-
Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt.Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. -
Svar på tråden Hon hatar min son
-
Du behöver hjälp TS. Ring mansjouren så att de kan stötta och råda dig!Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv
Hon är inte så trevlig själv tyvärr
Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt
Tel 08-30 30 20 -
Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv
Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt
Du behöver växa upp och mogna. Det finns en anledning till varför dina ex agerar som de gör. fu har barn och har klantat till det på jobbet, då slutar man inte bara gå dit, man reder ut det som blev fel. Det är inte din ex-sambos ansvar att du inte får in lön till mat, det är ditt ansvar.
Be om hjälp med struktur och rutiner, för du verkar ha dålig koll på hur detta påverkar både din och barnets vardag. Be om hjälp på jobbet hur du ska reda ut den situationen som uppstått. Be om hjälp om hur man möter ett bråkigt och stökigt barn.
som det låter har sin ex-sambo försökt hjälpa dig och stötta, men nu tröttnat för du inte lyssnar eller ändrar dig. Det är med största sannolikhet inte dina ex det är fel på utan du och valen du gör.
-
Du är i en jättekris just nu. Ni har ju separerat trots att du inte vill separera. Före detta sambon har tagit det beslutet. Du är i sorg och desperation över det och du har ont om pengar. Dessutom har du svårigheter med sonen. Det är inte konstigt att du mår dåligt.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Så du måste söka hjälp själv. Mansjouren är en plats att få tala med någon om problemen.
Men är det pengar/mat du behöver snabbt så är det Svenska kyrkan (en diakon), Stadsmissionen eller socialförvaltningen som gäller.
Om du är så deprimerad att du inte kan fungera som vanligt och klara att arbeta så måste du söka hjälp på vårdcentralen. Där kan läkarencsjukskriva dig till dess att medicinen för depressionen börjar verka.
Ja det är förståligt att du inte mår bra. Men du måste hjälpa dig själv för att kunna hjälpa din son. -
Jodå, NPF existerar, men här tycks inte sonen vara utredd. Många drar NPF-kortet alldeles för lätt; så snart ett barn har svårigheter nöjer man sig med diagnosen och kollar inte hemmiljön. I detta fall råder ren misär, nu finns inte ens pengar till mat.Anonym (Sedan) skrev 2025-12-03 08:52:49 följande:Alkoholbruk hos modern tidigt under graviditeten kan leda till vissa svårogheter hos bsrnet.
Jag förstår att Goneril inte tror att till exempel ADHD /autism existerar. Men inom läkarvetenskapen är man enig om det.
Med en sån farsa skulle vilket barn som helst bli förstört, diagnos eller ej. En våldsverkare har TS "fostran" resulterat i, inte underligt alls med en farsa som uppmuntrar till våld och vildhet. Farsan bär skulden till att sonen spårat ur, vid nio års ålder. Stackars barn! Synd om alla barn och alla vuxna i sonens omgivning, de lever nu i skräck! De vet inte vad detta monster ska ta sig för härnäst. Och hur gick det för den gravida kvinna som han sparkade i magen? Sen är jag rädd att det faktum att folk visar rädsla och kallar honom monster har motsatt effekt; detta epitet ger honom en sorts omvänd status! Han känner säkert makt när alla duckar för honom! Att ignorera honom vore säkert mer effektivt. Nu hoppas jag att detta blir ett icke-problem när han blir omhändertagen. Där finns förhoppningsvis auktoritära personer som visar med hela handen hur man ska uppföra sig. Läsa ska han, med hjälp, minst ett par timmar om dagen. Det viktiga är att farsan håller sig borta, på långt avstånd. Ska han besöka sonen måste det ske under övervakning. Farsan ska nöta in en ramsa som han ska upprepa för sig själv, högt, 50 gånger om dagen: "våld och vildhet är dåligt, man ska alltid vara snäll mot andra". Sen ska han be alla i sin omgivning om ursäkt för att han uppfostrat sonen så illa. -
Jag håller med dig. Men jag tror att Goneril menar att diagnoser inte är den enda orsaken till sonens beteende.Anonym (Sedan) skrev 2025-12-03 08:52:49 följande:Alkoholbruk hos modern tidigt under graviditeten kan leda till vissa svårogheter hos bsrnet.
