Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Tog du åt dig?
Delar du CKs åsikter om de som inte passerar hans nålsöga har du kanske skäl att ta åt dig. Annars blandar du nog ihop dig med honom. Jag kommenterade CKs hat , inte någonting annat.
Det verkar som att inlägget nedan lämnar väldigt lite utrymme åt oliktänkande, just det illustreras också med en bild i rött och vitt.
www.unr.edu/nevada-today/news/2022/political-ideology-closed-mindedness
Jag tycker att det är lämpligt att läsa studien vara bild du försöker tolka, det finns en del intressant att läsa.
Det förändrar inte det jag citerar eller pekar på. Kirk försöker (som en del andra republikaner) motivera varför empati ska föraktas.
Jag drar till minnes att Musk försökte vädja till (libs) empati när hans teslor sattes i brand genom att ifrågasätta det han själv ansåg att demokraternas parti stod för.
I helhetskontexten så har demokraternas parti fått en stämpel på att vara ett part med "godhet och empati". Därför försöker element såsom Kirk att hitta argument. Kan även jämföras med "godhetsknarkare" som hundvissla för "högern" och nedlåtande i för att beskriva "vänstern"
Sammanfattat: huruvida demokraterna eller "vänstern" är mer goda eller empatiska säger ingenting. Berättar däremot mer om hur vissa extrema element inom "högern" betraktar sig själva och försöker motivera "mindre goda" handlingar. En (omedveten) självmedvetenhet som individerna försöker hantera rent kognitivt.
Cilfkeln kryper närmare Trump. - överlever han sin mandatoeriod?
Tog du åt dig?
Delar du CKs åsikter om de som inte passerar hans nålsöga har du kanske skäl att ta åt dig. Annars blandar du nog ihop dig med honom. Jag kommenterade CKs hat , inte någonting annat.
Det verkar som att inlägget nedan lämnar väldigt lite utrymme åt oliktänkande, just det illustreras också med en bild i rött och vitt.
Jag tycker att det är lämpligt att läsa studien vara bild du försöker tolka, det finns en del intressant att läsa.
För att du ska förstå poängen tänker jag förenkla. Han framställer demokraterna som ett parti med empati och förklarar varför han anser att empati är dåligt.
Hos gemene man är nog en empatisk lagd människa en baslinje, något som anses vara självklart. Det är detta som skapar en kognitiv dissonans.
En hel del (såsom ex Musk) kopplar empati till politik. Det här betraktas då med svartvita glasögon av många med uppfostrat polariserat tänk. Är man inte det ena så är man motsatsen. Hans retorik berättar en hel del och hur han betraktar "sin sida" av politiken. Just det här skapas ju en hel del satir runt. I Simpsons så har republikanernas möten texasmannen som skjuter hejvilt, mr Burns och djävulen.
Jag tycker inte att han byter ämne. Citatet jag klippte in förklarar hans åsikt runt det hela. Han vill "äga", eller att de han talar till ska "äga" uppfattningen att de tillhör den oempatiska sidan.

Är det verkligen relevant att diskutera hans politik och vad han stod för eller inte? Vad som är mer intressesant är frågan "vad händer nu och hur kommer detta att påverka Amerikas framtid med ett så redan polariserat samhälle.