• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:41:40 följande:
    Våldsam vild skulle jag säga. Och intensiv, vet att han kan vara manipulativ och har såklart sagt till han att han inte får slåss absolut inte om inte någon annan slår först 
    Försvara sig är en sak. Folk är elaka mot honom både vuxna och barn fryser ut honom hela tiden alla hatar honom. Jag kan ta hand om min son behöver inget stöd 
    Han mobbar och slår andra barn (påhejad av dig) och ändå förstår du inte varför de fryser ut honom.
  • Anonym (Jenna)

TS

Jag har läst samtliga dina inlägg nu. 

Du vill inte ha en diagnos. Fine. Men det är också ditt ansvar att din son faktiskt passar in i samhället,  om än på hans villkor. 

Så vill du inte att han ska utredas eller så får du fixa sakerna själv. I alla kommuner finns det föräldrautbildningar. Dels för barn, upp till 12 år och dels för tonåringar och de där emellan. Det handlar inte om att vara en dålig förälder det handlar om tips, råd och stöd. 

Anmäl dig till en sådan fysisk kurs (en del har digital men fysiska är bättre). Gör det för din skull och din sambos skull. 

Börja där. För ditt framtida barn. För ditt andra barn. För din sons skull. För din skull. 

Sedan måste jag bara skriva att hade jag inte vetat bättre så hade trott att du bodde där jag bor men den killen är äldre. Hans pappa är lik honom. Mycket skit har runnit under broarna, nästan förvånande att det inte blivit fängelse. Sonen är idag med i ligistgänget. Skolkar en del, skolan är inte viktig - för pappa har ju klarat sig. Hans förebild. Det finns definitivt adhd i den familjen med eller utan diagnos. Ryktena på bygden säger att det ligistgänget inte är långt ifrån gängkopplingarna trots att vi bor en bit ifrån de större städerna. 

Du har fortfarande din chans att få rätsida på detta. Det är inte som när du växte upp. Internet sprider saker fort. Snapchat är en guldgruva för att hitta sådana som din son. Streetsmart. 

Gå en kurs. Ta hjälp. Nu. För dina barn skull. 

• Goneril
    Anonym (Jenna) skrev 2025-11-19 23:00:56 följande:

TS

Jag har läst samtliga dina inlägg nu. 

Du vill inte ha en diagnos. Fine. Men det är också ditt ansvar att din son faktiskt passar in i samhället,  om än på hans villkor. 

Så vill du inte att han ska utredas eller så får du fixa sakerna själv. I alla kommuner finns det föräldrautbildningar. Dels för barn, upp till 12 år och dels för tonåringar och de där emellan. Det handlar inte om att vara en dålig förälder det handlar om tips, råd och stöd. 

Anmäl dig till en sådan fysisk kurs (en del har digital men fysiska är bättre). Gör det för din skull och din sambos skull. 

Börja där. För ditt framtida barn. För ditt andra barn. För din sons skull. För din skull. 

Sedan måste jag bara skriva att hade jag inte vetat bättre så hade trott att du bodde där jag bor men den killen är äldre. Hans pappa är lik honom. Mycket skit har runnit under broarna, nästan förvånande att det inte blivit fängelse. Sonen är idag med i ligistgänget. Skolkar en del, skolan är inte viktig - för pappa har ju klarat sig. Hans förebild. Det finns definitivt adhd i den familjen med eller utan diagnos. Ryktena på bygden säger att det ligistgänget inte är långt ifrån gängkopplingarna trots att vi bor en bit ifrån de större städerna. 

Du har fortfarande din chans att få rätsida på detta. Det är inte som när du växte upp. Internet sprider saker fort. Snapchat är en guldgruva för att hitta sådana som din son. Streetsmart. 

Gå en kurs. Ta hjälp. Nu. För dina barn skull. 

Hur ska den här ytterst olämplige vårdnadshavaren kunna hjälpa sonen till mån sorts vettigt liv? Det kommer han aldrig att klara. Det hjälper inte att gå någon random kurs, sonen måste flyttas bort ur sin miljö, få andra värderingar och lära sig läsa. Pappan tycks ju inte läsa med honom och det kommer inte stt bli bättre med någon kurs.                                                                                                                                                Frågan om läsning har pappan överhuvudtaget inte besvarat, han säger bara svepande att sonen ska lära sig "andra saker". Budbärare åt kriminella gäng?                                                                                                                     Sonen måste bort ur den miljö som är skadlig för honom på grund av pappan. Familjehem eller fosterhem. Sonen ska ha så lite kontakt med pappan som möjligt för att ha en chans till ett vettigt liv. Man får hoppas att pappan är anmäld till Soc. Sambon måste givetvis flytta med sitt barn. Sonen får inte komma i kontakt med bebisen. Sonen måste få reda på varför han inte får träffa sitt nya syskon och det är för att han är elak. Blir han snällare kan han få träffa syskonet.
  • Xenia
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:00:56 följande:
    Hans mamma har stora problem med alkohol och droger. Min sambo har brutit all kontakt med henne och skällt ut henne. Vare sig jag eller mamman till honom anser att det är rätt väg att gå att sätta diagnoser på barn i tid och otid. Han har extra hjälp via soc. Min sambo är mycket strängare i uppfostran kring sina barn och mitt andra barn medan jag är mer för friare upplägg. Jag säger till men hon tycker att jag aldrig gör det, Så som när barnen brottas och hennes barn säger åt min son att sluta, jag anser att barn kan leka så ibland pch att de kan få va uppe längre medan hon fräser att han ska sluta slå hennes barn och att de ska sova en viss tid osv. 
    På din egen beskrivning låter din son sjövild. Varken din sambo eller hennes barn står ut med honom. Det är också problem i skolan. Han får extra hjälp via soc men det hjälper inte.

