• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2025-11-18 15:47:44 följande:

Den här tråden ät fejk.

Han ställer en fråga. Får massor med råd men tar inte till sig något. Han svarar inte på frågor utan slingrar sig. Säger provocerande saker så folk blir arga eller oroliga.

Han kommer fortsätta så här i cirklar. Ödsla inte tid på det.

Det verkar vara så, svårt att ta den på allvar.
  • Anonym (Du är problemet)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2025-11-18 15:47:44 följande:

Den här tråden ät fejk.

Han ställer en fråga. Får massor med råd men tar inte till sig något. Han svarar inte på frågor utan slingrar sig. Säger provocerande saker så folk blir arga eller oroliga.

Han kommer fortsätta så här i cirklar. Ödsla inte tid på det.

Kan vara. Dock finns det alldeles för många föräldrar som skyddar sina barn till samma grad som TS och lägger ansvaret för alla problem barnet har på omgivningen, att barnet bara är "lite vild" och "missförstådd" men absolut inte har några problem. Tyvärr går det inte heller att nå fram till en sådan förälder men för barnets skull måste man försöka.
  • Goneril

Så är det förstås, det måste vara fejk. Så olämplig förälder som TS kan väl inte finnas IRL, även om en och annan borde gå föräldrakurs innan de skaffar barn. Då kan jag andas ut, jag tänkte på den lilla bebisen som monsterkillen i tråden skulle kunna skada.

• Anonym (korven)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:03:35 följande:
    Min son har problem men hon anser att de är så omfattande att hon helt enkelt helt släppt honom och behandlar han som avskum. Medan jag ser ett vilt barn som är smart och vill lära sig saker som skolan inte lär honom, att han inte helt passar in i mallen. Han är mitt allt. Hon anser att jag belastar honom med vuxna problem och använder honom och särbehandlar alla barnen till hans fördel. Jag gick i tron att hon också ville ha ett gemensamt barn. Sjukt att göra abort pga ett annat barn som ska bli storebror anser jag, Han kan bli en bra storebror men hon håller inte med. 
    Jag hade aldrig accepterat ett partner som var elak mot mitt barn. 

Hoppas hon gör abort.
  • Anonym (Mum)

Jag tycker ni måste bo isär tills du fått rätsida på sonen.
    Specielkt för sambons skull som har rätt till lugn och ro för sig själv och sina barn.Tyvärr låter det som om det kommer accelerera bara till det sämre i nuläget. 
    Råd till sambon: Flytta till egen lgh m dina barn för trygghet och lugn ich ro.

• molly50
    Anonym (korven) skrev 2025-11-18 18:44:21 följande:

Hoppas hon gör abort.
    Har du läst varför hon vänder sig emot TS barn? Om inte så kanske du ska göra det.

Jag brukar inte förespråka abort. Men i det här läget så tycker jag att det vore det bästa. För ett litet barn ska inte behöva växa upp i en sådan miljö med en storebror som riskerar att skada det och en förälder som bara tittar på.
  • molly50
    molly50 skrev 2025-11-18 19:44:56 följande:
    Har du läst varför hon vänder sig emot TS barn? Om inte så kanske du ska göra det.

Jag brukar inte förespråka abort. Men i det här läget så tycker jag att det vore det bästa. För ett litet barn ska inte behöva växa upp i en sådan miljö med en storebror som riskerar att skada det och en förälder som bara tittar på.
    Jag ska tillägga att jag hoppas att detta är en trolltråd. Annars är det på riktigt tragiskt.
    Anonym (korven) skrev 2025-11-18 18:44:21 följande:

Hoppas hon gör abort.
    Har du läst tråden om hur TS son beter sig? Och att TS anser att sonens beteende är ok och att alla andra är för känsliga? 

Håller iofs med om att hon borde göra abort samt lämna TS snarast så HENNES barn slipper bo med en ligist. 
    Anonym (Mum) skrev 2025-11-18 19:17:23 följande:

Jag tycker ni måste bo isär tills du fått rätsida på sonen.
    Specielkt för sambons skull som har rätt till lugn och ro för sig själv och sina barn.Tyvärr låter det som om det kommer accelerera bara till det sämre i nuläget. 
    Råd till sambon: Flytta till egen lgh m dina barn för trygghet och lugn ich ro.

Eftersom TS inte tycker att det är något fel på sonen, utan på precis alla andra istället (inklusive ditt andra barn) så kommer det aldrig att bli någon "rätsida" på sonen. 
Svar på tråden Hon hatar min son