-
Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt.Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. -
Svar på tråden Hon hatar min son
-
Hon har försökt att satsa på er men det är du som inte gjort något för att satsa på ER. Du satsar bara på DIG och DIN SON. Du satsar varken på henne, hennes barn eller ens på ditt andra barn.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-27 05:28:43 följande:De folk inte fattar är att det är jävligt bra att va stark hård och snabb som kille och inget fel med det om nåt psyk fall slår han ska han bara te emot det nej
llande lösning har folket hakat upp sig det kommer! Han har en privat fröken som sitter bara me han med platta osv
jag tänker lära han allt jag kan
min sambo har ljugit för mig sagt hon vill satsa på oss men skiter fullständigt i oss nu och lämnat oss i en stört svår sits kring ekonomi och är dryg skyller allt på mig och sonen som är ett barn
han har så klart ADHD som jag men jag vet vad han behöver inte alla andra han ska inte ta massa tabletter o skit det är droger är ni medvetna om det
-
Men låt bli att tjuväta då. Du måste föregå med gott exempel.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:43:40 följande:Han tjatar om godis och läsk och kanske varit lite snäll där men han hittar ändå om jag tjuvätit och blir orättvist då. -
På vilket sätt ska han satsa på sonen, TS kan ju ingenting? Han har inte hjälpt honom med läsningen och inte lärt honom hur man umgås med andra barn! Sonen kan ju inte läsa vid nio års ålder! TS verkar asocial, det enda sonen får lära sig är att det är bra att vara "hård".Om sonen inte kommer bort från pappan blir han högst sannolikt kriminell; han är ju redan på kant med alla.Anonym (Ja du) skrev 2025-11-27 10:10:27 följande:Hon har försökt att satsa på er men det är du som inte gjort något för att satsa på ER. Du satsar bara på DIG och DIN SON. Du satsar varken på henne, hennes barn eller ens på ditt andra barn. -
Det håller jag fullständigt med dig om. Men jag tror inte TS har förmågan att ta in det själv. Och eftersom han skriver att sonen är smart så får man ju svara på TS nivå för att han en liiiiten chans till att han förstår.Anonym (Juli) skrev 2025-11-26 17:50:57 följande:Jag tycker att det låter som att TS son har adhd och kanske även dyslexi. Det är funktionsnedsättningar som inte påverkar den generella begåvningen. Jag känner tex. en professor med dyslexi och har haft en riktigt bra läkare med adhd.
Håller i övrigt med om att TS inte verkar hantera situationen på ett bra sätt.
-
Om ett barn var riktig ADHD så finns det mätbara skillnader i hjärnanGoneril skrev 2025-11-27 09:02:08 följande:Naturligtvis har sambon lämnat TS, det är en fråga om överlevnad; nu har ju TS visat sitt rätta ansikte. Synd om sonen som blir helt fördärvad på grund av TS och inte kan vistas i möblerade rum. Det bästa vore familjehem eller ett bra fosterhem där han kan få vettiga värderingar. TS har ett dåligt inflytande på sonen och fördröjer utvecklingen men det förstår han inte; han lever ju i några märkliga "kretsar", man kan ju ana vilka. Hur försörjer du dig, TS? Kan du ha ett vanligt Svensson-jobb med den inställning till omvärlden som du har, att det är bra att vara "hård"? I stället för att bibringa sonen en massa konstiga idéer borde TS läsa med honom, varje dag. TS kan inte bara förlita sig på skolan utan har också ett ansvar. Läsning varje dag, högläsning tillsammans även när barnet kan läsa. Det är dessvärre inte fallet här men TS kämpar heller inte med läsningen utan anser att det är skolfrökens ansvar. Att teckna och rita, sjunga och lägga LEGO är utvecklande, förekommer det i TS hem? Många barn kan läsa när de börjar skolan, vissa redan vid fem års ålder. Finns det överhuvudtaget någon bok i TS hem? När böcker finns tillgängliga brukar de väcka barns nyfikenhet; vad döljer sig bakom pärmarna? TS borde ha börjat med läsning redan när sonen var riktigt liten men det tycks han helt ha missat. Ett omhändertagande av sonen är det enda rätta. Då kan han få sunda lägg- och kostvanor och där finns säkert någon som kan läsa och leka med honom. Då skulle möjligtvis de befängda tankarna om hårdhet trängas tillbaka. ADHD-utredningen måste ju också ske, men jag tror att sonen lugnar ner sig om han får komma till ett annat hem, till en annan miljö. Inte ska en nioåring gå runt och bli hatad av alla! Fullkomligt absurt!
