• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • En glad tjej
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 10:09:49 följande:
    Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Jag skulle aldrig vara tillsammans med en man som beter sig så. Är ni väldigt unga eller? Hade en man sagt att jag förtjänar en smäll hade jag inte varit tillsammans med honom längre.
  • Anonym (LB)
    En glad tjej skrev 2025-07-21 10:13:26 följande:
    Jag skulle aldrig vara tillsammans med en man som beter sig så. Är ni väldigt unga eller? Hade en man sagt att jag förtjänar en smäll hade jag inte varit tillsammans med honom längre.
    Nej vi är inte väldigt unga, mellan 28-32 år
  • Anonym (M)

Ni har inte ett sunt förhållande, han låter farlig. Är nog bara en tidsfråga innan du också får känna på hans våld. 

Avsluta genast. Ett förhållande ska kännas bra hela tiden, även när man är osams. Man ska kunna tjafsa och t om bråka utan att vara rädd.

• AndreaBD

Det är bara att lämna den personen. Det vore dumt att stanna. Han har i princip varnat dig. Antagligen har han det sedan som ursäkt för sin handling när han faktiskt gör det. 

• Anonym (Lee)

Tyvärr är det han säger ett hot.

Nej, du är inte skuld till detta. Man kan vara jättearga på varandra, skrika på varandra eller säga att man inte vill vara tillsammans med den andra längre. Gå ut och slå igen dörren efter sig, vara grinig och sur t.ex. 

Men man säger inte att man har lust att slå den andra. Speciellt inte om man är starkare än den andra.

Nej han vill skrämma dig genom att slå på saker och säga att han vill slå dig. 

Det är ett mycket destruktivt sätt att bråka på. 

Själv skulle jag med sorg konstatera att förhållandet inte fungerar, trots goda stunder. Eftersom han vill styra dig med hot om fysiskt våld.

Jag skulle lämna, men se till att ha någon reträttplats att bo på när jag sa det till honom. När jag sa det skulle jag redan flyttat iväg värdefulla saker till någon väns hem och jag skulle ha någon annan som var närvarande i rummet när jag sa det. 
    För han har ju inget att förlora när du gör slut med honom. Han kan slå till dig då.

• Anonym (Eller hur)

Att sitta och hitta på trådar är ingen riktig hobby, försök att hitta något annat att göra TS.

• Anonym (LB)
    Anonym (Eller hur) skrev 2025-07-21 11:34:15 följande:

Att sitta och hitta på trådar är ingen riktig hobby, försök att hitta något annat att göra TS.

Vad menar du att jag hittar på?
  • Anonym (Eller hur)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 11:42:24 följande:
    Vad menar du att jag hittar på?
    Sista meningen, 

Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Kan inte vara på riktigt. 
  • Anonym (LB)
    Anonym (Eller hur) skrev 2025-07-21 11:48:38 följande:
    Sista meningen, 

Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Kan inte vara på riktigt. 
    Okej men vad bra att du vet det då
  • Anonym (A)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 10:09:49 följande:
    Han vill slå mig

Hej

Det handlar inte om att du får honom arg utan om hans brist på självkontroll och strategier för att hantera affekt! Det är redan psykisk misshandel att hota som han gör och en normaliseringsprocess innan första slaget kommer. Lämna!
Svar på tråden Han vill slå mig