• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-04 17:08:51 följande:

Tack för stödet ❤️ skönt att läsa att man inte är ensam Om att ha gått igenom något liknande? men fy så ledsen man blir 😢😢 och den här ovissheten äter upp mig. Kan inte tänka på någonting annat just nu? 

♥️♥️ Det finns en stödgrupp på Facebook med om det nu visar sig vara ett X. Förstår känslan helt, det var ingen kul period för mig i vintras :( ♥️ Utomkveds var min största farhåga när vi började försöka, just för att jag har endometriossymptom och haft klamydia. Det sög såklart när det hände, önskade att dem hade gett mig cellgifter, sen hade det kanske inte hjälpt som för Vallmo. Men nu är jag gravid på tredje försöket efter operation och det satte sig på rätt ställe, samt ägglossade antagligen från sidan jag inte har äggledare på så min andra äggledare plockade upp ägget. Vilket är så coolt! Så det är ingen dödsdom för fertiliteten är det jag vill säga♥️ 

• Granen123

Tack för eran värmande ord. Betyder mycket! ❤️ loggade precis in på 1177 för att se provsvaret på hcg nu och det ligger tydligen på 209. Kollade med chat gpt och det borde betyda att jag är på DPO 14-16, dvs dagar efter ägglossning men jag hade ju äggläggning omkring 9-10 juli så det stämmer ju inte alls med vart jag befinner mig idag i tiden. Det gör det ju bara ännu tydligare att det här måste vara ett utomkvedshavandeskap. 😢😢😢 Ovissheten har varit värst men nu känns det som att jag kan sluta hoppas helt och ställa in mig på detta. ska tillbaka och ta nytt blodprov på onsdag. Men det kommer inte göra någon skillnad för mig nu när jag sett det här provsvaret. Då inser jag att embryot måste ha fastnat någonstans på vägen 🥺😢 

tänk att denna tanke aldrig ens slagit mig, eller vet ju om att det kan hända men riskerna har känts så små och borde inte drabba mig har jag tänkt. Dumt nog. Men ovissheten och rädslan finns där nu, hur kommer kroppen ta hand om detta? Kommer den lyckas med det? Kommer jag behöva ta cellgifter? Kommer jag behöva opereras? Kan dem snälla hitta vart det sitter och kanske suga ut det eller helst att kroppen tar hand om det själv. Livrädd för att en äggledare ska spricka när som helst. Sen att hela bebisresan sätts på paus på obestämd tid Är också tufft? när man inget hellre vill är att bli gravid. Tog flera år att få vår första. Skulle precis påbörja ivf när vi plussade. Har väldigt låg äggreserv redan så vill verkligen inte förlora en äggstock eller äggledare 😭

• Granen123

Det enda lilla hopp och känsla som jag hade med denna graviditet hela tiden var att det var en sen implantation som skedde i mitt fall. Att implantationen skedde precis innan ?mensen/blödningen? kom.

Om jag förstått det hela rätt så börjar hcg produceras först när implantationen skett? inte när man hade själva ägglossningen? I mitt huvud hade jag isåfall implantationen så sent som 21-22 juli och det skulle isåfall göra att jag är på ?14-16 dagar sedan hcg började produceras, om det nu börjar produceras vid implantationen. 

Men det är bara en tanke som slagit mig. Isåfall är jag ju extremt tidigt i graviditeten och kanske omöjligt att se något redan. Men då ska jag ha haft en väldigt sen implantation också. Men det kanske bara är önsketänkande även om tanken funnits med mig långt innan jag fick svaret på dagens hcg. Men på onsdag får jag veta ifall det har fördubblats, och kanske ett ev nytt ultraljud också på torsdag sa dem.  

Lika bra att jag ställer in mig på ett X. Det är verkligen svårt att tänka på annat just nu? ska försöka hålla mig sysselsatt tills vidare. Och försöka ställa in hjärnan på att det är ett utomkvedshavandeskap.  

• Sarasi
    Granen123 skrev 2025-08-04 18:56:04 följande:

Det enda lilla hopp och känsla som jag hade med denna graviditet hela tiden var att det var en sen implantation som skedde i mitt fall. Att implantationen skedde precis innan ?mensen/blödningen? kom.

Om jag förstått det hela rätt så börjar hcg produceras först när implantationen skett? inte när man hade själva ägglossningen? I mitt huvud hade jag isåfall implantationen så sent som 21-22 juli och det skulle isåfall göra att jag är på ?14-16 dagar sedan hcg började produceras, om det nu börjar produceras vid implantationen. 

Men det är bara en tanke som slagit mig. Isåfall är jag ju extremt tidigt i graviditeten och kanske omöjligt att se något redan. Men då ska jag ha haft en väldigt sen implantation också. Men det kanske bara är önsketänkande även om tanken funnits med mig långt innan jag fick svaret på dagens hcg. Men på onsdag får jag veta ifall det har fördubblats, och kanske ett ev nytt ultraljud också på torsdag sa dem.  

Lika bra att jag ställer in mig på ett X. Det är verkligen svårt att tänka på annat just nu? ska försöka hålla mig sysselsatt tills vidare. Och försöka ställa in hjärnan på att det är ett utomkvedshavandeskap.  

Tråkigt att höra! Hoppas att det inte är X men även om det är det så har det upptäckts tidigt. 

HCG börjar produceras vid befruktningen. Alltså när spermien möter ägget men då i lägre nivåer. De större ökningarna kommer efter implantationen i livmodern. 

• Elisand

Beklagar att du behöver gå igenom detta! Det låter så oerhört tufft. Varma kramar❤️

• hemliganatta
    Aisof skrev 2025-08-04 12:32:55 följande:
    Vad roligt, stort grattis! ❤️ Har du haft några symtom? Är på ÄL +10 ish idag, vågar Inte testa ännu!
    Har fått rosa flytningar nu på kvällen så gissar att det kan varit kemisk graviditet kanske, har lätt illamående på morgonen och jättespända bröst + ömmade bröstvårtor!
  • Miniblomma

Åh, förstår att det måste vara väldigt jobbigt ❤️ Hoppas på det bästa för dig!
  • Hejasommaren

Min ÄL denna månad verkar inte vara mycket att stoltsera med dessvärre.. vet att man inte ska haka upp sig på enskilda temperaturer såhär tidigt men känslan när man tittar på grafen är inte uppiggande. Någon som har haft liknande eller är det bara att invänta morgonens temp och hålla tummarna?
  • Elisand

Börjar få riktig ångest inför bim som är imorgon. Är på äl+10-11 idag och lutealfasen är 10-11 dagar för mig så det kan bli mens idag eller imorgon. Jag har aldrig haft en sån här temp-kurva förut så jag blev verkligen hoppfull men nu har tempen börjat sjunka igen så allt hopp är bortblåst känns det som. Vet inte hur jag ska tackla alla känslor som kommer komma när mensen dyker upp. Och jag ska träffa några gamla klasskompisar om några dagar där flera är höggravida och vi har inte setts på flera år = naturligt att vi kommer prata säkert ganska mycket om deras graviditeter. Känner bara att jag inte orkar just nu, det gör för ont att få hoppet krossat varenda eviga cykel. :?( 

Svar på tråden BIM Augusti 2025