-
Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt.Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. -
Svar på tråden Hon hatar min son
-
Jag har gjort vad jag kan i den här tråden.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-13 17:27:01 följande:Polisen tog inte ens emot en anmälan ibland bråkar två vuxna personer har bett tusen gånger om förlåt för mitt humör den kvällen
klart man aldrig skulle acceptera om nån idiot slog ens barn eller snubbe som tjej???
Hon är skit tråkig verkligen har regler kring allt hennes barn till o med lessnar på henne
Du har upprepat fått frågor om vad du här söker hjälp med. Du har inte svarat, vad jag sett.
Ditt beteende är inte konstruktivt öht, det betyder att ditt beteende kommer att leda till omhändertagande av sonen. Eventuellt kan din inställning också leda till ännu värre skada.
När anser du själv att du har nått botten och söker rätt hjälp? -
Såna problem som din snubbe har inte jag iafAnonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-12-13 18:14:03 följande:Polis var hemma hos ofta när jag och mannen bråkade. Till slut ledsnade min omgivning, polis och vården. Plötsligt kom polisen mitt i natten (vi var inte ovänner då) han blev omedelbart häktad och efter rättegångar dömd till fängelse. Hoppas att detta händer dig nån dag så du fattar vad du håller på med INNAN hon blir rejält allvarligt skadad.
Min mans dom och hjälp efteråt var det bästa som kunde hända oss. Är så lyckliga idag. Detta var många år sen.
Har exsambon gjort abort? Ni kommer ju aldrig kunna leva ihop så länge inte du tar emot hjälp för både dig och din son.
Sen undrar även jag om du har missbruksproblem?
Sök och ta emot hjälp så att iaf du och dina barn kan få må bra och vara lyckliga, även om det inte blir med exet.
Lycka till!
ne har inte missbruks problem dricker en del o röker lite men inget mer tungt än så
hon har ej gjort abort vete fan va som kommer hända med allt faktiskt känner jag ej pallar bry mig för tillfället -
Hur kan du inte bry dig om det barn ni väntar?Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-14 09:39:30 följande:Såna problem som din snubbe har inte jag iaf
ne har inte missbruks problem dricker en del o röker lite men inget mer tungt än så
hon har ej gjort abort vete fan va som kommer hända med allt faktiskt känner jag ej pallar bry mig för tillfället
Varför är du så otroligt egoistisk och självisk???! -
Det kan vara så att din son älskar godis för att han har ADHD (koncentrationssvårigheter på sådant som han inte tycker är roligt och att han behöver röra kroppen mycket och att han tänker inte efter, utan bara gör saker så att det blir fel. Hetsigt humör.).
När han äter godis känner han sig pigg och nöjd. Det blir som en slags medicin. Läsk och cola fungerar likadant. Det är väldigt vanligt bland de som har ADHD. -
Du har i alla fall minst varit full minst en gång du har skrivit här.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-14 09:39:30 följande:Såna problem som din snubbe har inte jag iaf
hon har ej gjort abort vete fan va som kommer hända med allt faktiskt känner jag ej pallar bry mig för tillfället
Jag är noll förvånad av att du "dricker en del" och inte inser att det är ett problem. -
Händer detta igen så lär de göra det. Speciellt som det finns barn inblandade.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-13 17:27:01 följande:Polisen tog inte ens emot en anmälan ibland bråkar två vuxna personer har bett tusen gånger om förlåt för mitt humör den kvällen
klart man aldrig skulle acceptera om nån idiot slog ens barn eller snubbe som tjej???
Hon är skit tråkig verkligen har regler kring allt hennes barn till o med lessnar på henne
Barn måste ha regler. Att låta barnen göra som de vill leder sällan,eller aldrig,till något bra.
Det är tydligt med din son.
Han får inte sitt sömnbehov tillgodosett och får äta godis som han vill.
Och han har förmodligen en diagnos.
Klart så sjutton att han mår dåligt.
Att du inte ser det är skrämmande. -
Tillägg: Att han får lära sig att slåss är också helt uppåt väggarna.molly50 skrev 2025-12-14 19:31:32 följande:Händer detta igen så lär de göra det. Speciellt som det finns barn inblandade.
Barn måste ha regler. Att låta barnen göra som de vill leder sällan,eller aldrig,till något bra.
Det är tydligt med din son.
Han får inte sitt sömnbehov tillgodosett och får äta godis som han vill.
Och han har förmodligen en diagnos.
Klart så sjutton att han mår dåligt.
Att du inte ser det är skrämmande.
Du borde ha som regel att han inte ska slåss överhuvudtaget.
Men det är väl lättare sagt än gjort när du själv slåss. -
Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-13 17:27:01 följande:Polisen tog inte ens emot en anmälan ibland bråkar två vuxna personer har bett tusen gånger om förlåt för mitt humör den kvällen
Hon är skit tråkig verkligen har regler kring allt hennes barn till o med lessnar på henneEns barn FÅR lessna på en. Jag skulle säga att det är fullständigt normalt att de gör det och att de tycker att man är tråkig. Rutiner och regler har man för att det är viktigt att lära sig gränser, och att man ska kunna klara sig själv i samhället en dag. Något som du ts gör NOLL för att hjälpa din son med genom ditt beteende.
