• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • hemliganatta

Hej alla igen! Måste bara få ventilera, jag börjar bli så trött på mig själv redan (detta är tredje försöket med barn nummer tre). Idag är bim -6 och jag är redan igång med graviditetstest och blir då såklart jättebesviken när det är negativt, varför kan man inte bara vara en av de som inte är testgalna och vänta?? Menar trodde jag på allvar att det skulle bli positivt redan nu, det har det ju inte blivit såhär tidigt mina andra två graviditeter heller :?)

Någon som har tips på hur man ska kunna lugna sig själv så man slipper starta varje dag ledsen?? Tack till er som orkade läsa min kvällsventilation haha

• Sarasi
    hemliganatta skrev 2025-07-31 22:35:14 följande:

Hej alla igen! Måste bara få ventilera, jag börjar bli så trött på mig själv redan (detta är tredje försöket med barn nummer tre). Idag är bim -6 och jag är redan igång med graviditetstest och blir då såklart jättebesviken när det är negativt, varför kan man inte bara vara en av de som inte är testgalna och vänta?? Menar trodde jag på allvar att det skulle bli positivt redan nu, det har det ju inte blivit såhär tidigt mina andra två graviditeter heller :?)

Någon som har tips på hur man ska kunna lugna sig själv så man slipper starta varje dag ledsen?? Tack till er som orkade läsa min kvällsventilation haha

Försök aktivera dig med annat innan BIM som gör att det inte blir hela fokuset. Ta lite sovmorgon så att du inte hinner testa innan du ska iväg på morgonen eller be maken/sambon att gömma stickorna. 

Lägger till mig denna månad, blev ju inte ens något försök i juli pga omständigheter men nu ska det bli av igen. Enda jobbiga är att sambon jobbar sena skiftet vid äl så jag kommer sova sämre för att vi ska få till det. Han gillar ju egentligen inte heller att veta när det ska ske men det blir inte så mycket annat val i detta fall. 

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Granen123

Jag provar för första gången clearblue advanced denna månad. Har bara kört teststickor tidigare. Är på CD 9 och tog första ägglossningstestet idag och testet visar en fast gubbe, inte en blinkande. Så jag är som mest fertil just nu. Flera dagar tidigare än jag varit förut, blev så chockad. Tog ett billigt ägglossningstest också i remsa och den visar också starkt positiv. Jag är bara så chockad. Enligt appar och mig själv borde jag ha ägglossning nångång i början/mitten av nästa vecka. 

till saken hör av de två tidigare cyklerna har jag testat väldigt sent i cykeln då apparna och jag själv trott att jag haft ägglossning senare. Men då har jag haft vanligt clearblue tester och bara fått glad smiley samma dag jag testat för att sen bli negativt samma kvälle eller dagen efter. vi har då även legat bara på testdagen och 1-2 dagar efter, aldrig tidigare. Så jag misstänker starkt att vi kanske missat ÄL eller iaf legat med väldigt tajta marginaler. Nu blir det första cykeln vi kanske hinner ligga lite innan äl. Men iofs så visar den ju maximal fertilitet nu på första testdagen. Vet inte om jag skulle ha testat ännu tidigare Så hade jag haft bättre koll på tidsaspekten. Nu hann jag inte få en blinkande smiley.

jag höll till och med på att missa att det var nu jag var mest fertil. tolkade det som fertil. Men då ska gubben blinka. slog mig nu att gubben var ju fast, fick ta upp testet igen i badrummet och dubbelkolla. Ägglossningen borde ju ske nångång nu under helgen med andra ord? för visst visar den inte starkt positivt om ägget redan har hunnit släppt? Och det är försent? 

• Granen123

En annan passus är att jag inte märkt av det fertila sekretet lika mycket än som jag märkt tidigare två månader. Särskilt förra månaden? men det kanske kommer. 

