Granen123 skrev 2025-08-01 15:02:53 följande:
Dagens två gravtester. Men är det ens möjligt att vara gravid om jag hade mens 24-28 juli. Använder tampong så inte jättelätt att beta exakt hur mkt jag blödde men uppskattar att jag blödde precis som en vanlig mens. Var ju även negativt på mina gravtester hela bim-veckan och samma dag som BIM. Hur sannolikt är det att jag trots detta skulle vara gravid? Borde jag inte fått utslag på gravtesterna innan mensen då? Och kan man ens få mens och efter vara gravid? Eller var det ett missfall?
I Januari testade jag negativt på bim, fick mensen, och testade sen positivt veckan efter mensen. För mig visade det sig vara utomkvedshavandeskap, där hcg-et inte hade stigit tillräckligt vid bim därav att jag hade en stor blödning som mens, och negativt test först.
Min oro ökade dock av att jag fortsatte småblöda (som bruna flytningar) och hade väldigt långsamt stigande test. Läste en massa trådar från andra som hade haft mensliknande blödning, negativa tester men som sen utvecklade sig till fina graviditeter. ❤️ Så visst går det! Men så du bara är lite uppmärksam kanske om det är något som inte känns bra kommande tiden med blödningar och smärtor ❤️
Så hoppas och håller så tummarna för dig! Plusset är ju supertydligt, så gravid är du!!😍 ❤️