-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Kul med lite presentationer på nytt. Vi har försökt i två år utan ett plus. Inga barn sen tidigare. Fått konstaterat manlig faktor varpå det blev remiss till IVF för ICSI. Som nämnt tidigare gjordes första äggplocket igår och väntar nu besked på hur det gått med befruktning och om/när återföring är aktuellt 😊
-
Anonym (linn_) skrev 2026-04-29 11:14:14 följande:Nu har jag gjort mitt äggplock. Var väldigt nervös men allt gick bra 😊 visade sig att det bara var tre äggblåsor och resultatet blev två ägg. Förväntade mig inte fler ägg utifrån antalet äggblåsor, men är ändå besviken över att det inte blev fler blåsor och ägg. Imorgon får vi veta hur befruktningen gått, känner mig så nervös 😢
Åh, förstår besvikelsen!
Vi fick också ?bara? tre blåsor och två ägg och jag var så besviken, men nu ruvar jag på det ena (RD8) och det andra klarade sig till frysen. Jag håller alla tummar att det var riktiga dunderägg du fick fram ❤️
-
idag var jag på mitt andra ultraljud där mina äggblåsor växt till sig, några lite större än sist och några stora så jag är redo för äggplock! Så måndag är det dags för mig, börjar bli mer och mer nervös 😅❤️
-
Håller tummarna att det blir ett plus för dig! När har du testdag? 🥰 är det ditt/ert första försök?Froglet skrev 2026-04-30 13:11:55 följande:Åh, förstår besvikelsen!
Vi fick också ?bara? tre blåsor och två ägg och jag var så besviken, men nu ruvar jag på det ena (RD8) och det andra klarade sig till frysen. Jag håller alla tummar att det var riktiga dunderägg du fick fram ❤️
Tack, hoppas också det! Fick besked idag att båda blivit befruktade och har fått tid för återföring i helgen om allt går som det ska ☺️ vet att målet är 1 graviditet och att extra embryon till frysen bara är en bonus, men hade ju känts skönt att få fler till frysen ifall dessa inte tar sig eller till framtida syskonförsök. Men försöker att tänka att allt löser sig på nåt sätt 🥰 -
Så spännande! Hoppas allt går bra 🥰 jag var också nervös men man blev så väl omhändertagen 🥰Anonym (Elen) skrev 2026-04-30 17:08:05 följande:idag var jag på mitt andra ultraljud där mina äggblåsor växt till sig, några lite större än sist och några stora så jag är redo för äggplock! Så måndag är det dags för mig, börjar bli mer och mer nervös 😅❤️
-
En fråga, om man gör insättning efter endast 2-3 dagar så är man på ruvardag 1 dagen därpå? om insättning då är på dag 5 blir det ruvardag 3 då eller 1 där med?
-
Åh vad härligt att båda blev befruktade!! Håller alla tummarna att det går som det ska och det blir en lyckad återförening i helgen ❤️❤️Anonym (linn_) skrev 2026-04-30 17:50:27 följande:Håller tummarna att det blir ett plus för dig! När har du testdag? 🥰 är det ditt/ert första försök?
Tack, hoppas också det! Fick besked idag att båda blivit befruktade och har fått tid för återföring i helgen om allt går som det ska ☺️ vet att målet är 1 graviditet och att extra embryon till frysen bara är en bonus, men hade ju känts skönt att få fler till frysen ifall dessa inte tar sig eller till framtida syskonförsök. Men försöker att tänka att allt löser sig på nåt sätt 🥰 -
Ja, man blir väl de ❤️Anonym (linn_) skrev 2026-04-30 17:51:25 följande:Så spännande! Hoppas allt går bra 🥰 jag var också nervös men man blev så väl omhändertagen 🥰 -
Bara att skriva om det är något speciellt du undrar 🥰Anonym (Elen) skrev 2026-04-30 18:04:51 följande:Ja, man blir väl de ❤️ -
Hej igen alla ❤️
Skrev i tråden i januari med lite frågor inför fertilitetsutredningen - och nu är den klar och remiss kommer skickas för IVF! Estimerat så tror man att vi kommer få godkänd remiss innan sommaren (6 veckor ca för svar på remiss i Sthlm just nu) och att vi kan få starta IVF till hösten också 🤩
Jag fortsätter läsa och följa er alla i tråden, och håller mina tummar för er alla! Men är sååå glad och lättad att vi äntligen kommer få testa något nytt och få hjälp, även om jag inte förutsätter att det kommer funka direkt
Senaste månaderna/vintern har varit så mörka och deprimerande.. Samtidigt så kommer det nya gravid-besked från vänner i princip varje vecka. Men ska försöka njuta av sommaren nu och att fokusera på att stärka upp min kropp inför hösten 🤗
Såg lite presentationer så kan passa på att skriva en om oss också: Jag är 33 och vi har försökt i snart 2 år för första barnet. I Jan-25 fick vi ett utomkvedshavandeskap som slutade med att min högra äggledare bortopererades. Ungefär samtidig så upptäcktes att jag har problem med sköldkörteln (Hypotyreos och Hashimotos). Utredningen visar inget annat och min partner har normala prover. Min AMH är 1,2.
Massa kramar till er alla! 💛💛