• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-09 04:37:38 följande:

Att jag varit fysisk mot ex sambon är inget denna tråden handlar om de har vi tillsammans pratat om 24 7 känns det som med soc . Yngsta barnets mamma är iinte hos soc o missbrukar inte var har ja sagt det sonen som tråden handlar om hans morsa gör det mest alkohol men i alla fall 
    hon har gjort min sambo att yngsta barnet inte längre e med mig lika bra eftersom jag ändå inte kan ställa mat på bordet åt nån av dem just nu tack vare henne kan inte ens bo kvar längre 

Svårt att förstå vad du skriver när allt är en enda osammanhängande lång mening. Men jag utgår ifrån att du mår ganska pissigt just nu. Det är läge att släppa den tuffa attityden och be någon om hjälp. 

Med tanke på vad du skriver först i ditt inlägg utgår jag ifrån att du har misshandlat ditt ex. Inte konstigt att hon äntligen drog. 
    Du ska inte ha några barn i din närhet för du är inte lämplig som förälder. 

När sådant här händer, att man blir lämnad av en partner och ekonomin skiter sig då får man vända sig till soc för hjälp. 
  • Olsdotter
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-09 04:37:38 följande:

Att jag varit fysisk mot ex sambon är inget denna tråden handlar om de har vi tillsammans pratat om 24 7 känns det som med soc . Yngsta barnets mamma är iinte hos soc o missbrukar inte var har ja sagt det sonen som tråden handlar om hans morsa gör det mest alkohol men i alla fall 
    hon har gjort min sambo att yngsta barnet inte längre e med mig lika bra eftersom jag ändå inte kan ställa mat på bordet åt nån av dem just nu tack vare henne kan inte ens bo kvar längre 

Som sagt;
    Ring mansjouren! Du behöver stöd i den situation du är i, mansjouren kan ge dig tips och råd angående allt och en öppen linje dit du kan vända dig akut. 

Tel 08-30 30 20

Ring för din och sonens skull!
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Du är problemet) skrev 2025-12-09 06:44:42 följande:
    Ok, så du HAR varit fysisk mot ditt numera ex. Vilken jävla tur då att hon till slut fick nog av din son och lämnade dig. Allt som har skett har du endast dig själv att skylla. Men då förstår jag ännu mer att du anser att det är ok att sonen slåss, är "lite vild", skiter i att andra säger stopp etc. Antar att det inte din värld var en ets fel också adu "var fysisk" mot henne, på samma vis som du resonerar gällande att det är alla andras fel att sonen beter sig illa. 
    Det var befogat kan jag säga men har bett om ursäkt tusen och åter tusen gånger inte ens hon pratar om just det 
    har också sagt till sonen att det aldrig är ok på ngt sätt att slå en tjej 
    hans största problem just nu är hans skrik och nattliga upp vaknanden blir galen hans mamma skrämmer han genom sitt drickande tror jag 
    nu har man inte ens råd o fira jul inte mat för dan inte till hyran får börja sälja nåt snart 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Jag har nästan varit hon) skrev 2025-12-09 09:03:58 följande:
    Jag tror att det är det andra exet, sonens mamma, han varit fysisk mot men jag är inte säker 🤔
    Jag o senaste exet nu har hamnat i fight två gånger kanske oftast pratar vi ut om saker även detta 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Från A-Ö) skrev 2025-12-03 17:33:43 följande:
    Du behöver hjälp och en eller två utredningar.
    Du inser inte vad du gör för fel och förstår inte konsekvenser av det du gör! Ditt ex lämnade dig då DU VÄGRADE INSE ATT DU ÄR PROBLEMET Det är ditt ansvar SOM FÖRÄLDER att se till ATT DINA BARN ÄR TRYGGA, FÅR MAT OCH HAR ETT TAK ÖVER HUVUDET!
    Du behöver en god man, och boendestöd.
    Tag dig i kragen och sök stöd FÖR DITT BETEENDE!
    Hon flytta från ingenstans pga sonen tydligen 
    hon betala hälften sen mer ofta då jag varit hemma mkt pga ångest o hon har bättre jobb 
    jag trivs inte på mitt jobb av flera anledningar då det hänt mkt senaste tiden där jag får skulden för så inte pallar verkligen 
  • Anonym (Du är problemet)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-09 12:32:37 följande:
    Det var befogat kan jag säga men har bett om ursäkt tusen och åter tusen gånger inte ens hon pratar om just det 
    hans största problem just nu är hans skrik och nattliga upp vaknanden blir galen hans mamma skrämmer han genom sitt drickande tror jag 
    nu har man inte ens råd o fira jul inte mat för dan inte till hyran får börja sälja nåt snart 
    Det är ALDRIG befogat att slå någon. 
  • molly50
    Hon kanske inte vill eller orkar prata om det mer då du inte verkar ta något av det som händer på allvar.
    Så det är fullt förståeligt att hon stack. Framförallt om hon tänker behålla barnet då du inte ska ha hand om barn förrän du har löst dina egna problem.
    Om din son har sett dig vara fysisk mot din exsambo så hjälper det inte att du säger till honom att inte så tjejer.
    Barn gör inte som vuxna säger utan som vuxna gör.
    Och sluta skylla dina problem på alla andra och börja ta lite eget ansvar och sök hjälp. Både för din egen och din sons skull.
    Det är du skyldig din son.
  • molly50
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-09 12:37:49 följande:
    Hon flytta från ingenstans pga sonen tydligen 
    hon betala hälften sen mer ofta då jag varit hemma mkt pga ångest o hon har bättre jobb 
    jag trivs inte på mitt jobb av flera anledningar då det hänt mkt senaste tiden där jag får skulden för så inte pallar verkligen 
    Då får du söka hjälp så att du kan ta tag i dina problem och sen kanske byta jobb.
    Om du får skulden för allt så kanske du borde fundera på varför istället för att bara skylla ifrån dig.
  • molly50
    Det är aldrig någonsin befogat att slå någon! Framförallt inte någon som är svagare än en själv och dessutom gravid.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2025-12-09 13:08:37 följande:
    Det är aldrig någonsin befogat att slå någon! Framförallt inte någon som är svagare än en själv och dessutom gravid.
    Hoppas verkligen att exet gjort abort vid det här laget?
Svar på tråden Hon hatar min son