-
Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt.Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. -
Svar på tråden Hon hatar min son
-
Du kan inte kräva att din sambo ska hjälpa dig med ditt barn eller att hon ska försörja er. Det är något du måste åstadkomma själv.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-28 12:31:39 följande:Det är inte lätt att ta hand om massa ungar när grabben vaknar hela nätterna och skriker och går till mig eller oss.
hans mamma spårar ur totalt med drickande och paranoida vanföreställningar. Sambon vägrar fortsatt komma hem så nu står vi utan pengar käk snart pallar ej jobba i detta läge hon kommer me olika dåliga förklaringar efter varandra så snart får alla som de vill han hamnar på soc skolan klagar o han får bara ta all skit de sprider runt om han på skolan hinner inte lämna han innan de vill ja ska hämta han hur normalt är de
så nu står ja här medan världen pissar på oss
ja kan inte tänka på andra barnet när de är såhär tyvärr asså
sambon vägrar hjälpa osv
Börja med att lyssna på vad andra säger om din sons behov och ta hjälp. Se till att din son får den hjälp han behöver.
Så länge du inte gör det så är det du som kör er i botten. Inte din sambo! -
Problemet är ju att TS vägrar ge sin son den hjälpen. Han skyller bara allt på alla andra.hejkaaa skrev 2025-11-28 22:37:15 följande:Jag läste aldrig de tidigare...
Men såhär är det oxå. Oavsett hur ett barn beter sig så har en vuxen ALDRIG rätt att frysa ut barnet och verkligen inte i samma familj!? Att försvara henne i det här är bara sjukt. Pojken mår ju för fan inte bra? Det är väl då man som vuxen/förälder ska se det tidigt, finnas där HELA TIDEN om så behövs och göra allt för att pojken ska få det stödet och hjälpen som krävs oavsett vad fan det än gäller.
Att säga att han kommer bli kriminell, kvinnohatare mm är ju helt plockat ut helvetet! Hur fan kan ena tänka tanken på att säga så?
sök hjälp för pojken så snart det bara går innan det går utför! Och då menar jag inte att han hamnar snett i livet utan att han inte orkar med sig själv!
Och ta den hjälpen du behöver utan din kvinna och vill hon inte finnas för dig då kan du be henne dra åt helvete. Älskar hon verkligen dig så finns hon även för dig och även för pojken.
Ni som skriver att det är fel på pojken är den sorten som har det perfekta livet med de perfekta barnen men döljer den verkliga sanningen. Sluta försvara och inse att pojken inte mår bra!!!!
Han tycker inte att hans son gör fel. -
Alla inser att pojken inte mår bra inklusive sambon. Det är bara Ts som inte förstår det. Han tycker att det inte är något fel på pojken och att han inte behöver någon hjälp. Ingen får mobba honom men han får mobba och misshandla. Vilket är mycket värre än att bara ignorera. Dessutom eftersom han inte har ens klasskamrater (han har ju en egen fröken för att han inte kan bete sig mot andra) så är det inte konstigt att han inte blir bjuden på fest.hejkaaa skrev 2025-11-28 22:37:15 följande:Jag läste aldrig de tidigare...
Men såhär är det oxå. Oavsett hur ett barn beter sig så har en vuxen ALDRIG rätt att frysa ut barnet och verkligen inte i samma familj!? Att försvara henne i det här är bara sjukt. Pojken mår ju för fan inte bra? Det är väl då man som vuxen/förälder ska se det tidigt, finnas där HELA TIDEN om så behövs och göra allt för att pojken ska få det stödet och hjälpen som krävs oavsett vad fan det än gäller.
Att säga att han kommer bli kriminell, kvinnohatare mm är ju helt plockat ut helvetet! Hur fan kan ena tänka tanken på att säga så?
sök hjälp för pojken så snart det bara går innan det går utför! Och då menar jag inte att han hamnar snett i livet utan att han inte orkar med sig själv!
