• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Hejasommaren

Idag har vi fått en första kallelse till RPC i Uppsala i början på februari. Någon som går där? Vad kan man förvänta sig vid första besöket? Står bara att min sambo ska lämna spermaprov också i samband med besöket men det har kommit som en separat kallelse 

• alison13
    JNMK skrev 2026-01-18 13:03:13 följande:

Skönt att ni har så många i frysen! Åh vilken hemskt dröm, men tror verkligen inte du behöver oroa dig över det, förstår det som att svenska kliniker bara fryser embryon med bra eller helt ok graderingar så det är säkert jättefina små embryon som ligger i frysen! 

fattar dock verkligen känslan, jag är så pirrig men vågar fortfarande inte helt tro att det kommer bli återföring. Är förväntansfull men samtidigt så rädd för allt som kan gå fel så kommer nog inte helt våga tro på det innan ett embryo faktiskt är på plats. Håller tummarna i veckan för att allt ser fint ut på ultraljud 🤞

Hur har det gått för dig! 

jag själv hade UL igår och allt såg bra ut därför fixk göra min ÄL sprutor igår kväll! Återföring på onsdag nästa vecka!! 

• JNMK
    alison13 skrev 2026-01-22 08:57:59 följande:

Hur har det gått för dig! 

jag själv hade UL igår och allt såg bra ut därför fixk göra min ÄL sprutor igår kväll! Återföring på onsdag nästa vecka!! 

Samma för mig🥳 allt såg bra ut på UL och tog ovitrelle igår kväll inför återföring nästa onsdag. Sjukt att vi har exakt samma dag, men så spännande! 

Efter UL blev jag så nervös??! Pirrig också men har så lätt att falla in in rädslan för att allt ska gå fel/att jag ska bli ledsen, men försöker ta en dag i taget och acceptera att jag inte har kontroll/vet hur det ska gå. Hur känns det för dig? 

• alison13
    JNMK skrev 2026-01-22 09:49:36 följande:

Samma för mig🥳 allt såg bra ut på UL och tog ovitrelle igår kväll inför återföring nästa onsdag. Sjukt att vi har exakt samma dag, men så spännande! 

Efter UL blev jag så nervös??! Pirrig också men har så lätt att falla in in rädslan för att allt ska gå fel/att jag ska bli ledsen, men försöker ta en dag i taget och acceptera att jag inte har kontroll/vet hur det ska gå. Hur känns det för dig? 

Wow sjukt sammanträffande!! 

jag håller med - efter att jag hade tagit sprutan båda min sambo och jag var typ ummmm är detta här verkligt? Ska vi / vågar vi gör detta på riktigt?? 

ska bli kul att ruva tillsammans! 

• Anonym (Lily96)
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-21 16:36:29 följande:

Ja det hjälper verklige. valde klinik helt baserat på det. Jag har gått till deras vanliga gynekologi tidigare och alltid varit supernöjd.

Jag har nog känt av mer än de flesta tror jag. Knappt kunnat gå då det gjort så ont och det är först idag som jag är lite mer rörlig utan att det gör för ont. Tänker att imorgon så kommer jag vara tillbaka på banan. 

Vart i processen är du? Kan ha missat dina tidigare kommentare.

Skönt att det börjar bli bättre nu iallafall!

Jag inväntar fortfarande mens för att få sätta igång med gonal f. Är på cykeldag 42. Har PCO och endometrios men brukar ha ?vanliga? cykler på 30 dagar. Har fått provera nu så förhoppningsvis får jag sätta igång om 1-2 veckor. 
  • kamd

Vad spännande att det är så många som är igång!

En liten sammanfattning från mig:

16/1 Började med sprutor
    22/1 VUL. Ej "klart" utan fortsätter med samma (150 IE Gonal-f och en Ganirelix. Läk såg typ 7 folliklar på varje äggstock. Livmoderslemhinna tjock och bra.

Nytt VUL bokat för imorgon lördag 24/1. Förhoppningsvis äggplock på måndag, tisdag eller onsdag!

Mår jättebra. Sprutorna gör inte ont förutom Ganirelix som svider några minuter efteråt. Magen känns bra. Är inte svullen. Inga andra biverkningar. Ingen huvudvärk eller liknande.

• alison13
    kamd skrev 2026-01-23 11:08:39 följande:

Vad spännande att det är så många som är igång!

En liten sammanfattning från mig:

16/1 Började med sprutor
    22/1 VUL. Ej "klart" utan fortsätter med samma (150 IE Gonal-f och en Ganirelix. Läk såg typ 7 folliklar på varje äggstock. Livmoderslemhinna tjock och bra.

Nytt VUL bokat för imorgon lördag 24/1. Förhoppningsvis äggplock på måndag, tisdag eller onsdag!

Mår jättebra. Sprutorna gör inte ont förutom Ganirelix som svider några minuter efteråt. Magen känns bra. Är inte svullen. Inga andra biverkningar. Ingen huvudvärk eller liknande.

Lycka till med UL idag! Hoppas att du får ta ÄL spruta ikväll!! 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Evve)

Hej! Jag och sambon gjorde vårt första FET igår. Vi hade 15 embryon i frysen och nu 14 kvar så det finns ju några försök om det inte går vägen denna gång. Jag har nyss fyllt 40 och sambon 33. Jag har tonåringar sen tidigare men dambon inga barn. Den 5/2 ska vi göra ett gravtest viket känns väldigt långt borta men ändå spännande🙏🏼 

• Anonym (L202344)
    Anonym (Evve) skrev 2026-01-24 10:06:22 följande:

Hej! Jag och sambon gjorde vårt första FET igår. Vi hade 15 embryon i frysen och nu 14 kvar så det finns ju några försök om det inte går vägen denna gång. Jag har nyss fyllt 40 och sambon 33. Jag har tonåringar sen tidigare men dambon inga barn. Den 5/2 ska vi göra ett gravtest viket känns väldigt långt borta men ändå spännande🙏🏼 

Lycka till🙏
Svar på tråden IVF 2026