• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:09:01 följande:
    Vet inte. 

Som jag skrev fungerar inte sexköp så bra

Orsaken varför jag tar upp det är för att plika personer diskuterar om samtycke och vad det skulle innebära. 
    Nej, det är bara DU som påpekar samtycke i diverse sammanhang, I syfte att skriva ner innebörden, eller  hur?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 18:59:54 följande:
    Nej, det är  DU som hävdar detta in absurdum Stå för det, och försök inte vrida det till att det är någon annans åsikt.
    Varför ska det då vara ett problem om jag inte skulle anstränga mig tillräckligt mycket enligt den personen? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 18:59:54 följande:
    Nej, det är  DU som hävdar detta in absurdum Stå för det, och försök inte vrida det till att det är någon annans åsikt.
    Eftersom jag skulle anstränga mig mer och jag skulle tänka på hur det ska vara för kvinnorna så kan jag också då vilja att andra personer ska göra det också 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:12:08 följande:
    När du skriver om att jag ska tänka på kvinnan etc. 
    Det låter som du menar att man ska även tänka på andra och hur de ska få ha det. 

Ska det inte då vara lika mellan könen? 
    Ska du inte tänka på kvinnan, alltså? Ska du inte tänka på hur andra ska ha det?

Och vadå lika mellan könen? Tänker kvinnor inte tillräckligt på män idag, anser du och då ska män som hämnd, inte tänka på kvinnor tillbaka?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 19:00:09 följande:
     För att förtydliga så gäller ansvar i ALLA handlingar du gör. Sex är medräknat där. Gäller alla människor. Oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning och ekonomisk status. 
    Vad innebär då med "lika villkor" ?
    Är det problem först när någon man lägger någon skuld på kvinnorna men det är okej när du lägger skulden på vissa män? 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:38:07 följande:
    Det blir lättare att kunna tänka på andra personer när man inte har det sämre än andra personer. 

Brukar du tänka på personer som har bättre än dig för något och att du tror du kan anpassa sig till de personerna som har det bättre än dig själv?.

Eftersom man ska få ha sämre valmöjligheter än andra personer så kan man hoppas hitta någon med liknade problem fast hos andra könet. 
    Svara på frågorna.
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 19:10:21 följande:
    Ska du inte tänka på kvinnan, alltså? Ska du inte tänka på hur andra ska ha det?

Och vadå lika mellan könen? Tänker kvinnor inte tillräckligt på män idag, anser du och då ska män som hämnd, inte tänka på kvinnor tillbaka?
    Det borde innebära att kvinnorna ska göra det också för männen
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 19:00:09 följande:
    Så du kan inte förvänta sig att man vill att sexet ska vara på samma villkor för en själv och för kvinnan när du snackar själv om "lika villkor"?
    Det blir inte det om kvinnan och man behövt prestera olika mycket för att kunna ha sex och dessutom för olika krav. 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:43:42 följande:
    Och om det handlar om att man ska erbjuda något och man ska ha ett ansvar. Det är väl inte bra om jag är lätt att få om man nu ska behöva anstränga sig för att få sex?
    Borde det inte finnas ett intresse i samhället då att man ska få vara en normal och vanlig person?

Om prostitution är något som är fel, borde inte det då innebära att man försöker se till att ingen person ska ha låga krav? 
    Finns det inte intresse i samhället för att du ska vara en normal och vettig alltså? Hur yttrar detta ointesse sig?

Tycker du inte att kvinnor ska sänka sina krav?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:51:28 följande:
    Du snackade om ansvar för att ha sex. Det är det som jag diskuterar om. 
    Men kontext spelar ingen roll har du ju hävdat?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?