Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Jag tycker inte det är rimligt att diskutera vilka åsikter som är bra/dåliga hos CK, när han blivit skjuten i halsen så blodet sprutade framför sin fru och 2 döttrar.
Att fastna i vissa åsikter han uttryckte är ett sätt att bagatellisera mordet.
Om jag har förstått saken rätt så lär uttalandet så här:
"Joe Biden is a bumbling dementia?filled Alzheimer?s corrupt tyrant who should honestly be put in prison and/or given the death penalty for his crimes against America"
Om det stämmer finns ingen tvekan. Han argumenterade för fängelse i kombination med dödstraff eller enbart dösstraff.
I det sammanhanget blir påstått landsförräderi nästan en bisak. Den verkliga poängen är att Kirk bidrog till en politisk kultur där döden blev en rimligt konsekvens för politisk motståndare. Tyvärr var det precis vad som drabbde honom själv.
Trump anklagade Mike Pence för förräderi och var på håret att leda till att Trumps pöbel som stormade Capitolium skulle ha hängt honom, det var en dörr som stängdes med sekunder till godo om jag kommer ihåg rätt.
Så visst kan sådant avgöras utan rättegång.
Trumps vänner bland white supremacy har en mer än 100-årig tradition av att avrätta människor utan rättegång. Trump tycker ju att det är fina människor dessutom.
Jag tycker inte det är rimligt att diskutera vilka åsikter som är bra/dåliga hos CK, när han blivit skjuten i halsen så blodet sprutade framför sin fru och 2 döttrar.
Att fastna i vissa åsikter han uttryckte är ett sätt att bagatellisera mordet.
Om jag har förstått saken rätt så lär uttalandet så här:
"Joe Biden is a bumbling dementia?filled Alzheimer?s corrupt tyrant who should honestly be put in prison and/or given the death penalty for his crimes against America"
Om det stämmer finns ingen tvekan. Han argumenterade för fängelse i kombination med dödstraff eller enbart dösstraff.
I det sammanhanget blir påstått landsförräderi nästan en bisak. Den verkliga poängen är att Kirk bidrog till en politisk kultur där döden blev en rimligt konsekvens för politisk motståndare. Tyvärr var det precis vad som drabbde honom själv.
Ändå trodde han att just afroamerikaner inte kunde vara kvalificerade piloter?
Undrar var han fick sina rasistiska ideal från om han inte trodde på dem själv? En grifter? En bluff?