• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Anonym 8296

tror ni att jag hade äl igår? tempen har inte stigit över coverline, men andra sidan har jag haft väldigt låg temp dessa fertila dagar?! Brukar aldrig ligga så lågt! Borde jag oroa mig? Haft väldigt mycket fertilt sekret innan beräknad äl och i samband med positiva äl tester.
    Jag mår otroligt illa idag, vill nästan kräkas..någon annan som brukar må så illa direkt efter äl eller i samband med äl? Är jätte orolig att jag har något knas med mina hormoner?
    bim den 13e augusti på min födelsedag, hoppas hoppas verkligen detta är vår månad. Ett år sedan missfall i juli 2024 & denna månad har vi äntligen lyckats få till mer mys i samband med äl än tidigare månader, så nu hoppas jag verkligen äl har varit för att slippa mer press som varit vårt största problem.

• Granen123

Tack snälla för din omtanke ❤️ ska verkligen ha det i åtanke? jag vågar inte fira något. Är rädd att jag hade ett missfall i samband med mensen kom. Alternativt att det är som ni skriver ett ev utomlvedshavandeskap? jobbigt att inte veta och att det enda som måste gå är tiden.. :(

Vallmo93 skrev 2025-08-01 17:01:10 följande:
    I Januari testade jag negativt på bim, fick mensen, och testade sen positivt veckan efter mensen. För mig visade det sig vara utomkvedshavandeskap, där hcg-et inte hade stigit tillräckligt vid bim därav att jag hade en stor blödning som mens, och negativt test först.

Min oro ökade dock av att jag fortsatte småblöda (som bruna flytningar) och hade väldigt långsamt stigande test. Läste en massa trådar från andra som hade haft mensliknande blödning, negativa tester men som sen utvecklade sig till fina graviditeter. ❤️ Så visst går det! Men så du bara är lite uppmärksam kanske om det är något som inte känns bra kommande tiden med blödningar och smärtor ❤️

Så hoppas och håller så tummarna för dig! Plusset är ju supertydligt, så gravid är du!!😍 ❤️
  • Aisof

Hej!

Hoppar in i tråden, har BIM runt den 11/8. Är idag på ÄL+7 tror jag, och har sedan igår haft en del molvärk. Sticker till lite då och då också. Och jag känner mig sååå varm! Någon annan som upplever samma sak?

Är 38 och försöker få min första bebis 🥰

Önskar er alla massa lycka till 🤞💕

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Elisand

Mina två appar tolkar min temp och lh-stigming olika och antingen är jag på äl+5 eller äl+7 nu. Jag vet inte själv vad jag ska tro. ChatGPT säger äl+7 och ger massa olika förklaringar. Jag ska åka hemifrån söndag och va borta en vecka så vill helst testa innan jag åker. Vågar jag det när det är mellan äl+7-9 då beroende på vem man ska tro på?? Har ett tidigt test som mäter 10 mlU.. 

Bild från ena appen.

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 19:51:21 följande:

Mina två appar tolkar min temp och lh-stigming olika och antingen är jag på äl+5 eller äl+7 nu. Jag vet inte själv vad jag ska tro. ChatGPT säger äl+7 och ger massa olika förklaringar. Jag ska åka hemifrån söndag och va borta en vecka så vill helst testa innan jag åker. Vågar jag det när det är mellan äl+7-9 då beroende på vem man ska tro på?? Har ett tidigt test som mäter 10 mlU.. 

Bild från ena appen.

