• Anonym (Anonym1)

Borde detta vara en varning?

Jag har fått sms från ett amerikanskt nummer, skrivet på svenska, där avsändaren påstår att min sambo är otrogen på jobbet. I smset finns även personliga förolämpningar om min vikt, där jag beskrivs som smal, och påståenden om att min sambo inte skulle finna mig attraktiv.

Smsen är mycket hotfulla och skrivna på ett sätt som verkar syfta till att skapa oro och stress. Avsändaren antyder även att det skulle finnas personer på arbetsplatsen som känner till otroheten och kommenterar det negativt, vilket gör meddelandet ännu mer påfrestande. Dessutom skrev avsändaren att jag bara skulle be om detaljer om deras sexuella relation om jag ville veta.

Detta gör mig väldigt orolig och förtvivlad, och jag vet inte riktigt vem jag kan anförtro mig åt eller hur jag ska hantera situationen.

Jag undrar därför: är det vanligt att personer som påstår sig ha en relation med någon annan uttrycker sig så personligt och hotfullt, eller är det oftare ett sätt att manipulera och skrämma mottagaren utan att något av det som påstås är sant?

• Svar på tråden Borde detta vara en varning?
  • Anonym (Anonym1)
    Tecum skrev 2025-11-18 20:12:54 följande:

Har den kvinna du tror han är intresserad av utländskt ursprung då hon skriver så illa?
    Om hon har detaljer om deras otrohet borde hon avslöjat dem från början. Nu låter det som om hon inte fått det hon vill ha från din man och försöker istället sabba er relation. 
    Vad säger din sambo när du frågar om han sagt till andra att du inte har något mål i livet?

Jag har ingen aning om hon har utländskt påbrå, fick smset förra helgen och det stod att jag ska öppna upp ögonen samt att min sambo anser att jag är tråkig smal och att han inte vill ha familj med mig, samt att hon kommer vara i mitt huvud framöver och det är inget jag kan göra åt saken de ses på jobbet och kommer varandra närmare varje dag. Jag har sagt till min sambo och pratat om det i flera dagar han blev arg till slut och sa att jag ska släppa det att de inte stämmer..men det gör ont såklart för det är personligt riktat.. att jag dessutom är övertänkare och känslig det kan bara de som står mig närmst veta.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (z) skrev 2025-11-18 20:12:06 följande:

Pratat med sambon.

Det har jag gjort, han förnekar det men tyvärr så känner jag ändå att något är off. Sambon har ett nytt jobb som han började på i Augusti där det jobbar både män och kvinnor, innan jobbade han bara med män, det som gör mig förvirrad är att han vill ha oskyddat sex och vill att jag ska bli gravid.. vet inte vad jag ska göra mer? Mår inte bra men min sambo säger att jag ska rycka upp mig själv.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (z) skrev 2025-11-18 20:34:22 följande:

Vart tog TS vägen.

Jag är här, något tips du kan komma med?
  • Spucks

Jag håller med Tow2Mater (händer sällan nog): det är ett scam och om du svarar på smset kommer du snart få en länk du ska klicka på. Svarar inte, blocka numret och rapporterar det som spam/fishing.
    Eller finns det någon rimlig anledning till varför en av din sambos kollegor skulle ha ett amerikansk nummer i Sverige?

Det du tror folk kan bara veta om de känner dig: det är det äldsta tricket - man formulerar på ett sätt som gör att en väldigt stor del tror att det passar precis på dem och att det knappt skulle passa på någon annan och att det därför måsta vara rätt. Horoskop gör tex. såhär.
    Och nej, personen behöver inte veta någonting alls om dig, inte ens att du är i en relation. Det skickas nog till väldig många människor och då är chansen stor att man prickar rätt på en stor del av dem.

• Lynx123

Det är rätt mysko att han inte blir upprörd. Hade min partner fått ett sådandät meddelande.om mig och jag inte var skyldig till ngt hade jag rivit upp jord och himmel för att ta reda på vem som gjort detta.

• Anonym (Anonym1)
    Lynx123 skrev 2025-11-18 20:53:49 följande:

Det är rätt mysko att han inte blir upprörd. Hade min partner fått ett sådandät meddelande.om mig och jag inte var skyldig till ngt hade jag rivit upp jord och himmel för att ta reda på vem som gjort detta.

Det sa min vän också, att det är de som är avvikande att han inte reagerar utan bara ber mig glömma det, jag grät igår och då sa han att jag ska sluta. Jag sa idag att jag mådde dåligt och han sa bara ?varför?. Skit i de smsen.
  • Anonym (Anonym1)
    Spucks skrev 2025-11-18 20:53:12 följande:

Jag håller med Tow2Mater (händer sällan nog): det är ett scam och om du svarar på smset kommer du snart få en länk du ska klicka på. Svarar inte, blocka numret och rapporterar det som spam/fishing.
    Eller finns det någon rimlig anledning till varför en av din sambos kollegor skulle ha ett amerikansk nummer i Sverige?

Det du tror folk kan bara veta om de känner dig: det är det äldsta tricket - man formulerar på ett sätt som gör att en väldigt stor del tror att det passar precis på dem och att det knappt skulle passa på någon annan och att det därför måsta vara rätt. Horoskop gör tex. såhär.
    Och nej, personen behöver inte veta någonting alls om dig, inte ens att du är i en relation. Det skickas nog till väldig många människor och då är chansen stor att man prickar rätt på en stor del av dem.

Jag har bråkat med honom angående otrohet och jobb och jag har misstänkt saker två månader tillbaka, vi hade stort gräl i Tisdags och sedan kommer detta SMS i helgen, är inte det ett konstigt sammanträffande?
  • Spucks
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-18 21:01:04 följande:
    Jag har bråkat med honom angående otrohet och jobb och jag har misstänkt saker två månader tillbaka, vi hade stort gräl i Tisdags och sedan kommer detta SMS i helgen, är inte det ett konstigt sammanträffande?

Nej, det är inte ett konstigt sammanträffande. Och enligt vad du skriver om "dialogen" med denna person svarar den inte dig egentligen, utan upprepar olika elakheter.
    Om du ät på sociala medier med ditt riktiga namn och har information där (räcker tex. med en bild för att se om du är tjock/smal), är det väldigt enkelt att använda den där lilla kunskapen till att skriva något som troligen stämmer. 

• Anonym (J A)

Utgå ifrån att det är scam. Det är så mycket konstigt nu för tiden. Olika konstiga nummer som ringer. Märkliga vänförfrågningar i sociala medier. Allt spam i mailen ibland. Det är så nu får tiden. 

• Anonym (Kimchi)

Något är lite fishy. Helt klart. Lite knepig reaktion från din sambo. Egentligen ärvdes bara att strunta i meddelandena. Det är ju till dig han kommer hem. Han kanske heller inte vill boosta din oro och dåliga självförtroende. 

Fast ändå sugen att svara på sm-et. Be henne att plocka fram bildbevis när han har sex med dig. Bara utan bildbevis och detaljer så är det lögn. Be henne beskriva en av hans tatueringar. Alltså om han inte har några. 

Svar på tråden Borde detta vara en varning?