• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (våld i nära relationer)

Det är ditt ansvar att inte skaffa barn med en sådan partner. Att se sin förälder misshandlad räknas som att man misshandlar barnet. Det skadar precis lika mkt. 
    Det är ditt ansvar att välja att se varningsklockorna innan det blir svårare att lämna och du är mera nerbruten och tror på lögnen att du inte förtjänar bättre. Du förtjänar bättre..... 

Om han själv vill ändra sig, ber om förlåtelse, inte skyller på dig och söker hjälp och aktivt jobbar med sin aggressionsproblematik, ev tar mediciner... då kan du om det ger resultat, överväga att stanna kvar. Ge det en prövotid först. 

• Anonym (Du behöver lämna. NU!)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:03:13 följande:
    Att säga "du borde fan ha en smäll" när någon medvetet är jobbig, är inte ens att hota någon.

Att hota någon är att säga "du får en smäll om du inte håller käft nu."
    Nej, det är bara du som inte har fått någon vettig uppfostran om du tycker så.

Inget har framgått som visar att TS varit jobbig på det sättet ens och
    man bör i en familj uppföra sig så att även barn kan fatta vad man säger. Då säger man inte sånt som att man "borde slå någon" eftersom det för dem blir samma sak som att det är okej att börja slåss om någon säger något dumt.
  • Anonym (T)
    Anonym (Du behöver lämna. NU!) skrev 2025-07-29 17:29:15 följande:
    Nej, det är bara du som inte har fått någon vettig uppfostran om du tycker så.

Inget har framgått som visar att TS varit jobbig på det sättet ens
    Fan vad pinsamma ni tumme upp och tumme ner nissar är när TS själv säger att det kan ha varit så..

Sitta och snacka om folks uppfostran när det är uppenbart att ni själva inte har fått någon är van vid att ljuga er fram i livet. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-29 20:55:14 följande:
    Fan vad pinsamma ni tumme upp och tumme ner nissar är när TS själv säger att det kan ha varit så..

Sitta och snacka om folks uppfostran när det är uppenbart att ni själva inte har fått någon är van vid att ljuga er fram i livet. 
    Hur kan det ha varit, menar du? När är det okej att hota sin partner med våld?
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-29 22:28:00 följande:
    Hur kan det ha varit, menar du? När är det okej att hota sin partner med våld?
    Citerade klart och tydligt för att det ska gå att se vad vi diskuterar, klarar du inte av att läsa det och lista ut den delen själv, så tänker jag inte slösa tid på att förklara resten åt dig. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 01:34:04 följande:
    Citerade klart och tydligt för att det ska gå att se vad vi diskuterar, klarar du inte av att läsa det och lista ut den delen själv, så tänker jag inte slösa tid på att förklara resten åt dig. 
    Var citerade du? Ser inget citat i inlägget jag svarade på. Har du citerat TS i ett tidigare inlägg kanske?

Oavsett så undrar jag om du tycker att det någonsin är okej att hota sin partner med våld.
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-30 08:10:14 följande:
    Var citerade du? Ser inget citat i inlägget jag svarade på. Har du citerat TS i ett tidigare inlägg kanske?
    Hur läser du? Du ser väl vem jag citerade och vad personen skrivit? Annars får du ringa kundtjänst och se om dom inte kan fixa datorn åt dig, jag har då inte tid att hjälpa dig med dina små problem. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:09:21 följande:
    Hur läser du? Du ser väl vem jag citerade och vad personen skrivit? Annars får du ringa kundtjänst och se om dom inte kan fixa datorn åt dig, jag har då inte tid att hjälpa dig med dina små problem. 
    Kundtjänst har stängt för dagen så du kanske kan vara vänlig och svara på min fråga i stället. ;)
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-30 17:17:28 följande:
    Kundtjänst har stängt för dagen så du kanske kan vara vänlig och svara på min fråga i stället. ;)
    Låter mer som ditt problem än vad det är mitt problem? Du kan ju alltid höra med din vårdare, så kanske den kan förklara alla komplicerade frågor som du låtsas försöka ställa här i livet. 
Svar på tråden Han vill slå mig