• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • Anonym (Sedan)

För klarhet, det andra barnet är hos sin mamma, alltså en annan mamma än sonens.

• Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-09 12:37:49 följande:
    Hon flytta från ingenstans pga sonen tydligen 
    hon betala hälften sen mer ofta då jag varit hemma mkt pga ångest o hon har bättre jobb 
    jag trivs inte på mitt jobb av flera anledningar då det hänt mkt senaste tiden där jag får skulden för så inte pallar verkligen 
    Du måste söka hjälp och be om en utredning.
    Du har fortfarande inte insett att det är du som är problemet. Du har problem och så länge du inte söker hjälp så kommer du fortfarande att få problem.
  • Anonym (Möjlighet)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-09 12:32:37 följande:
    Det var befogat kan jag säga men har bett om ursäkt tusen och åter tusen gånger inte ens hon pratar om just det 
    har också sagt till sonen att det aldrig är ok på ngt sätt att slå en tjej 
    hans största problem just nu är hans skrik och nattliga upp vaknanden blir galen hans mamma skrämmer han genom sitt drickande tror jag 
    nu har man inte ens råd o fira jul inte mat för dan inte till hyran får börja sälja nåt snart 
    Vad exakt behöver du hjälp med egentligen?
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-12-09 13:16:28 följande:
    Hoppas verkligen att exet gjort abort vid det här laget?
    Ja,i det här läget så vore det fullt förståeligt om hon skulle välja att göra det.
  • molly50
    Olsdotter skrev 2025-12-09 13:21:16 följande:
    Den här dynamiken har i tråden varit synlig för mig sedan länge.

Vidare ses en hög risk angående TS och denna dynamik gällande nuvarande situation.

Exsambon har "kidnappat yngsta barnet"
    TS uttalar att om exsambon "hade varit fysisk mot sonen hade hon inte haft det roligt"
    TS menar att hans situation beror helt på exsambon och sonens mamma (då kan du nog förstå hur "kidnappningen" av yngsta barnet påverkar synen på det barnets mor).
    Hela världen är emot TS, och exsambon har visat sig vara värst av alla.

I denna situation är det rent av destruktivt att påtala för TS alla fel i hans resonemang. TS behöver en direktkontakt, inte diverse "påhopp" (från hans perspektiv). I tråden, och ej heller medhåll.
    Definitivt behövs psykologiskt stöd när omhändertagandet av sonen verkställs.
    Nu tycker jag inte att jag har gjort några påhopp på TS.
    Men att råda honom att söka hjälp verkar ju inte heller fungera.
  • Anonym (Hin Håle)

Förlåt men hur kan hon vara din stora kärlek? 

• Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2025-12-10 13:23:42 följande:

Förlåt men hur kan hon vara din stora kärlek? 

Det har kommit fram mycket fakta om detta ämne.
    Om man bara läser trådstarten då låter ex sambon elak. Men det som har kommit fram är att pappan låter sitt barn slåss m.m 
    Det är flera som har lämnat TS då han aldrig tar ansvar för sina egna handlingar. Han ser inget fel med att hans son ljög om att gans ex sambo var otrogen.
    Sambon är ett ex nu och hon hade rutiner för barnen och pappan tyckte att rutiner är fel. 
  • molly50
    Anonym (Från A-Ö) skrev 2025-12-10 19:05:59 följande:
    Det har kommit fram mycket fakta om detta ämne.
    Om man bara läser trådstarten då låter ex sambon elak. Men det som har kommit fram är att pappan låter sitt barn slåss m.m 
    Det är flera som har lämnat TS då han aldrig tar ansvar för sina egna handlingar. Han ser inget fel med att hans son ljög om att gans ex sambo var otrogen.
    Sambon är ett ex nu och hon hade rutiner för barnen och pappan tyckte att rutiner är fel. 
    Glöm inte att han också har varit fysisk mot sin numera exsambo och skyller det på att det var befogat.
  • Anonym (Desperatman)
    Olsdotter skrev 2025-12-09 13:21:16 följande:
    Den här dynamiken har i tråden varit synlig för mig sedan länge.

Vidare ses en hög risk angående TS och denna dynamik gällande nuvarande situation.

Exsambon har "kidnappat yngsta barnet"
    TS uttalar att om exsambon "hade varit fysisk mot sonen hade hon inte haft det roligt"
    TS menar att hans situation beror helt på exsambon och sonens mamma (då kan du nog förstå hur "kidnappningen" av yngsta barnet påverkar synen på det barnets mor).
    Hela världen är emot TS, och exsambon har visat sig vara värst av alla.

I denna situation är det rent av destruktivt att påtala för TS alla fel i hans resonemang. TS behöver en direktkontakt, inte diverse "påhopp" (från hans perspektiv). I tråden, och ej heller medhåll.
    Definitivt behövs psykologiskt stöd när omhändertagandet av sonen verkställs.
    Polisen tog inte ens emot en anmälan ibland bråkar två vuxna personer har bett tusen gånger om förlåt för mitt humör den kvällen 
    klart man aldrig skulle acceptera om nån idiot slog ens barn eller snubbe som tjej??? 
    Hon är skit tråkig verkligen har regler kring allt hennes barn till o med lessnar på henne 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-13 17:27:01 följande:
    Polisen tog inte ens emot en anmälan ibland bråkar två vuxna personer har bett tusen gånger om förlåt för mitt humör den kvällen 
    klart man aldrig skulle acceptera om nån idiot slog ens barn eller snubbe som tjej??? 
    Hon är skit tråkig verkligen har regler kring allt hennes barn till o med lessnar på henne 
    Polis var hemma hos ofta när jag och mannen bråkade. Till slut ledsnade min omgivning, polis och vården. Plötsligt kom polisen mitt i natten (vi var inte ovänner då) han blev omedelbart häktad och efter rättegångar dömd till fängelse. Hoppas att detta händer dig nån dag så du fattar vad du håller på med INNAN hon blir rejält allvarligt skadad.

Min mans dom och hjälp efteråt var det bästa som kunde hända oss. Är så lyckliga idag. Detta var många år sen.

Har exsambon gjort abort? Ni kommer ju aldrig kunna leva ihop så länge inte du tar emot hjälp för både dig och din son.
    Sen undrar även jag om du har missbruksproblem?

Sök och ta emot hjälp så att iaf du och dina barn kan få må bra och vara lyckliga,  även om det inte blir med exet.

Lycka till!
Svar på tråden Hon hatar min son