Och ta den hjälpen du behöver utan din kvinna och vill hon inte finnas för dig då kan du be henne dra åt helvete. Älskar hon verkligen dig så finns hon även för dig och även för pojken.
Ni som skriver att det är fel på pojken är den sorten som har det perfekta livet med de perfekta barnen men döljer den verkliga sanningen. Sluta försvara och inse att pojken inte mår bra!!!!
-
De här SMS fick jag igår som exempel på va hon skriver För att han beter sig förjävligt jag vägrar vara runt honom för inte regler får finnas för honom. Ska jag ge ett exempel från senaste dygnet vi umgicks med barnen.
Hämtar honom från skolan, det har varit problem hela dagen. Han skriker jävla hora till specialläraren. Sedan springer han ut i gatan hävdar bestämt han ska sitta i **** barnvagn och sätter sig på honom. Skriker att han ska ha läsk och godis men kan inte ta ett nej, skriker fula saker till en gravid kvinna på hållplatsen. Hemma stjäl han alla hamburgerbröd till hamburgarna trots att han vet att han inte ska, skriker att ingen vill ha kött i och äter upp dessa. Så blir hamburgare med spaghetti istället. Han har en stor läsk ingen annan får ta men blir galen när han inte får ta av de andra barnen, förvägrar de andra att spela tevespel. I duschen sprutar han schampo med flit i ögonen på lilla barnet och vägrar släppa duschen så jag kan spola av och lillen skriker. Han slår katterna och bär runt dem i påsar. Berättar för dig att jag skulle gått runt till olika män och sagt jag är singel (!) skriver högt och okontrollerat. Håller alla ungar vakna med skräckklipp på telefonen som du vet, blir galen och skriker 02 på natten för att jag flyttar mina barn till ett annat ställe där de kan sova. Kastar lillens astmamedicin och säger att den är slut. Ska ta de andra barnens jackor som filtar och vägrar ge tillbaka dem så de andra fryser och du säger ingenting mer än att han gillar mysiga filtar, vi hade råd med exakt antal hamburgare men han stjäl två av barnens hamburgare för att han påstår att de inte var hungriga, äter upp alla gemensamma pommes och snattar läsk som jag sa vi inte hade råd med. Han har en egen telefon men ska stjäla min som lillen tittar på ändå, gallskriker för att han inte får gå till parken efter en heldag ute, inget annat barn får berätta om sin dag för han säger håll käften och pratar i munnen på dem. Han skryter om all utemat han får av dig i smyg trots att vi inte har råd framför de andra barnen. De andra barnen skulle få en fotboll för han vägrar dela med sig av sin men väl i affären vill han också ha en ny, trots att han redan har en och vi har bara råd med en men ändå ska du köpa en ny dyr till honom och försöka få mig att betala för båda så vi inte har råd med annat, hör du själv? och allt fult han säger till kvinnor och hur han tillsammans spionerar på vad jag och andra gör är saker du lärt honom han har fan slagit en gravid kvinna i magen det kommer gå fett illa för er son pallar ej -
Ja vet min son kan va så o säger till han men ja upplever att alla ser min son som monster och han är mer vild va ska man göra man kan inte lägga in han på psyk
-
Och du tycker att han bara är lite "vild"??? Du ser inte problemet med honom utan lägger det på henne?Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:49:26 följande:De här SMS fick jag igår som exempel på va hon skriver För att han beter sig förjävligt jag vägrar vara runt honom för inte regler får finnas för honom. Ska jag ge ett exempel från senaste dygnet vi umgicks med barnen.
