• Anonym (Force)

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?

• Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
  • Anonym (Zxc)
    Tow2Mater skrev 2025-09-16 19:47:22 följande:
    Iden for vad? Erika Kirk som nästa President? 

Jag visste inte ens vem hon var for några dagar sedan. Varfor skulle jag tänka tanken om henne? 

Tror du hon iscensatt en presidentaspiration en dag eller två efter maken mördades?
    Hon kanske enbart ilsket hetsar folk. Det är förvisso politik. vi får väl se. Tycker du hennes tal och "tårar" kändes genuint förresten?
  • Tow2Mater
    Anonym (Stampe) skrev 2025-09-16 19:53:02 följande:
    Du har inte sett House of Cards va? Flört
    Nej. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Zxc) skrev 2025-09-16 20:04:09 följande:
    Hon kanske enbart ilsket hetsar folk. Det är förvisso politik. vi får väl se. Tycker du hennes tal och "tårar" kändes genuint förresten?
    Som jag sagt tidigare, alla sörjer olika. Varför tror du inte hennes tårar och sorg skulle vara genuina? Kan du ens sätta dig in i hennes värld? Förlora sin man, och barnens far, på detta sätt.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Zxc) skrev 2025-09-16 14:27:49 följande:
    Tycker det är intressant att diskutera. Vi vill ju inte att det här ska utspela sig igen eller hur?

Det borde vara uppenbart vad det egentligen handlar om OM hans änka gör en politisk karriär nu.
    Jo absolut kan det vara en intressant aspekt, och debattera hur ni vill. Jag är väldigt fundersam på vad som komma skall och ja har funderat på änkan med. Såg klippet hon postade på instagram. En del tankar dök upp. 
  • Anonym (Varför)
    Tow2Mater skrev 2025-09-16 21:09:27 följande:
    Som jag sagt tidigare, alla sörjer olika. Varför tror du inte hennes tårar och sorg skulle vara genuina? Kan du ens sätta dig in i hennes värld? Förlora sin man, och barnens far, på detta sätt.
    Det var 2 dagar efter mordet, jag tänker nog att hon är i shock. Finns ju inte en mänsklig chans att bearbeta något sådant på 48 timmar. 
  • Anonym (Varför)
    Tow2Mater skrev 2025-09-16 18:09:38 följande:
    Jag håller inte med dig om att Turning Point skulle vara en motsvarighet. Och det skulle oavsett vara en mycket bättre förknippning än den vänsterextrema hbtqfkrtwtf rörelsen som vill operera könen på barn och allt annat vansinne de håller på med. De vill jag absolut inte ha in i ledarskapet igen.
    Är det en sakfråga för dom? Att man ska få könskorrigera sig från vilken ålder som helst? En genuin fråga. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Varför) skrev 2025-09-16 21:29:27 följande:
    Är det en sakfråga för dom? Att man ska få könskorrigera sig från vilken ålder som helst? En genuin fråga. 

June 25, 2024

Health officials in the Biden administration pressed an international group of medical experts to remove age limits for adolescent surgeries from guidelines for care of transgender minors, according to newly unsealed court documents.

Age minimums, officials feared, could fuel growing political opposition to such treatments.

Email excerpts from members of the World Professional Association for Transgender Health recount how staff for Adm. Rachel Levine, assistant secretary for health at the Department of Health and Human Services and herself a transgender woman, urged them to drop the proposed limits from the group?s guidelines and apparently succeeded.

www.nytimes.com/2024/06/25/health/transgender-minors-surgeries.html

Lite mer av dessa vansinnigheter många lessnat på:

Sex change surgeries for illegal immigrants in prison, paid for by taxpayers. Harris couldn?t have touched more third rails had she tried.

From hiding children?s gender transitions in schools from their parents to letting boys compete in girls? sports; from replacing words like ?woman? and ?breastfeeding? with ?uterus haver? and ?chest-feeding? to supporting sex ?change? surgeries for children; from appointing a Supreme Court justice who wouldn?t define ?woman? because she is ?not a biologist? to diverting millions of federal dollars to researchers who suppress scientific evidence that puberty blockers don?t work; it is hard to think of a single transgender policy that the Biden administration did not support, directly or indirectly, that Harris walked back from on the campaign trail. 

www.city-journal.org/article/a-democratic-reckoning-on-gender-identity

• Anonym (Zxc)
    Anonym (Varför) skrev 2025-09-16 21:24:35 följande:
    Det var 2 dagar efter mordet, jag tänker nog att hon är i shock. Finns ju inte en mänsklig chans att bearbeta något sådant på 48 timmar. 
    Det kanske förklarar hennes märkliga beteende. Kanske förklarar varför hon grät utan tårar. Första reaktionen när man anser sig vara en publik person kanske spontant handlar om media, eller hur man ska hantera media. Sorgen kanske kommer sen.
  • Anonym (Zxc)
    Anonym (Varför) skrev 2025-09-16 21:21:19 följande:
    Jo absolut kan det vara en intressant aspekt, och debattera hur ni vill. Jag är väldigt fundersam på vad som komma skall och ja har funderat på änkan med. Såg klippet hon postade på instagram. En del tankar dök upp. 
    Ja. Det finns en del planerade möten runt om usa just nu med hänvisning till Kirk. Fick upp reklam för någon alldeles precis. Med tanke på änkans tal så kan jag inte tänka mig att det enbart handlar om att sörja, eller att uppmana människor att våldet måst upphöra. Ganska obehagligt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Zxc) skrev 2025-09-16 22:40:03 följande:
    Ja. Det finns en del planerade möten runt om usa just nu med hänvisning till Kirk. Fick upp reklam för någon alldeles precis. Med tanke på änkans tal så kan jag inte tänka mig att det enbart handlar om att sörja, eller att uppmana människor att våldet måst upphöra. Ganska obehagligt.
    Vad känns så obehagligt? Hon vill ju fortsätta den politiska rörelsen som hennes man startade, och som det ser ut kommer den att växa. Vad skulle vara så farligt med det? 
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?