• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Severes

Jag har inga särskilda symptom just nu, hade väldigt lite illamående förra graviditeten så hoppas på det igen. Jag kommer inte göra UL förrän i januari efter julhelgerna så blir en nervpirrande jul. Tänk vilken julklapp om det ser bra ut på ditt UL 18/12. Tänkte berätta för närmaste familjen efter UL där i januari, sedan några fler vänner efter ytterligare några veckor tänker jag. 

• Lillemor963

Åh vad spännande! Håppas det kommer gå bra för allihopa. Fick värdens svagaste sträck förra tisdag(25. November) med cb tidig test. Tog sista rfsu testet idag, det går sakta stärkare och stärkare, och nu känner jag mig nöjd, så får det bli hur det blir.
    4. Graviditet, har två barn. Fick missfall 2 timmar efter jag hadde plusset för ett tag sen så jag hann inte bli lessen(det var ej planerat). 
    Är beräknad 9. Augusti, förra gången blev den flyttat bakåt 1 vecka så man får ju se efter UL. Då visste jag också när egglossning var så det räknas så olika överalt.
    Får knappt symptom före vecka 8-9 så håppas på samma nu. Hadde dårlig mage hela förra veckan men nu är det lugnt.

• Severes

Det är så nervpirrande att vara tidigt gravid innan man alls vet hur det ska gå. Alla planer för sommaren till exempel; antingen så är man gravid i vecka 30 då eller inte. Antingen kommer man göra projektet på jobbet eller inte, allt är så osäkert och allt jag vill är att lilla pyret i magen ska må bra. Jag får försöka på något sätt känna mig lugn i att det som sker sker. 

• Sannasv

Hoppar in här!
    Plussade igår 1 dag innan bim 🥰
    Beräknad 9 Augusti. Och just nu har jag väldigt ömma bröst, allmänt trött och huvudvärk från och till. Men såå taggad 😍

• Anonym (Hoppfull)

Jag hoppar in också! Plussade igår morse. Supersvag, men det var dagen innan BIM. Har i morse tagit ett digitalt och fick "Gravid 1-2". Så lycklig Hjärta
    Testade igår då vi skulle på julfest på kvällen och jag hade haft konstiga ilningar, stick och dragningar vid livmodern i tre dagar + att bröstvårtorna ilat. Nu verkar även tröttheten börjat komma. Gäspat nonstop hela morgonen.

• Lovisaa

Heej! Hoppar in här jag med 😍 Gravid med andra barnet. Har en son som är född i mars 2023. Är just nu i vecka 4+4 och beräknad 10 augusti. Plussade vid 11 dpo och har sedan fortsatt tagit dagliga test. Har aldrig gjort så tidigare utan bara tagit test på bim med första barnet 🙈 Mår hittills bra men och börjat känna av lite mer trötthet och hunger. Med första barnet slog illamåendet igång exakt i vecka 7 så försöker njuta av tiden nu innan hehe. 

• Anonym (Hoppfull)

Kul med fler!

Glömde skriva, BF 14/8 för tillfället. Förra gången så blev jag flyttad. Idag är jag 4+0!

• Severes
    Lovisaa skrev 2025-12-05 09:26:34 följande:

Heej! Hoppar in här jag med 😍 Gravid med andra barnet. Har en son som är född i mars 2023. Är just nu i vecka 4+4 och beräknad 10 augusti. Plussade vid 11 dpo och har sedan fortsatt tagit dagliga test. Har aldrig gjort så tidigare utan bara tagit test på bim med första barnet 🙈 Mår hittills bra men och börjat känna av lite mer trötthet och hunger. Med första barnet slog illamåendet igång exakt i vecka 7 så försöker njuta av tiden nu innan hehe. 

Jag tänkte just, ?vilken vecka var det man började känna sig illamående egentligen?, då får jag hoppas på att det inte kommer förrän vecka 7. Jag har inget illamående nu, så skööönt! Jag tyckte jag hade lindrigt illamående förra graviditeten men det var ju ändå så jag fick ha ett knäckebrödspaket redo inom armslängds avstånd så man kunde ta någon bit då och då. Känns lite krångligt med alla jultillställningar som väntar (innan jag vill berätta officiellt) men men hellre sådant krångel än att inte vara gravid alls Känns så kul med syskon! 
  • Lovisaa
    Severes skrev 2025-12-05 22:55:31 följande:
    Jag tänkte just, ?vilken vecka var det man började känna sig illamående egentligen?, då får jag hoppas på att det inte kommer förrän vecka 7. Jag har inget illamående nu, så skööönt! Jag tyckte jag hade lindrigt illamående förra graviditeten men det var ju ändå så jag fick ha ett knäckebrödspaket redo inom armslängds avstånd så man kunde ta någon bit då och då. Känns lite krångligt med alla jultillställningar som väntar (innan jag vill berätta officiellt) men men hellre sådant krångel än att inte vara gravid alls Känns så kul med syskon! 
    Haha ja för mig var det verkligen exakt när jag gick in i vecka 7. Jag mår inte heller illa ännu så bara njuta så länge det varar 🙈 Känner igen det där med att äta det första man gjorde, själv hade jag skorpor vid sängen haha. Ja jag håller med, känns inte optimalt att gå in i de ?tuffa veckorna? precis där vid jul, men som du säger så är man bara så tacksam för att vara gravid. Vi planerar nog att berätta för våra föräldrar och syskon vid jul, så gjorde vi vid första graviditeten (runt vecka 7-8). Oavsett hur det går så kommer det kännas skönt att ha stödet 🥰
  • Lollos87

Hoppar in här jag också. Plussade igår, försökt över 1år att få till ett plus, hade lagt det på hyllan och tänkt att det inte går. Blir vårt 3dje barn. En sladdis! Ska bli spännande! Bf 13/8 enligt beräkningar.

Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????