• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Elisand

oj, läste ju igen nu att du vet hur det känns med negativa test, så då är det ju verkligen inte första försöket! Ursäkta min villiga semesterhjärna ❤️❤️ Kram! Det är tufft att vara i denna karusell ibland.

Elisand skrev 2025-08-01 21:29:42 följande:

Jag tror jag väntar ändå efter lite samrådande med min man nu haha, för jag blir ju så besviken om det är negativt och min lutealfas är bara 10-11 dagar så jag vet ju ganska snabbt om mensen är sen. Så väntar till äl+12 jag med, så får vi följas åt 😍 Det är mest en känsla inom mig men mådde illa i morse och sen att min temp fortfarande stiger och den har aldrig varit såhär hög i jämförelse med under och före äl förut. Jag tyckte jag kände som ett litet hugg igår i livmodern också men kan ju vara inbillning 😅

Åh hoppas det är symtom på att du är gravid! Är det första försöket? 

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 21:31:16 följande:

oj, läste ju igen nu att du vet hur det känns med negativa test, så då är det ju verkligen inte första försöket! Ursäkta min villiga semesterhjärna ❤️❤️ Kram! Det är tufft att vara i denna karusell ibland.

Ingen fara alls, jag förstår precis 🥰 På ett sätt är det faktiskt första försöket, för jag har en ny partner och det är vårt första försök ☺️ Har verkligen gått all in med naturliga hjälpmedel denna gång med rosenrot, coq10, olika örter och massa annat. Har efter ÄL också tagit naturligt progesteron och ?babyklister? (fructus femina), tänkte att jag får bara testa allt jag kan!

Ja, vi får följas åt ❤️ hoppas vi klarar att hålla oss till på onsdag haha! Spännande med din temperatur, det verkar ju lovande. Har inte börjat tempa, får kanske börja med det om det inte blir något denna månad.
  • Elisand

Åh, ja men då håller jag verkligen extra tummar för er❤️ Låter ju som att du preppat ordentligt! Jag ska nog börja kolla lite mer på naturmedel om det inte funkar denna gång. Om det inte funkar denna gång så ska vi också ställa oss i kö för fertilitetsutredning då det gått mer än ett år sen vi började försöka❤️

Aisof skrev 2025-08-01 21:41:26 följande:
    Ingen fara alls, jag förstår precis 🥰 På ett sätt är det faktiskt första försöket, för jag har en ny partner och det är vårt första försök ☺️ Har verkligen gått all in med naturliga hjälpmedel denna gång med rosenrot, coq10, olika örter och massa annat. Har efter ÄL också tagit naturligt progesteron och ?babyklister? (fructus femina), tänkte att jag får bara testa allt jag kan!

Ja, vi får följas åt ❤️ hoppas vi klarar att hålla oss till på onsdag haha! Spännande med din temperatur, det verkar ju lovande. Har inte börjat tempa, får kanske börja med det om det inte blir något denna månad.
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 21:54:02 följande:

Åh, ja men då håller jag verkligen extra tummar för er❤️ Låter ju som att du preppat ordentligt! Jag ska nog börja kolla lite mer på naturmedel om det inte funkar denna gång. Om det inte funkar denna gång så ska vi också ställa oss i kö för fertilitetsutredning då det gått mer än ett år sen vi började försöka❤️

Håller verkligen tummarna för er också! Och hoppas att ni ska slippa ställa er i kön ❤️ det ser ju lovande ut för oss i alla fall!
  • En som längtar

Hej allihoppa Glad

Nu är det min tur att ansluta till denna grupp. Jag har tyvärr precis genomgått ett MA i juni och har för någon vecka sedan haft en "vanlig" mens igen. Jag hoppas nu att de ska vara lätt att bli gravid igen. Har läst mycket forskning som visar att de ska vara lättare att bli gravid igen efter ett missfall, så jag hoppas på att de stämmer. Glad

Jag lägger till mig i BIM listan så får vi se hur mensen beter sig denna gång.

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Lovve123

Cykeldag 27 idag och negativt test. 
    Min förra cykel var 24 dagar och de tidigare än det var 25 och 26 dagar lång. Dock ingen mens än så håller hoppet uppe så gott det går 😊

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-08-01 21:54:02 följande:

Följer tråden för att hoppas få se er jag följde under våren få era plus 🤞🙏 
    Måste bara säga att innan du överväger naturläkemedel, om det skulle bli att ni behöver gå vidare med ivf så vet inte läkarna hur naturläkemedel påverkar medicineringen av hormoner inför äggplock. Det finns inte heller något stöd i forskningen för att naturläkemedel ökar fertiliteten. Såklart gör alla som de vill, men det är inte bara fördelar att ta naturläkemedel.

Håller alla tummar att ert bfp snart är här 🙏❤️
  • Elisand

Tack för din omtanke❤️ Har tänkt på dig och hoppats allt går bra i graviditeten 🙏🏼 

Anonym (Ardna) skrev 2025-08-02 08:42:38 följande:
    Följer tråden för att hoppas få se er jag följde under våren få era plus 🤞🙏 
    Måste bara säga att innan du överväger naturläkemedel, om det skulle bli att ni behöver gå vidare med ivf så vet inte läkarna hur naturläkemedel påverkar medicineringen av hormoner inför äggplock. Det finns inte heller något stöd i forskningen för att naturläkemedel ökar fertiliteten. Såklart gör alla som de vill, men det är inte bara fördelar att ta naturläkemedel.

Håller alla tummar att ert bfp snart är här 🙏❤️
  • Vallmo93
    Granen123 skrev 2025-08-01 18:14:09 följande:

Tack snälla för din omtanke ❤️ ska verkligen ha det i åtanke? jag vågar inte fira något. Är rädd att jag hade ett missfall i samband med mensen kom. Alternativt att det är som ni skriver ett ev utomlvedshavandeskap? jobbigt att inte veta och att det enda som måste gå är tiden.. :(

Ja väntan och tiden är fruktansvärd, när man bara vill glädjas åt sitt plus! Glömde skriva det men även i förra tråden bim juli så var det en annan som berättade om sin förra graviditet som började med mensliknande blödning. Så vill skicka lite hopp även om det kanske känns ovisst 💛 Håller tummarna för dig 🤞
  • Rumpetrollet

3 veckor efter avbrytandet idag och första blanka graviditetstestet. Så då är det bara att invänta ägglossning som jag faktiskt tror är på g redan. 
    I all annan misär så är jag i alla fall tacksam att min kropp har ställt om sig snabbt efter alla missfall och avbrytanden även om de varit i andra trimestern alla tre. Man får vara tacksam för det lilla. Förstår att det inte är så för alla. 

Svar på tråden BIM Augusti 2025