Vad skulle bli värre av en diagnos?  Låter som både du och ditt ex har diagnosfobi. Bäst att stoppa huvudet i sanden och låtsas att allt är bra? Det är hög tid att du och ditt ex tar kontakt med BUP.

Om du och din sambo vore överens om hur din ska behandlas har ni en framtid. Som det nu är låter det som det bästa vore att ni separerade.
  • Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-20 08:53:51 följande:
    Hur ska den här ytterst olämplige vårdnadshavaren kunna hjälpa sonen till mån sorts vettigt liv? Det kommer han aldrig att klara. Det hjälper inte att gå någon random kurs, sonen måste flyttas bort ur sin miljö, få andra värderingar och lära sig läsa. Pappan tycks ju inte läsa med honom och det kommer inte stt bli bättre med någon kurs.                                                                                                                                                Frågan om läsning har pappan överhuvudtaget inte besvarat, han säger bara svepande att sonen ska lära sig "andra saker". Budbärare åt kriminella gäng?                                                                                                                     Sonen måste bort ur den miljö som är skadlig för honom på grund av pappan. Familjehem eller fosterhem. Sonen ska ha så lite kontakt med pappan som möjligt för att ha en chans till ett vettigt liv. Man får hoppas att pappan är anmäld till Soc. Sambon måste givetvis flytta med sitt barn. Sonen får inte komma i kontakt med bebisen. Sonen måste få reda på varför han inte får träffa sitt nya syskon och det är för att han är elak. Blir han snällare kan han få träffa syskonet.
    Min son älskar barn och djur och jag menar på allvar att han ofta blir missförstådd då han har ett vilt sätt som sagt. Han kan va hård och väldigt högljudd men han kan inte riktigt styra det och det är normalt för barn att vara det. sen är jag inte Sten hård med tider exakt för läggning och läsk godis osv. Han har det inte lätt och får hjälp i skolan med egen fröken osv 
    han har börjat läsa enklare saker nu vilket är ett stort framsteg allt mäts inte i det skolan lär en menar jag 

han skulle älska bebiswn men funderar på att lämna min sambo då hon är mycket elak mot mig och min son 
  • Anonym (Desperatman)

vi gjorde slut idag för hundrade gången eftersom hon ska sova hos en s k vän och vägrar låta mig åka dit och kolla att de stämmer o hon bitchar då hon inte orkar min son eller mig och bryr sig inte ett skit om oss 
    hon är inte så snäll hon alltid låtsas va framför andra fett falsk person 

• Anonym (Desperatman)

Min sambo kallas han kejsaren till mig bakom hans rygg och hans morsa för efter blivet missfoster hur moget ? Sprider bara dålig energi. varje gång min son säger hennes namn på ett lugnt sätt suckar hon eller låtsas inte höra och påstår han kräver nått varje gång han säger hennes namn 
    varje helg går hon på saker utan oss två och min son skriker sig blodig för han inte får komma på kalas osv 
    detta är inte ok! I skolan har han egen personal spm alltid skyller på han varje gång de blir minsta slagsmål eller konflikt liksom. det är inte ok även om han har diagnos 

• Anonym (Du är problemet)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 19:08:05 följande:
    Min son älskar barn och djur och jag menar på allvar att han ofta blir missförstådd då han har ett vilt sätt som sagt. Han kan va hård och väldigt högljudd men han kan inte riktigt styra det och det är normalt för barn att vara det. sen är jag inte Sten hård med tider exakt för läggning och läsk godis osv. Han har det inte lätt och får hjälp i skolan med egen fröken osv 
    han har börjat läsa enklare saker nu vilket är ett stort framsteg allt mäts inte i det skolan lär en menar jag 

han skulle älska bebiswn men funderar på att lämna min sambo då hon är mycket elak mot mig och min son 
    En normalfungerande 9-åring KAN styra det! En normalfungerande 4-åring vet hur man beter sig runt djur om den blivit visad rätt sätt. 
  • Anonym (Jenna)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 19:19:29 följande:

I skolan har han egen personal spm alltid skyller på han varje gång de blir minsta slagsmål eller konflikt liksom. det är inte ok även om han har diagnos 

Detta!!!

Har han EGEN personal som berättar sanningen så skyller de inte pån honom på allt. De berättar för dig vad han faktiskt gör. Vad som händer. Vad han blir inblandad i. 

Tycker du ska ta ledigt från jobbet ett par dagar och ansöka om att få vara med i skolan och se verkligheten.  Du ska observera och vara i bakgrunden. Du ska inte ta över eller vara personal för det fixar de själva. 

Du kommer nog få en aha-upplevelse... 
  • molly50
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 19:08:05 följande:

Vist kan en del barn vara vilda. Men det är INTE normalt att slåss,skrika och vara elak mot djur.
    Du skriver också att han har svårt att styra det vilket tyder på en diagnos.
    Varför vill du inte hjälpa honom? Om du verkligen bryr dig om honom så borde du göra det.
    Du hjälper honom inte med att curla honom,tvärtom.
Svar på tråden Hon hatar min son