• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • fornminne

Det är mycket i det TS skriver som inte stämmer och jag tvivlar på att tråden är seriös, men i så fall har både sonen och pappan problem.

Är det TS skriver sant, förstår jag hans nya partner, men i så fall är det delvis hennes fel också, hon borde aldrig försatt sig och sina barn i den här situationen och absolut inte skaffa barn med TS.

Varför dessa ständiga omogna bonus-beslut? Ny partner, nya barn, kaos. Ingen eftertanke?

Har man redan jobbiga barn, kommer det INTE bli bättre att flytta ihop och skaffa fler ungar!

Jag brukar inte uppmana till abort. Men är TS partner bara i vecka 11, bör hon avsluta graviditeten samt flytta snarast möjligt.

• Anonym (Jo)
    Aniiee skrev 2025-11-16 17:54:45 följande:

Varför får jag deja vu?

Det undrar jag med.
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 17:31:58 följande:
    Jo men folk är lätt kränkta 
    Inte lika kränkta som du verkar det som med tanke på alla dina inlägg här.
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:30:49 följande:
    Så så fort ett barn börjar lipa ska man springa dit? Barn kan leka så ibland. Hennes barn ylar jämt. Ja men hon har regler kring allting verkligen läsk godis sänggående. Alla ska va i säng halv nio liksom varje dag hur kul? 
    Problemet är ju att de andra barnen inte vill leka så. Det måste både han och du acceptera. Om han villbrottas och boxas hårt får du göra det själv med honom men tänk då på att han kommer att fortsätta med det när han blir en stark 15 16 eller 17 åring. Då kanske du inte gillar att bli slagen av honom.
  • Anonym (xc)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 17:18:11 följande:
    Han kan säga grova saker mer som på skoj medan folk tar illa upp för ingenting han leker men de tar de som att han slåss pojkar leker vilt emellanåt 
    Men, det är ju inte du eller din som som bestämmer vem som får ta illa upp eller ej. Om folk tar illa upp så har din son gått över gränsen. Att du försvarar allt din son gör är illa, riktigt illa. Han får aldrig ta konsekvenserna av sitt handlande och det kommer att eskalera.
  • Anonym (Pixel)

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:06:23 följande:
    Är det normalt med en vuxen kvinna som ignorerar ett barn? 
    Om alternativet är att den vuxna helt tappar det och klipper till din son för att han ständigt provocerar och är elak mot hennes barn så är hennes enda val att ta avstånd, ja.

Jag hade också valt bort att interagera med barnet då och det borde du och din son vara tacksamma för eftersom det tyder på självkontroll trots en outhärdlig vardag.
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 17:31:58 följande:
    Jo men folk är lätt kränkta 
    Du resonerar helt galet och din son kommer att bli en våldsam idiot som vi får läsa i tidningarna om, är det jag läser här. Ingen kvinna borde bo med er och ingen borde skaffa barn med dig om du inte ens kan fatta att din son behöver hjälp att sluta slåss och mobba. 

Jag blev nästan mördare vid 14 för att slippa en idiotkille som din son.
  • Anonym (Emilie)

Man undrar nästan om tråden är på riktigt eller inte.

Men vi ponerar att det är på riktigt. Du måste börja med att få en diagnos på din son och sedan ta all hjälp du kan få. 

Och uppmuntra din sambo att göra abort, för du kommer ändå bara se det barnet då och då under uppväxten när hon flyttar ut med sin baby, för det kommer hon att göra. Och hon kommer inte låta dig ha barnet på grund av din son.

• Goneril

Ponera att tråden är "på riktigt" och inte fejk, i så fall är jag enig med alla som skriver "abort".Att födas till detta kaos är en mardröm, en bebis som måste vaktas från en oberäknelig bråkstake. Han slår syskonen när de "brottas", en förskönande omskrivning för slagsmål och misshandel. Detta uppmuntras av TS.                                                                                                                                       En sämre vårdnadshavare än TS får man leta efter. Den så kallade "brottningen" uppmuntras, käckt att vara lite "vild", och att säga fula ord till obekanta är helt OK, de är bara "lättkränkta". Sonen får klagomål från alla håll och läsa kan han inte vid nio års ålder. Vid sju kan de flesta läsa, TS, varför tränar du inte läsning med honom, du borde anslå två timmar varje dag! Tänk så mycket rolig barnlitteratur han missat! Hade han kunnat läsa skulle han kanske inte gå runt och bråka med alla! Han är ju avskydd överallt! Har du själv några böcker, TS, läser du? Jag anar att svaret är nej, man ser ju mönstret. Hoppas TS andra barn lär sig läsa.                                                                                                                                           Enda chansen för sonen att få en normal utveckling är att han kommer till ett fosterhem. Innan man hittar det kanske det kan finnas något familjehem där han kan vistas. För varje dag han vistas i TS vård blir det bara värre, han bli allt mer hatad och han kommer garanterat att bli analfabet och så småningom kriminell när inga andra vägar finns.

• Anonym (Da Buzz)

Tror att konflikten mellan ditt barn och henne bör lösas innan ni skaffar gemensamt barn.

• Anonym (Ida)

Ta med din son bort från denna människa! Hon ska föreställa den vuxna och det hon sysslar med är mobbning!!

Har själv en son som är hatad av sin bonusmamma. Han vill inte åka dit och ingen där verkar ens sakna honom, är så fruktansvärt lågt och äckligt 

Svar på tråden Hon hatar min son