukling)
    Siripiri skrev 2025-08-03 10:14:38 följande:
    Det kan vara gynna implantation är min uppfattning från att ha vart med i ett gäng BIM-trådar sen ett år tillbaka ☺️ kroppen fokuserar på att stöta bort förkylningen istället för embryot typ. Så håll modet uppe!♥️ blev själv sjuk i höstas efter ÄL och blev gravid den cykeln, även om det inte gick hela vägen så plussade jag ändå. 

tack för att du delar med dig av din erfarenhet, då kan jag känna att det finns hopp ändå! 🙌 😊 Hur går det för dig Siripiri? följt dig några trådar. Har du haft fler missfall sedan det i höstas?

Hade själv ett missfall förra sommaren (tog sig väldigt lätt när vi prickade äl) men inte blivit gravid efter det. 

Svar på tråden BIM Augusti 2025