• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (M)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 20:41:09 följande:
    Skönt när "hittepågänget" börjar lämna tråden. 
    Ska du lämna? Skönt. 
  • Anonym (T)
    Anonym (M) skrev 2025-07-30 20:57:33 följande:
    Ska du lämna? Skönt. 
    Aa precis, jag lämnar när jag redan vunnit. Då kan folk som vet mindre fortsätta sitta här och hitta på.
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-30 20:52:18 följande:
    Det är skillnad på att vara delaktig i ett gräl och att hota med våld. Stor skillnad!
    Nu vet jag ju redan bristerna i dina läsförmågor... Men vill du bli lite smartare denna onsdag kan du ju ta och läsa hela tråden. 

Det ger mer än bara hitta på. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 21:13:28 följande:
    Nu vet jag ju redan bristerna i dina läsförmågor... Men vill du bli lite smartare denna onsdag kan du ju ta och läsa hela tråden. 

Det ger mer än bara hitta på. 
    Absolut, jag kan inte läsa och knappt skriva och dessutom är min vårdare på semester. Stackars mig. Och ändå kan/vågar/vill smarta du inte förklara för dumma mig hur det kan vara okej att hota någon med våld. Får väl sätta mig i ett hörn och gråta en skvätt, helt enkelt.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 20:41:09 följande:
    Skönt när "hittepågänget" börjar lämna tråden. 
    Jag lämnar inte tråden. Bara diskussionen med dig.
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-31 08:48:42 följande:
    Absolut, jag kan inte läsa och knappt skriva och dessutom är min vårdare på semester. Stackars mig. Och ändå kan/vågar/vill smarta du inte förklara för dumma mig hur det kan vara okej att hota någon med våld. Får väl sätta mig i ett hörn och gråta en skvätt, helt enkelt.
    Aa, gör det du. Och medans du sitter där och tycker synd om dig själv kan du ju leta upp det där citatet som du låtsas att jag sagt och dela med dig till dina fantasikompisar som håller med dig. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-08-01 16:10:19 följande:
    Aa, gör det du. Och medans du sitter där och tycker synd om dig själv kan du ju leta upp det där citatet som du låtsas att jag sagt och dela med dig till dina fantasikompisar som håller med dig. 
    Det är du som påstår att du har citerat, inte jag. Men det kan jag släppa. Däremot undrar jag om du tycker att det är okej att hota folk med våld? 
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-08-01 17:11:17 följande:
    Det är du som påstår att du har citerat, inte jag. Men det kan jag släppa. Däremot undrar jag om du tycker att det är okej att hota folk med våld? 
    Jag citerade exakt den användaren som jag sa att jag citerade, men då tar vi det alltså som att det är fel på din sida och att du inte lyckats fatta eller läsa? 

Du har upprepat samma fråga flera gånger nu trotts att jag aldrig har sagt det du påstår. Antingen läser du inte, eller så hittar du bara på. Båda anledningarna är lika tragiska. 

Återkom gärna efter erat lilla fantasimöte. Ska bli spännande att se vad ni härnäst kommer lyckas fabulera. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-08-01 17:40:03 följande:
    Jag citerade exakt den användaren som jag sa att jag citerade, men då tar vi det alltså som att det är fel på din sida och att du inte lyckats fatta eller läsa? 

Du har upprepat samma fråga flera gånger nu trotts att jag aldrig har sagt det du påstår. Antingen läser du inte, eller så hittar du bara på. Båda anledningarna är lika tragiska. 

Återkom gärna efter erat lilla fantasimöte. Ska bli spännande att se vad ni härnäst kommer lyckas fabulera. 
    Ett frågetecken på slutet av en mening betyder att det är en fråga, inte ett påstående. Det vet till och med dumma jag. Är det verkligen så svårt att svara på den? Vem vet, vi kanske till och med håller med varandra om att det inte är okej att hota med våld.
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-08-01 21:55:01 följande:
    Ett frågetecken på slutet av en mening betyder att det är en fråga, inte ett påstående. Det vet till och med dumma jag. Är det verkligen så svårt att svara på den? Vem vet, vi kanske till och med håller med varandra om att det inte är okej att hota med våld.

Svårt att svara på? Har redan svarat på det du undrar för flera sidor sedan.. Gillar du att låtsas vara förvirrad, eller är det bara så du försöker debattera?

Och en ännu större fråga: Varför skulle jag bemöda mig med att svara på din vinklade och påhittade vändning av den här historien.. När jag redan för länge sen varit tydlig med vad jag faktiskt tycker? 

Tror du verkligen jag bryr mig om du håller med mig eller inte? 

Svar på tråden Han vill slå mig