Jag förstår att Goneril inte tror att till exempel ADHD /autism existerar. Men inom läkarvetenskapen är man enig om det.
Pappans inflytande gör inte sonens beteende bättre. Snarare tvärtom.
Han behöver mer fasta rutiner och stöd och hjälp.
Och detta kan inte TS ge honom,hur gärna han än vill tro det själv.
Den här pojken behöver allt stod och hjälp han kan få. Och kanske även medicinering.
Och den hjälpen får han inte av TS eftersom han förvägrar honom det. -
Det vidriga här är att du inte ser ditt eget ansvar i hela den här soppan.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Du skyller allt på alla andra och ser inte din egna roll i det hela.
Din sambo/exsambo har ingen skyldighet att försörja dig och dina barn.
Hon har dessutom gjort helt rätt som lämnat dig och skyddar sina egna barn mot din son innan något allvarligt händer. För den risken finns.
Jag hoppas hon tog med sig ev djur också.
Din son behöver hjälp. Och även du. Du måste inse detta!
Så länge du fortsätter stoppa ner huvudet i sanden ,som en struts, och skylla på alla andra istället för att ta ditt egna ansvar så kommer inte den här situationen att lösa sig.
Ju förr du inser det desto bättre.
Så sök hjälp för dig och din son. Gör du inte det så riskerar du att bli anmäld och fråntagen din son.
Och det kanske vore det bästa för din son. -
Till TS: Börja INTE medicinera dig själv med alkohol nu. Det är lätt hänt när man är i kris.
Vänd dig till vårdcentralen, man kan få betala avgiften för ett besök uppdelat på många månader.
Eller köp Roseneot eller något preparat med saffran på hälsokosten. De hjälper också och de är inte beroendeframkallande.
Men håll dig från alkohol. Den gör att du sover sämre fram på natten och mår mycket sämre med tiden. -
Offerkoftan sitter visst fastgjuten på dig. Vet du vad egen ansvar är för något?Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Din sambo drog för att du inte tog ansvar och hon tröttnade och valde att skydda sig själv och sina egna barn. Att du tolkar henne som elak för det är ditt problem. Hon har ingen skyldighet att försörja dig. Hennes främsta skyldighet är att skydda sina barn egna barn.
Du själv lär ju inte söka någon hjälp för du är ju tuff och ska lösa saker med nävarna. Den dagen allt verkligen brakar åt helvete kommer du att stå på tröskeln till soc och vråla och hota personalen att de ska hjälpa dig men inte leverera det som krävs för att du ska få hjälp och allt kommer att vara soc fel.
Detta är vad du borde göra:
1. Ta ansvar! Sluta skylla allt på alla andra!
2. Sök hjälp för egen del så att du kanske kan förstå att dina barn behöver hjälp!
3. Sök hjälp för dina barn!
4. VÄX UPP! -
Kaos råder hos TS och hans familj. Deras livssituation liknar undantagstillstånd och nu måste de svälta också. Inget vidare betyg,TS! Skyll inte på andra! Det jag undrat genom hela den här tråden är om det finns några snälla mor-och farföräldrar eller något syskon, någon släkting som skulle kunna vägleda TS. En gissning, om de finns, är att de inte står ut med TS och sonen och därför avsagt sig all kontakt. Att i dag få hem en buse som TS son vore en mardröm men det hade varit till hjälp om släktingarna hade umgåtts med honom från tidiga barnaår. Då kanske han hade utvecklats i en annan riktning.
-
🤣🤣Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast