• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Elisand

Är på besök några dagar där det finns spabad, tror ni det påverkar att bada? Äl+7-9 idag.. Tempen dök litegrann i morse men fortfarande över coverline. Inte testat ännu. 

• Elisand

Kram, är jobbigt att vara i ovisshet ❤️

Granen123 skrev 2025-08-03 10:31:04 följande:

Mina gravtester tagna igår och idag. Igår hade jag rosa flyttningar och idag mörkbruna flyttningar så här långt? ställer in mig på ett missfall. Men har aldrig fått ett missfall tidigare så det är svårt att veta vad jag har att förvänta mig närmaste dygnet. 😢
  • Anonym (HJSÖ)

Jag skulle haft BIM i fredags, natten till lördagen började det komma svagt av ljusrött/brunt. Det har fortsatt även nu, det har alltså inte övergått till något rikligt klarrött. Däremot har jag haft enormt spända bröst hela veckan (en otrolig ömhet överallt förutom vårtorna) och jag har mått illa och kräkts i dag. Har dessutom känt mig märkligt varm trots BIM, liksom på gränsen till febrig? Så mycket tecken som kan vara det ena och det andra men man vågar ju liksom inte hoppas mer haha.

• Siripiri
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-03 15:18:42 följande:

tack för att du delar med dig av din erfarenhet, då kan jag känna att det finns hopp ändå! 🙌 😊 Hur går det för dig Siripiri? följt dig några trådar. Har du haft fler missfall sedan det i höstas?

Hade själv ett missfall förra sommaren (tog sig väldigt lätt när vi prickade äl) men inte blivit gravid efter det. 

Det ska du definitivt ha 🥰 
    Jag fick ett X i december, sen chillade vi med försökandet till typ april, sen missade vi ÄLen cykeln efter (hade två cykelstarter i april) och sedan blev jag gravid på majcykeln🥰 Är 9+4 idag, helt sjukt! Har ännu ett UL den 11/8 så kommande semestervecka får gärna gå väldigt fort fast ändå inte 😂 Ömheten i brösten har klart ändrat karaktär senaste veckan, vilken skapar hjärnspöken. Men magen är stabilt svullen😅 

Ah tråkigt :(  I vilken vecka?  ♥️ 
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-03 19:31:10 följande:

Är på besök några dagar där det finns spabad, tror ni det påverkar att bada? Äl+7-9 idag.. Tempen dök litegrann i morse men fortfarande över coverline. Inte testat ännu. 

Jag sökte på Reddit och där fanns flera trådar om detta och det verkar vara delade meningar, men det stod mest om hot tubs.. höga temperaturer verkar inte vara bra, men vanlig pool vet jag inte ☺️ 
  • Am2221
    Hoppar in här i Augusti med bim 17/8 hade beräknad ägglossning 8/8 men hade två positiva ägglossningstest idag på morgonen och eftermiddagen. Så det var ju tur att man testade. Det är andra månaden som vi aktivt försöker :) 
    1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • hemliganatta

Två dagar kvar innan beräknad mens, kan det vara ett plus? fick negativt på digitalt men tycker verkligen att jag ser två streck? Vad mycket otydligare det blir här dock så slänger in en redigerad bild med haha 
  • Vallmo93
    hemliganatta skrev 2025-08-04 08:26:22 följande:

Två dagar kvar innan beräknad mens, kan det vara ett plus? fick negativt på digitalt men tycker verkligen att jag ser två streck? Vad mycket otydligare det blir här dock så slänger in en redigerad bild med haha 
    Åh spännande, jag ser absolut ett svagt streck även på den oredigerade! 🤗 hur många dagar efter ÄL är du? Tycker det är lättare att prata om eftersom vi all har olika långa lutealfaser (så det säger inte så mycket att man är två dagar innan bim, eftersom det kan ju innebära som exempel ÄL + 7 likväl som ÄL+ 14)

Hoppas det blir starkare kommande dagar! 💛
  • Miniblomma
    hemliganatta skrev 2025-08-04 08:26:22 följande:

Åh, vad roligt! GRATTIS!! Jag ser också streck på båda bilderna! Hur länge har ni försökt?

• hemliganatta
    Vallmo93 skrev 2025-08-04 10:14:32 följande:
    Åh spännande, jag ser absolut ett svagt streck även på den oredigerade! 🤗 hur många dagar efter ÄL är du? Tycker det är lättare att prata om eftersom vi all har olika långa lutealfaser (så det säger inte så mycket att man är två dagar innan bim, eftersom det kan ju innebära som exempel ÄL + 7 likväl som ÄL+ 14)

Hoppas det blir starkare kommande dagar! 💛
    Jag tar inga ägglossningtest men ska enligt appen vara äl + 12 idag, tror ägglossningen var senare så kanske äl+10! Tack snälla, min yngsta hemma är 5år så känns ju helt sjuk om man ska få göra detta en gång till nu!! 
Svar på tråden BIM Augusti 2025