Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Jag har sett klipp där CK frågar folk vad han uttryckt rasistiskt. Ingen vad jag har sett har kunnat ställa honom mot väggen i detta.
På vilket sätt anser du att han är rasist? Konkret?
Ändå trodde han att just afroamerikaner inte kunde vara kvalificerade piloter?
Undrar var han fick sina rasistiska ideal från om han inte trodde på dem själv? En grifter? En bluff?
Om jag har förstått saken rätt så lär uttalandet så här:
"Joe Biden is a bumbling dementia?filled Alzheimer?s corrupt tyrant who should honestly be put in prison and/or given the death penalty for his crimes against America"
Om det stämmer finns ingen tvekan. Han argumenterade för fängelse i kombination med dödstraff eller enbart dösstraff.
I det sammanhanget blir påstått landsförräderi nästan en bisak. Den verkliga poängen är att Kirk bidrog till en politisk kultur där döden blev en rimligt konsekvens för politisk motståndare. Tyvärr var det precis vad som drabbde honom själv.
Det är en rasistisk åsikt.
Det är inte svårare än så, och oavsett vad han tror om raser så resonerar han rasistiskt i det fallet.
Vissa som bagatelliserar mordet vill bara tjafsa om småsaker.
Kan någon överhuvudtaget visa mig ett klipp eller något annat uttalande när CK var rasistisk?
Att han var hatisk är en subjektiv uppfattning som många av hans åsiktsmotståndare verkar ha lätt för att känna.
Det är en rasistisk åsikt.
Det är inte svårare än så, och oavsett vad han tror om raser så resonerar han rasistiskt i det fallet.