• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Anonym (Hoppfull)
    Lollos87 skrev 2025-12-07 14:44:33 följande:

Hoppar in här jag också. Plussade igår, försökt över 1år att få till ett plus, hade lagt det på hyllan och tänkt att det inte går. Blir vårt 3dje barn. En sladdis! Ska bli spännande! Bf 13/8 enligt beräkningar.

Grattis!! 
    Lovisaa skrev 2025-12-06 08:41:02 följande:
    Haha ja för mig var det verkligen exakt när jag gick in i vecka 7. Jag mår inte heller illa ännu så bara njuta så länge det varar 🙈 Känner igen det där med att äta det första man gjorde, själv hade jag skorpor vid sängen haha. Ja jag håller med, känns inte optimalt att gå in i de ?tuffa veckorna? precis där vid jul, men som du säger så är man bara så tacksam för att vara gravid. Vi planerar nog att berätta för våra föräldrar och syskon vid jul, så gjorde vi vid första graviditeten (runt vecka 7-8). Oavsett hur det går så kommer det kännas skönt att ha stödet 🥰

Precis så tänker jag också! Det blir lite klurigt under jul, men helt klart värt det.

Ska ha middag med mina bästa vänner den 22a. Inte en chans att jag kommer kunna lura dem att jag inte är sugen på vin 😂 Bokat in VUL för att bekräfta hjärtslag tidigare samma dag så det känns bättre när de listar ut det. Och mysig julklapp till oss själva 
  • Junisol

Grattis till er här inne!

Fick ett tidigt MF i sep. Nu idag så har jag fått ett positivt test! 🤩 4+1 om det stämmer. Kände ev något illamående nån gång, sen ilningar, drag i ljumsken typ? Och yrsel mer än vanligt. Så tänkte jag tar ett test😀 trodde inte det skulle bli eftersom det knappt blivit något mys. Dagen innan ÄL så blev det och det var väl det som tog sig! Hihi 😍

• Junisol

Har också två barn sen innan. Detta blir en riktig sladdis 😍 15 och 10 år är mina andra nästa år🥰

• Lovisaa
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-12-07 15:31:41 följande:
    Grattis!! 
    Lovisaa skrev 2025-12-06 08:41:02 följande:
    Haha ja för mig var det verkligen exakt när jag gick in i vecka 7. Jag mår inte heller illa ännu så bara njuta så länge det varar 🙈 Känner igen det där med att äta det första man gjorde, själv hade jag skorpor vid sängen haha. Ja jag håller med, känns inte optimalt att gå in i de ?tuffa veckorna? precis där vid jul, men som du säger så är man bara så tacksam för att vara gravid. Vi planerar nog att berätta för våra föräldrar och syskon vid jul, så gjorde vi vid första graviditeten (runt vecka 7-8). Oavsett hur det går så kommer det kännas skönt att ha stödet 🥰

Precis så tänker jag också! Det blir lite klurigt under jul, men helt klart värt det.

Ska ha middag med mina bästa vänner den 22a. Inte en chans att jag kommer kunna lura dem att jag inte är sugen på vin 😂 Bokat in VUL för att bekräfta hjärtslag tidigare samma dag så det känns bättre när de listar ut det. Och mysig julklapp till oss själva 
    Jaa men precis! Finaste julkappen 🥹 Haha fattar helt vad du menar, kompisarna har ju stenkoll på sånt 🙈 Vad mysigt med VUL och skönt att få hinna med det innan jul också.
  • Lovisaa
    Junisol skrev 2025-12-08 13:15:58 följande:

Grattis till er här inne!

Fick ett tidigt MF i sep. Nu idag så har jag fått ett positivt test! 🤩 4+1 om det stämmer. Kände ev något illamående nån gång, sen ilningar, drag i ljumsken typ? Och yrsel mer än vanligt. Så tänkte jag tar ett test😀 trodde inte det skulle bli eftersom det knappt blivit något mys. Dagen innan ÄL så blev det och det var väl det som tog sig! Hihi 😍

Stort grattis till dig med!! 😍 underbara nyheter! Och vad spännande med en sladdis!!
  • disan1

Hej! 

hoppar in jag med! 😄 om allt går som det ska så får vi vårt första 8/8. 

blev dock orolig då jag idag fick ljusbruna flytningar. Hoppas kotten stannar kvar. En väldigt efterlängtad iv bebis????

• Severes

De i min familj jag firar jul med älskar rökt lax allihopa så vi brukar liksom dela upp rökta laxen jämt mellan oss på julbordet, dvs jag har fått mina tre skivor nu så nu kan jag inte få fler, det är aldrig någonsin någon som ger bort sin rökta lax. Där tror jag nästan att det är omöjligt för mig att säga att jag inte vill ha rökt lax de kommer förstå direkt. Jag får sätta min lit till att laxen är förpackad mindre än 1v, annars är jag avslöjad. Jag ska såklart berätta tidigt för mina systrar men jag skulle helst vilja göra ultraljudet 7/1 innan Så det känns lite mer verkligt att det faktiskt är något som lever därinne. Förra gången jag var gravid så förstod mamma det på fem minuter (den gången hade jag också tänkt berätta kanske en vecka senare) Sedan är det ju några veckor kvar till julfiranden, det kan ju vara att man mår jätteilla så det helt enkelt inte går att dölja. Min familj skulle tex förstå direkt om jag inte äter min efterrätt. Jag dricker aldrig alkohol så just den delen är inte ett problem för mig. Men men som jag skrev ovan, det viktigaste är ju att man är gravid, sedan är det ju en mindre sak med det övriga. 

• Junisol
    Lovisaa skrev 2025-12-08 20:45:47 följande:
    Stort grattis till dig med!! 😍 underbara nyheter! Och vad spännande med en sladdis!!

Tackar ☺️ så mys ser fram mot det här🥰

• Anonym (Hoppfull)

Dessvärre går det inte alltid som man vill. Jag började få rosa/bruna flytningar igår och idag är det som en mens. Försöker påminna mig själv om att det är supervanligt och kroppen gör det för att det inte skulle blivit något bra. hellre tidigt mf än sent. Men just nu känner jag mig väldigt nere. 

Hoppas alla andra får behålla sina små. Jag håller tummarna för er allihopa och satsar på en liten höstbebis 2026 istället. God jul allihopa!

• Junisol
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-12-09 09:54:57 följande:

Dessvärre går det inte alltid som man vill. Jag började få rosa/bruna flytningar igår och idag är det som en mens. Försöker påminna mig själv om att det är supervanligt och kroppen gör det för att det inte skulle blivit något bra. hellre tidigt mf än sent. Men just nu känner jag mig väldigt nere. 

Hoppas alla andra får behålla sina små. Jag håller tummarna för er allihopa och satsar på en liten höstbebis 2026 istället. God jul allihopa!

Åh beklagar, fick så i september. Hellre tidigt än sent, men klart man blir ledsen. Ta hand om dig❤️?????
Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????