Hämtar honom från skolan, det har varit problem hela dagen. Han skriker jävla hora till specialläraren. Sedan springer han ut i gatan hävdar bestämt han ska sitta i **** barnvagn och sätter sig på honom. Skriker att han ska ha läsk och godis men kan inte ta ett nej, skriker fula saker till en gravid kvinna på hållplatsen. Hemma stjäl han alla hamburgerbröd till hamburgarna trots att han vet att han inte ska, skriker att ingen vill ha kött i och äter upp dessa. Så blir hamburgare med spaghetti istället. Han har en stor läsk ingen annan får ta men blir galen när han inte får ta av de andra barnen, förvägrar de andra att spela tevespel. I duschen sprutar han schampo med flit i ögonen på lilla barnet och vägrar släppa duschen så jag kan spola av och lillen skriker. Han slår katterna och bär runt dem i påsar. Berättar för dig att jag skulle gått runt till olika män och sagt jag är singel (!) skriver högt och okontrollerat. Håller alla ungar vakna med skräckklipp på telefonen som du vet, blir galen och skriker 02 på natten för att jag flyttar mina barn till ett annat ställe där de kan sova. Kastar lillens astmamedicin och säger att den är slut. Ska ta de andra barnens jackor som filtar och vägrar ge tillbaka dem så de andra fryser och du säger ingenting mer än att han gillar mysiga filtar, vi hade råd med exakt antal hamburgare men han stjäl två av barnens hamburgare för att han påstår att de inte var hungriga, äter upp alla gemensamma pommes och snattar läsk som jag sa vi inte hade råd med. Han har en egen telefon men ska stjäla min som lillen tittar på ändå, gallskriker för att han inte får gå till parken efter en heldag ute, inget annat barn får berätta om sin dag för han säger håll käften och pratar i munnen på dem. Han skryter om all utemat han får av dig i smyg trots att vi inte har råd framför de andra barnen. De andra barnen skulle få en fotboll för han vägrar dela med sig av sin men väl i affären vill han också ha en ny, trots att han redan har en och vi har bara råd med en men ändå ska du köpa en ny dyr till honom och försöka få mig att betala för båda så vi inte har råd med annat, hör du själv? och allt fult han säger till kvinnor och hur han tillsammans spionerar på vad jag och andra gör är saker du lärt honom han har fan slagit en gravid kvinna i magen det kommer gå fett illa för er son pallar ej
Herrejisses! -
Ham mår allt annat än bra! Han behöver akut hjälp av bup NU! DU förstör för ditt barn, DU förstör er realtion, DU förstör genom att inte sätta gränser och ge konsekvenser för hans beteende.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:52:41 följande:Ja vet min son kan va så o säger till han men ja upplever att alla ser min son som monster och han är mer vild va ska man göra man kan inte lägga in han på psyk
-
Jag skulle vilja ställa dig, TS, en fråga... en enkel fråga där du svarar med antingen "Ja" eller "nej". Beroende på ditt svar så kommer jag ställa följdfrågor till dig senare.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:49:26 följande:De här SMS fick jag igår som exempel på va hon skriver För att han beter sig förjävligt jag vägrar vara runt honom för inte regler får finnas för honom. Ska jag ge ett exempel från senaste dygnet vi umgicks med barnen.