Undrar också hur tidigt man kan testa, var köpte du ditt tidiga test? 
  • Elisand
    Aisof skrev 2025-08-01 20:18:48 följande:
    Undrar också hur tidigt man kan testa, var köpte du ditt tidiga test? 
    Ja, vi är ju troligtvis på samma äl-dag!! (Eller nära i kring) Jag köpte mitt från Kronans apotek förra cykeln men hann inte testa med det för när jag kissade för att göra det så märkte jag att jag fått mens. Annars har jag använt från graviditetskollen och nu har jag beställt flera från babyplan som är på väg. Man KAN få positivt på äl+7 med det men det beror ju på när ägget implanteras vilket det gör mellan äl+6-10 som jag förstått så är ju väldigt individuellt. Första cyklerna testade jag från äl+7 men nu på senaste har jag knappt testat något utan inväntat mens för jag har varit så besviken av att bara se negativa test hela tiden. Men nu känner jag lite mer taggning och har en känsla av att jag kanske faktiskt är gravid (men det får jag ju nästan varje gång så behöver inte betyda något..). Så många som skriver här och i fb-grupper att de plussat runt äl+8-10. Tror jag kommer testa ändå på söndag och hoppas att det är äl+9 så det iaf finns en liten chans att plussa. 
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 20:56:58 följande:
    Ja, vi är ju troligtvis på samma äl-dag!! (Eller nära i kring) Jag köpte mitt från Kronans apotek förra cykeln men hann inte testa med det för när jag kissade för att göra det så märkte jag att jag fått mens. Annars har jag använt från graviditetskollen och nu har jag beställt flera från babyplan som är på väg. Man KAN få positivt på äl+7 med det men det beror ju på när ägget implanteras vilket det gör mellan äl+6-10 som jag förstått så är ju väldigt individuellt. Första cyklerna testade jag från äl+7 men nu på senaste har jag knappt testat något utan inväntat mens för jag har varit så besviken av att bara se negativa test hela tiden. Men nu känner jag lite mer taggning och har en känsla av att jag kanske faktiskt är gravid (men det får jag ju nästan varje gång så behöver inte betyda något..). Så många som skriver här och i fb-grupper att de plussat runt äl+8-10. Tror jag kommer testa ändå på söndag och hoppas att det är äl+9 så det iaf finns en liten chans att plussa. 
    Ja! Ser att du har BIM 6/8, så du kan nog testa tidigare än mig ☺️ jag brukar få ÄL på dag 12, så kanske därför jag har BIM senare än dig. Såg bilden du la upp på procents chans till positivt test, tror jag får vänta till ÄL+12 vilket blir på onsdag! Jag vet alltför väl hur ledsen och besviken man blir av de negativa testen.. ändå är det så svårt att låta bli!

Vad roligt att du har en känsla av att du är gravid, jag håller verkligen tummarna för dig 🥰 har du några symtom, eller är det bara något du känner inom dig? för mig känns det som att ägget fäste igår eller idag med tanke på molvärken, men man har ju inbillat sig tidigare så vet inte riktigt vad jag ska tro.. väntan är lång!
  • Elisand

Jag tror jag väntar ändå efter lite samrådande med min man nu haha, för jag blir ju så besviken om det är negativt och min lutealfas är bara 10-11 dagar så jag vet ju ganska snabbt om mensen är sen. Så väntar till äl+12 jag med, så får vi följas åt 😍 Det är mest en känsla inom mig men mådde illa i morse och sen att min temp fortfarande stiger och den har aldrig varit såhär hög i jämförelse med under och före äl förut. Jag tyckte jag kände som ett litet hugg igår i livmodern också men kan ju vara inbillning 😅

Åh hoppas det är symtom på att du är gravid! Är det första försöket? 

Aisof skrev 2025-08-01 21:23:08 följande:
    Ja! Ser att du har BIM 6/8, så du kan nog testa tidigare än mig ☺️ jag brukar få ÄL på dag 12, så kanske därför jag har BIM senare än dig. Såg bilden du la upp på procents chans till positivt test, tror jag får vänta till ÄL+12 vilket blir på onsdag! Jag vet alltför väl hur ledsen och besviken man blir av de negativa testen.. ändå är det så svårt att låta bli!

Vad roligt att du har en känsla av att du är gravid, jag håller verkligen tummarna för dig 🥰 har du några symtom, eller är det bara något du känner inom dig? för mig känns det som att ägget fäste igår eller idag med tanke på molvärken, men man har ju inbillat sig tidigare så vet inte riktigt vad jag ska tro.. väntan är lång!
Svar på tråden BIM Augusti 2025