Men, man får se det från den ljusa sidan - fortsätter du bete dig så här så kommer du antagligen snart att ha raderat dig själv från samhället och din son likaså. Om han inte hamnar i ett hem som bryr sig innan dess.
-
Tyvärr är risken enorm för att din son blir kriminell, börjar med droger och misshandlar kvinnor. Det är liksom ofta så här det går till.
Du har hela tiden garden uppe och försvarar dig och din son istället för att faktiskt läsa vad folk skriver och börja rannsaka dig själv. Din attityd som förälder kan bli direkt farlig.
Och du, ANVÄND KONDOM och sätt inte fler barn till världen! Du kan ju inte hantera dem du har nu. -
Ja, det är hur tokigt som helst att lära sig att slåss.molly50 skrev 2025-12-14 19:33:03 följande:Tillägg: Att han får lära sig att slåss är också helt uppåt väggarna.
Du borde ha som regel att han inte ska slåss överhuvudtaget.
Men det är väl lättare sagt än gjort när du själv slåss. -
Så sorgligt alltihopa.beli skrev 2026-01-07 20:22:40 följande:Tyvärr är risken enorm för att din son blir kriminell, börjar med droger och misshandlar kvinnor. Det är liksom ofta så här det går till.
Du har hela tiden garden uppe och försvarar dig och din son istället för att faktiskt läsa vad folk skriver och börja rannsaka dig själv. Din attityd som förälder kan bli direkt farlig.
Och du, ANVÄND KONDOM och sätt inte fler barn till världen! Du kan ju inte hantera dem du har nu.
-
Ja,det är bara att hoppas på att TS tar sitt förnuft till fånga och tar hjälp.Anonym (Jo) skrev 2026-01-07 20:28:38 följande:Ja, det är hur tokigt som helst att lära sig att slåss. -
Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:05:09 följande:Jag försöker säga till honom men samtidigt vara lyhörd för hans behov. Vet inte känns som att precis alla hatar honom medan jag ser en smart grabb som kan bli vad han villTror din son har en del problem och utmaningar och behöver en sån pappa dom du. Mitt råd är bara stå på din sons sida 100%.
-
Om du har läst hela tråden så skulle du förstå att pappan inte kan ta hand om sin son.Anonym (Fin) skrev 2026-01-07 22:08:10 följande:Tror din son har en del problem och utmaningar och behöver en sån pappa dom du. Mitt råd är bara stå på din sons sida 100%.
Hans son kan knappt läsa, skolan är inte rätt, att ha krav som att borsta tänder m.m är fel.
TS har en son till som han inte står lika nära då han inte slåss m.m
Sonen har även skojat om att hans ex var otrogen och pappan inser inte art det är fel. Det var bara ett skämt.
TS har även flera ex bakom sig pga sonens beteende som pappan inte tycker eller förstår är fel.
Sonen behöver komma bort från pappan för att få räta på sitt beteende. -
Men om man är 9 år och inte kan läsa då har man ju stora intelektuella problem. Dyslexi kanske. Men kanske nåt annat.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-18 10:13:13 följande:Man lär sig olika saker olika fort
min son är väldigt duktig på andra saker. allt handlar inte om vad skolan kan lära en för det är inte de ända som räknas i längden -
Om det här har uppstått nu när hon är gravid så kan hennes reaktion bero på graviditeten. sök familjeterapi. Kanske beror din sons beteende också på att han inte trivs med familjekonstellationen. Jesper Juul är bra.
-
Har du läst hela tråden? Eller åtminstone TS alla kommentarer?Sceffli skrev 2026-01-10 16:18:06 följande:Om det här har uppstått nu när hon är gravid så kan hennes reaktion bero på graviditeten. sök familjeterapi. Kanske beror din sons beteende också på att han inte trivs med familjekonstellationen. Jesper Juul är bra.
Om inte så kanske du ska göra det. -
Nej, det är det inte eftersom TS anser att sonens beteende är ok, att sonen är "tuff och hård och ingen vekling som syskonet som piper för minsta lilla". TS anser även att exets regler är "tråkiga". TS anser även att det är helt ok att en 9-åring inte kan läsa än för "alla lär sig i olika takt" och sonens enda problem är att han inte passar in i skolans miljö, att sonen bara blir missförstådd hela tiden.Sceffli skrev 2026-01-10 16:18:06 följande:Om det här har uppstått nu när hon är gravid så kan hennes reaktion bero på graviditeten. sök familjeterapi. Kanske beror din sons beteende också på att han inte trivs med familjekonstellationen. Jesper Juul är bra.
Så nej, det är inte exet som är problemet vilket man märker väldigt fort om man visar endast TS inlägg.