• Granen123

nu är det jag som skriver igen.. förlåt för många inlägg här nu Men jag blir inte riktigt klok. Min cykel är 28-29 dagar. Vilket borde betyda ägglossning CD14-15 och nu är jag bara på CD 9 med en fast smiley som indikerar att ägglossning bör ske inom 48 timmar. men det kanske kan variera också när i cykeln ägglossningen sker förstås.. blir bara väldigt förvirrad och just nu livrädd att missa ägglossningen. började ju tracka tidigt denna cykel tyckte jag, för att vara säker på att hinna mysa några dagar innan ÄL också. Inte bara på äl-dagen eller dagen innan. därav chocken att jag fick en fast smiley på första testdagen. Är det vanligt att den visar fel? Iofs så visade ju billiga testet också starkt att ägglossning bör ske.

igår tyckte jag dock i bilresan hem från semestern att det stack till lite i äggstockarna som jag kunnat känna tidigare. Men tänkte att det inte kunde vara ägglossning redan. Man känner ju efter minsta lilla tecken just nu också. Tänkte att det säkerligen inte var något. Men skulle det teoretiskt vara möjligt att jag hade ägglossning igår, skulle ett clearblue advanced isåfall kunna visa en fast smiley idag isåfall? borde den inte visa negativt idag om jag ägglossade igår? Eller åtminstone blinkande idag. Samma med billiga testet jag körde, om jag ägglossde igår borde väl inte den visa starkt positivt nu på morgonen? 

• mothertotwo

Lägger till mig i listan så fort jag fått min mens, men det kan nog dröja ett tag.

Mitt läge just nu ser ut så här: (Chatgpt håller koll till mig)

Senaste riktiga mensen: 28 februari

Senaste framkallade mensen med Provera: 21 april

Idag: 1 augusti
    📍 Du är alltså på CD 156 (räknat från 28 feb) eller CD 103 (från 21 april).

Men tycker det är så spännande, hoppfullt och inspirerande att följa er andra så har lagt denna tråd i bland mina favoriter. 💕 
  • Granen123

Nu tog jag ett graviditetstest bara för att utesluta?. Känber mig såååå förvirrad. Men hur skulle ni tolka detta test??
  • Granen123

Dagens två gravtester. Men är det ens möjligt att vara gravid om jag hade mens 24-28 juli. Använder tampong så inte jättelätt att beta exakt hur mkt jag blödde men uppskattar att jag blödde precis som en vanlig mens. Var ju även negativt på mina gravtester hela bim-veckan och samma dag som BIM. Hur sannolikt är det att jag trots detta skulle vara gravid? Borde jag inte fått utslag på gravtesterna innan mensen då? Och kan man ens få mens och efter vara gravid? Eller var det ett missfall?

• Vallmo93
    Granen123 skrev 2025-08-01 15:02:53 följande:

Dagens två gravtester. Men är det ens möjligt att vara gravid om jag hade mens 24-28 juli. Använder tampong så inte jättelätt att beta exakt hur mkt jag blödde men uppskattar att jag blödde precis som en vanlig mens. Var ju även negativt på mina gravtester hela bim-veckan och samma dag som BIM. Hur sannolikt är det att jag trots detta skulle vara gravid? Borde jag inte fått utslag på gravtesterna innan mensen då? Och kan man ens få mens och efter vara gravid? Eller var det ett missfall?

I Januari testade jag negativt på bim, fick mensen, och testade sen positivt veckan efter mensen. För mig visade det sig vara utomkvedshavandeskap, där hcg-et inte hade stigit tillräckligt vid bim därav att jag hade en stor blödning som mens, och negativt test först.

Min oro ökade dock av att jag fortsatte småblöda (som bruna flytningar) och hade väldigt långsamt stigande test. Läste en massa trådar från andra som hade haft mensliknande blödning, negativa tester men som sen utvecklade sig till fina graviditeter. ❤️ Så visst går det! Men så du bara är lite uppmärksam kanske om det är något som inte känns bra kommande tiden med blödningar och smärtor ❤️

Så hoppas och håller så tummarna för dig! Plusset är ju supertydligt, så gravid är du!!😍 ❤️
  • Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-01 15:02:53 följande:

För mig var det samma som för Vallmo♥️ 

Som hon säger, var uppmärksam på symtom och fortsätt testa för Att se så det stiger ♥️ för mig gick det upp och ner, men blev aldrig direkt starka förens 6v senare innan jag opererades. 

Håller en tumme att det sitter på rätt ställe 🥰✊🏼♥️

Svar på tråden BIM Augusti 2025