Hämtar honom från skolan, det har varit problem hela dagen. Han skriker jävla hora till specialläraren. Sedan springer han ut i gatan hävdar bestämt han ska sitta i **** barnvagn och sätter sig på honom. Skriker att han ska ha läsk och godis men kan inte ta ett nej, skriker fula saker till en gravid kvinna på hållplatsen. Hemma stjäl han alla hamburgerbröd till hamburgarna trots att han vet att han inte ska, skriker att ingen vill ha kött i och äter upp dessa. Så blir hamburgare med spaghetti istället. Han har en stor läsk ingen annan får ta men blir galen när han inte får ta av de andra barnen, förvägrar de andra att spela tevespel. I duschen sprutar han schampo med flit i ögonen på lilla barnet och vägrar släppa duschen så jag kan spola av och lillen skriker. Han slår katterna och bär runt dem i påsar. Berättar för dig att jag skulle gått runt till olika män och sagt jag är singel (!) skriver högt och okontrollerat. Håller alla ungar vakna med skräckklipp på telefonen som du vet, blir galen och skriker 02 på natten för att jag flyttar mina barn till ett annat ställe där de kan sova. Kastar lillens astmamedicin och säger att den är slut. Ska ta de andra barnens jackor som filtar och vägrar ge tillbaka dem så de andra fryser och du säger ingenting mer än att han gillar mysiga filtar, vi hade råd med exakt antal hamburgare men han stjäl två av barnens hamburgare för att han påstår att de inte var hungriga, äter upp alla gemensamma pommes och snattar läsk som jag sa vi inte hade råd med. Han har en egen telefon men ska stjäla min som lillen tittar på ändå, gallskriker för att han inte får gå till parken efter en heldag ute, inget annat barn får berätta om sin dag för han säger håll käften och pratar i munnen på dem. Han skryter om all utemat han får av dig i smyg trots att vi inte har råd framför de andra barnen. De andra barnen skulle få en fotboll för han vägrar dela med sig av sin men väl i affären vill han också ha en ny, trots att han redan har en och vi har bara råd med en men ändå ska du köpa en ny dyr till honom och försöka få mig att betala för båda så vi inte har råd med annat, hör du själv? och allt fult han säger till kvinnor och hur han tillsammans spionerar på vad jag och andra gör är saker du lärt honom han har fan slagit en gravid kvinna i magen det kommer gå fett illa för er son pallar ej
Tycker DU att det är rätt gjort av din son att slå en gravid kvinna i magen?! -
Det är inte fråga om huruvida han " mår bra" eller ej, här har vi en utstuderad liten djävul, farlig för sin omgivning. Det är inte hans fel att han blivit så utan pappans, till 100 %. Sonen har tillåtits att göra allt utan konsekvenser. Jo förstås, bra mår inte sonen, men det är inte den högsta prioriteten här utan det är att skydda andra, barn och djur. Den här killen måste genast tas till LVU eller ett fosterhem med regler och där agerande resulterar i konsekvenser. Nu är barnaga förbjuden och som uppfostringsmetod tror jag inte på den, men någon mycket stark och auktoritär person kan nog skrämma sonen till lydnad och framför allt till insikt om saker man inte FÅR göra. Sonen ska också förstå att det pappan tillåter inte är OK. Livshotande agerande är det när sonen tar bort astmamedicin och det är straffbart, det drabbade barnet kan få svåra men eller i värsta fall avlida. I ett sånt fall har det utsatta barnets vårdnadshavare rätt att tillgripa våld. När det gäller att försvara sig själv eller ens lilla barn får man gå långt, i enlighet med lagen. Om ett barn under 15 år begår ett brott, kapitel 6 Brb, och som skulle ge ett fängelsestraff på minst ett år är det reglerat i 31 paragrafen BrB, unga lagöverträdare. Sonen ska polisanmälas, Socialtjänsten ska kopplas in när det gäller unga förbrytare. Djurplågeri går under 2:1 SKL. Hur som helst, sonen måste tas ur sin miljö innan vi får läsa något riktigt tragiskt i tidningarna. Tänk bara denna djävul tillsammans med en bebis! Frågan är om man kan ställa pappan till svars, han är en riktigt farlig vårdnadshavare. Försummelse, bristande omsorg. Det mest troliga är Soc och därefter familjehem. Sonen kan ju inte återföras till TS sedan utan måste ju tas till fosterhem till vuxen ålder. Detta är enda sättet att skydda syskon, andra barn och djur. Domstolar måste ta detta i beaktande när sonen med målsman hamnar inför rätta.
-
Skolan har anmälningsplikt, har ni inte varit där ännu så kommer ni hamna där snart. Väldigt snart.
Jag hoppas även att din sambo faktiskt också anmäler till socialtjänsten. Gång på gång tills de får upp ögonen.
Detta är inte okej vare sig för din son eller barnen i familjen.
Det är inte heller okej att bete sig så som du gör och gång på gång gå bakom ryggen på sambon och barnen. Ingen vinner i denna situationen. Alla är förlorare. Din son. Era andra barn. Din sambo. Du. Mest du.