-
Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt.Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. -
Svar på tråden Hon hatar min son
-
Alltså komminen kan gå in och ta över föräldraskapet tillfälligt eller permanent enligt beslut.Olsdotter skrev 2025-11-22 20:47:11 följande:Med "gå vidare" menar jag lägga LVU.
Men det är inget man gör i första hand, om det inte fimns skäl för oro för barnets/familjens säkerhet. I första hand försöker man arbeta med familjen och barnet genom olika insatser. Att omhänderta ett baen är ett mycket stort ingrepp i baenets liv och därför försöker man umdvika det. Man vill imte slapa mer skada än nytta. -
Oavsett om det är en trolltråd eller ej, så är det enligt reglerna inte ok att i känsliga rummet spekulera om detta. Om du tycker att det är en trolltråd, lämna tråden och låt de som vill och tycker det är en intressant fråga diskutera. Det är riktigt tråkigt att se inlägg som bara för att de tycker ett ämne verkar otroligt eller inte riktigt passar in i andras syn på världen anklagas för att vara trolltråd.Anonym (S) skrev 2025-11-23 00:54:54 följande:Har ni kommit fram till att det är en trolltråd ännu?
-
Det har du rätt i, vi som skriver här ska utgå ifrån att tråden är äkta, jag ber om ursäkt för att jag gissade att den var fejk. Pappan här skadar sonen och dessa skador kan inte repareras. LVU är enda möjligheten att hindra den skadliga utvecklingen. I hemmet råder alltså stark omsorgsbrist och mamman är alkoholiserad så där är det tveksamt om stöd kan förväntas.Anonym (xc) skrev 2025-11-23 09:35:47 följande:Oavsett om det är en trolltråd eller ej, så är det enligt reglerna inte ok att i känsliga rummet spekulera om detta. Om du tycker att det är en trolltråd, lämna tråden och låt de som vill och tycker det är en intressant fråga diskutera. Det är riktigt tråkigt att se inlägg som bara för att de tycker ett ämne verkar otroligt eller inte riktigt passar in i andras syn på världen anklagas för att vara trolltråd. -
Och vilket föredöme är man då för sina barn?Anonym (Ewa) skrev 2025-11-23 00:20:56 följande:spelar ingen roll om man arbetar som kriminell bara man har ett jobb -
Att vara kriminell är inget jobb, det är brottsligt. Och vilken dålig förebild för barnen.Anonym (Ewa) skrev 2025-11-23 00:20:56 följande:spelar ingen roll om man arbetar som kriminell bara man har ett jobb -
Man vill ju att det ska vara en trolltråd men ibland när man träffar ett barns föräldrar så förstår man varför barnet beter sig som det gör.
Min son blev misshandlad av ett annat barn så att sonen fick märken efter strypgrepp när de gick i mellanstadiet. Jag tog sonen ur den skolan så fort det gick, särskilt med tanke på att personalen försökte förringa det som hänt.
Det visade sig att pappan till barnet som attackerade min son hade suttit på Hall för mord. Jag vågar inte tänka på vilken uppfostran den killen hade fått hemifrån och vad han kanske hade bevittnat i sin hemmiljö.
Jag menar inte att TS tillhör den kategorin (vad vi vet) men det finns barn som växer upp i miljöer som vanliga föräldrar har svårt att föreställa sig.
Det finns ju barn som växer upp i kriminella klaner och bland gängkriminella. En släkting till mig arbetade på en skola i ett utsatt område och det var många incidenter med föräldrar iblandade, bland det värsta var när en pappa kom till skolan med sin son för att de två skulle spöa upp en elev i någon form av hederskontext.
Så visst finns det usla föräldrar som til och med resonerar ännu mer destruktivt än TS.
-
ett kriminelltmolly50 skrev 2025-11-23 11:59:59 följande:Och vilket föredöme är man då för sina barn? -
Det förekommer riktiigt konstiga hemförhållanden i olika typer av familjer, tyvärr. Ibland är det tydligt men ibland är det dolt. Önskeränkande att det bara är i kriminella kretsar.
Man börjar inte med ett omhändertagande utan att pröva många andra insatser först. Allr annat vore vansinnigt, eftersom ett omhändertagande är ett så stort ingrepp. -
Är det att vara ett föredöme för sina barn,tycker du?Anonym (Ewa) skrev 2025-11-23 17:53:22 följande:ett kriminellt -
Någon annans barn som hon ser som för påfrestande och kanske rentav skadlig som umgänge för sina barn, ja det tycker jag verkar ganska normalt att reagera så.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:06:23 följande:Är det normalt med en vuxen kvinna som ignorerar ett barn?