Det är svårt att förstå för många.
Men visst, alla barn vars beteenden liknar ADHD har inte ADHD. Ibland inverkar sociala omständigheter och ibland inverkar båda. -
Man behöver inte ta emot en massa skit utan att ge tillbaka,nej. Men det finns andra,bättre,sätt att ge tillbaka på än genom att slåss.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-27 05:28:43 följande:De folk inte fattar är att det är jävligt bra att va stark hård och snabb som kille och inget fel med det om nåt psyk fall slår han ska han bara te emot det nej
llande lösning har folket hakat upp sig det kommer! Han har en privat fröken som sitter bara me han med platta osv
jag tänker lära han allt jag kan
min sambo har ljugit för mig sagt hon vill satsa på oss men skiter fullständigt i oss nu och lämnat oss i en stört svår sits kring ekonomi och är dryg skyller allt på mig och sonen som är ett barn
han har så klart ADHD som jag men jag vet vad han behöver inte alla andra han ska inte ta massa tabletter o skit det är droger är ni medvetna om det
Och nej,du vet uppenbarligen inte vad han behöver. Då hade han inte betett sig som han gör.
Han behöver fasta rutiner genom att få sitt sömnbehov tillfredsställt,mindre socker och mycket stöttning. Inget av detta ger du honom.
Du behöver kanske gå en föräldrakurs eller så så att även du får stöttning och får lära dig vad din son behöver för att han ska må bra och inte få problem i framtiden och börja självmedicinera osv.
Du behöver också lära dig förstå att du har ett barn till som behöver dig. Det verkar du prioritera bort.
Kanske behöver du avlastningsfamilj eller så.
Du måste också lära dig att ta ditt eget ansvar för din sons situation. För det här är ditt fel som förälder. Ingen annans. Så sluta skyll ifrån dig.
Din sambo har gjort det enda rätta. -
Den sista kommentaren tyder ganska mycket på att du verkar vara kriminell.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-24 09:32:19 följande:de e skillnad på att va kriminell och slå tillbaka mot idioter som ska backa
det vet min son om. Jag kör han bli smart snabb och stark
Ja lär inte han o göra kriminella saker han sett en del men vi har pratat genom det och har lugnat sig nu va ja gör när han är hon sin mamma är inget som skadar han
-
Där argumenten tar slut tar nävarna vid.
-
Det är inte lätt att ta hand om massa ungar när grabben vaknar hela nätterna och skriker och går till mig eller oss.
hans mamma spårar ur totalt med drickande och paranoida vanföreställningar. Sambon vägrar fortsatt komma hem så nu står vi utan pengar käk snart pallar ej jobba i detta läge hon kommer me olika dåliga förklaringar efter varandra så snart får alla som de vill han hamnar på soc skolan klagar o han får bara ta all skit de sprider runt om han på skolan hinner inte lämna han innan de vill ja ska hämta han hur normalt är de
så nu står ja här medan världen pissar på oss
ja kan inte tänka på andra barnet när de är såhär tyvärr asså
sambon vägrar hjälpa osv -
Men nu får du ta och ta av dig offerkoftan. Du har två barn, ditt andra barn behöver dig precis lika mycket som din son.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-28 12:31:39 följande:Det är inte lätt att ta hand om massa ungar när grabben vaknar hela nätterna och skriker och går till mig eller oss.
hans mamma spårar ur totalt med drickande och paranoida vanföreställningar. Sambon vägrar fortsatt komma hem så nu står vi utan pengar käk snart pallar ej jobba i detta läge hon kommer me olika dåliga förklaringar efter varandra så snart får alla som de vill han hamnar på soc skolan klagar o han får bara ta all skit de sprider runt om han på skolan hinner inte lämna han innan de vill ja ska hämta han hur normalt är de
så nu står ja här medan världen pissar på oss
ja kan inte tänka på andra barnet när de är såhär tyvärr asså
sambon vägrar hjälpa osv
Och vaddå utan pengar till käk? Jobbar du inte eller har a-kassa? Barnbidrag? Det har ju nyss betalats ut.
Jag har hela tiden trott att det räcker med att ni söker stöd, men ditt senaste inlägg gör att jag tänker att personen som upprepat att familjehemsplacering är det enda som kan rädda er har rätt.