• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (F U) skrev 2025-10-28 16:02:54 följande:
    Nä, Dr Michele Thieren
    Har du svårt att hålla dig till sanningen. Visst var det Jerusalem Post du angav som källa. Tragikomiskt att du inte kan stå för din  kast.
  • Anonym (F U)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-10-28 16:17:39 följande:
    Har du svårt att hålla dig till sanningen. Visst var det Jerusalem Post du angav som källa. Tragikomiskt att du inte kan stå för din  kast.
    Nä, JP är inte "källan"

Källan är Dr Michel Thieren, WHOs ansvarige i Israel. Här är podden där han avslöjar detta.

(21:50 och framåt)

Det underlättar om du kan franska (du är väl bildad?) men det finns ett engelskt ljudsspår också som du kan aktivera.
  • Anonym (F U)
    Mentat skrev 2025-10-28 16:09:12 följande:
    Man använder många ord för att kollra bort att svaret på frågan egentligen är "nej". Vi har kört den här sortens rundor förut.
    Tja, det är samma individ som accepterar den sionistiska tanken om ett judiskt hemland i det gamla Israel men inte vill definiera gränserna för detta Israel.

Så vem vet?

Men ja, förmodligen ligger det närmare till hands att svaret på frågan om israel har rätt att existera är "nej".
  • Anonym (F U)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-10-28 14:27:46 följande:
    Dina källor är anonyma konton på Instsgram 
    Det är butikens eget konto. Internet och social medier gör underverk för att visa hur världen ser ut.

Vi som var med vet hur svälten på 80-talet i Etiopien såg ut.

Riktig svält.

Där öppnade inte välfyllda butiker dagen efter att behovet av politiska budskap om "svält" upphört.
  • Alexanderlukas

Fick du något svar från extremisten om Israel har rätt att existera eller inte?

Anonym (F U) skrev 2025-10-28 16:01:50 följande:
    Det är en enkel ja eller nej-fråga.

För mig är svaret ja, Israel har rätt att existera.

Och för dig är svaret ... ?!

.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-10-28 14:39:46 följande:
    FOLKMORD sker i Gaza. Konstigt att du får till att det är tvärtom. 
    Jaså? Gör det? Var då? Det blir inte mer sant bara för att ni vill att det ska vara sant.

..
    Peel

Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (F U) skrev 2025-10-28 16:35:39 följande:
    Nä, JP är inte "källan"
    Det är patetisk att inte stå för det du skrev. Lögner är aldrig ok.

Det här är din kommentar där du tom klistrat in en bild på artikeln från Jerusalem Post. 

• Anonym (Antiextremist)
    Alexanderlukas skrev 2025-10-28 16:48:22 följande:

Fick du något svar från extremisten om Israel har rätt att existera eller inte?

Ja, många gånger och kommer mitt svar en gång till. Palestinier har rätt att existera. Judar har rätt att existera. Alla människor har rätt att leva, FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel tre. Stater har dock inte någon rätt att existera. Det står inte i någon internationell deklaration eller lag. Varken Israel eller någon annan stat har därför någon rätt att existera. Särskilt inte om själva existerandet innebär brott mot mänskliga rättigheter.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (F U) skrev 2025-10-28 16:42:08 följande:
    Det är butikens eget konto. Internet och social medier gör underverk för att visa hur världen ser ut.

Vi som var med vet hur svälten på 80-talet i Etiopien såg ut.

Riktig svält.

Där öppnade inte välfyllda butiker dagen efter att behovet av politiska budskap om "svält" upphört.
    Det är ett anonymt konto, proisraeliskt fejkonto som används för att sprida lögner.

Internationella hjälporganisationer vittnar om hur Israel blockerar mat och svälter oskyldiga civila i Gaza. Israel är extra noga att inte tillåta mjölkersättning som är nödvändig för bebisar vars mammor inte kan amma.  
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (F U) skrev 2025-10-28 16:35:39 följande:
    Nä, JP är inte "källan"
    Jodå, Jerusalem Post 😄 Det är få proisraeliska propagandamedier som ljuger så mycket som Jerusalem Post.

Rapporter visar att den israeliska regeringen har finansierat artiklar i tidningen för att främja stöd för Israels högerextrema politik. Detta återspeglar en bredare trend där tidningar som Jerusalem Post ses som portaler för Israels statliga meddelanden snarare än oberoende journalistik. Det ger upphov till farhågor om integriteten och objektiviteten i deras rapportering om Israelrelaterade frågor.
  • Tom Araya
    Anonym (F U) skrev 2025-10-28 13:27:18 följande:
    OK, men nu ser du att våld mot judar är något som pågått ständigt genom historien.
    Det har jag känt till länge och det ser du också att jag nämnt i mina inlägg.

Men detta gällde specifikt organiserat våld och inte bara individer eller en liten grupp individer som agerar fientligt eller våldsamt.

Men jag kan säga att jag tog hjälp av AI för att urskilja händelsen från tidigare och AI har ju inte alltid rätt, men jag accepterade beskrivningen och hur händelsen urskilts.