Elisand skrev 2025-08-01 20:56:58 följande:
Ja, vi är ju troligtvis på samma äl-dag!! (Eller nära i kring) Jag köpte mitt från Kronans apotek förra cykeln men hann inte testa med det för när jag kissade för att göra det så märkte jag att jag fått mens. Annars har jag använt från graviditetskollen och nu har jag beställt flera från babyplan som är på väg. Man KAN få positivt på äl+7 med det men det beror ju på när ägget implanteras vilket det gör mellan äl+6-10 som jag förstått så är ju väldigt individuellt. Första cyklerna testade jag från äl+7 men nu på senaste har jag knappt testat något utan inväntat mens för jag har varit så besviken av att bara se negativa test hela tiden. Men nu känner jag lite mer taggning och har en känsla av att jag kanske faktiskt är gravid (men det får jag ju nästan varje gång så behöver inte betyda något..). Så många som skriver här och i fb-grupper att de plussat runt äl+8-10. Tror jag kommer testa ändå på söndag och hoppas att det är äl+9 så det iaf finns en liten chans att plussa.
Ja! Ser att du har BIM 6/8, så du kan nog testa tidigare än mig ☺️ jag brukar få ÄL på dag 12, så kanske därför jag har BIM senare än dig. Såg bilden du la upp på procents chans till positivt test, tror jag får vänta till ÄL+12 vilket blir på onsdag! Jag vet alltför väl hur ledsen och besviken man blir av de negativa testen.. ändå är det så svårt att låta bli!
Vad roligt att du har en känsla av att du är gravid, jag håller verkligen tummarna för dig 🥰 har du några symtom, eller är det bara något du känner inom dig? för mig känns det som att ägget fäste igår eller idag med tanke på molvärken, men man har ju inbillat sig tidigare så vet inte riktigt vad jag ska tro.. väntan är lång!