-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Vad spännande Lily96! Håller alla tummar jag kan för dig! Minns dig från några BIM-trådar, eller var det letrozoltråd kanske? Oavsett hoppas jag att det går vägen för er nu! Vi kommer ha vårt första besök i början på februari så hoppas vi får starta snart vi också 🥰Anonym (Lily96) skrev 2026-01-26 20:58:35 följande:Idag fick jag ÄNTLIGEN börja med gonal f! Fick riklig blödning före proverabehandlingen var klar. Så idag ringde kliniken och gav ok att köra igång. Så taggad! :D
Hur går det för er andra?
-
Äggplock idag. Det gick verkligen jättebra. Gick fort som tusan och gjorde ont i typ tre sekunder. Fick mer morfin och sen kändes det inget. Det värsta var typ att ta ut tussen jag fick för att stoppa blödningen efteråt.
Tyvärr gav mina 21 äggblåsor endast 7 ägg. Känns så jäkla snopet och tråkigt. Är det någon mer som varit med om detta? Vad kan det bero på?
Finns det någon som gjort återföring på första ägglossningen efter bortfallsblödningen, eller ska man alltid vänta ytterligare en mens/blödning?
-
Jag gjorde ett äggplock för två veckor sen som var mitt första. Trots mitt låga AMH (0,51) såg de 13 äggblåsor, vilket vi blev väldigt glada över.
Vi fick ut 10 ägg varav 2 befruktades men det inga blastocyster. Känns så otroligt tungt. Hur gör ni för att orka fortsätta och försöka igen? -
Åh känner så mycket med dig! Vi hade liknande första äggplocket, 14 ägg men bara ett befruktat och ingen blastocyst. Kändes så hopplöst och började googla äggdonation osv. Vårt andra försök med icsi gick dock mycket bättre, då fick vi bra befruktning och blastocyster. så nästa försök kan gå mycket bättre❤️Anonym (anonym13) skrev 2026-01-27 13:25:54 följande:Jag gjorde ett äggplock för två veckor sen som var mitt första. Trots mitt låga AMH (0,51) såg de 13 äggblåsor, vilket vi blev väldigt glada över.
Vi fick ut 10 ägg varav 2 befruktades men det inga blastocyster. Känns så otroligt tungt. Hur gör ni för att orka fortsätta och försöka igen?
-
Lycka till imorgon❣️alison13 skrev 2026-01-22 10:50:14 följande:Wow sjukt sammanträffande!!
jag håller med - efter att jag hade tagit sprutan båda min sambo och jag var typ ummmm är detta här verkligt? Ska vi / vågar vi gör detta på riktigt??
ska bli kul att ruva tillsammans!
-
Meddelande borttaget -
Tack detsamma!!! Så pirrig!JNMK skrev 2026-01-27 21:08:13 följande:Lycka till imorgon❣️ -
kamd skrev 2026-01-27 11:19:38 följande:Äggplock idag. Det gick verkligen jättebra. Gick fort som tusan och gjorde ont i typ tre sekunder. Fick mer morfin och sen kändes det inget. Det värsta var typ att ta ut tussen jag fick för att stoppa blödningen efteråt.
Tyvärr gav mina 21 äggblåsor endast 7 ägg. Känns så jäkla snopet och tråkigt. Är det någon mer som varit med om detta? Vad kan det bero på?
Finns det någon som gjort återföring på första ägglossningen efter bortfallsblödningen, eller ska man alltid vänta ytterligare en mens/blödning?
Så bra att själva plocket gick bra! Hoppas att du mår bra idag. Jag tyckte de 2 dagar efter plocket var lite jobbiga - kom ihåg att ta det mycket lugnt!
jag förstår din reaktion. Om det kan vara något tröst - vi hade 21 ägg men av de var bara 9 mogna. Och vi fick till slut 5 embryo. när vi gjorde plocket försökte jag inte ta ut något i förväg. Vänta tills beskedet om hur många du får till frysen. och Det låter cliche men det behövs verkligen bara ett guldägg för att nå målet.
påminn mig - går du igenom landstinget? och detta är första försöket? -
Tack för lite hoppfulla ord! Mår väldigt bra idag också. Så tacksam för det. Inga blödningar och magen är mindre svullen än dagen inna äggplocket. Är bara väääldigt trött så jag är ändå hemma från jobbet idag och vilar.alison13 skrev 2026-01-28 07:34:23 följande:Så bra att själva plocket gick bra! Hoppas att du mår bra idag. Jag tyckte de 2 dagar efter plocket var lite jobbiga - kom ihåg att ta det mycket lugnt!
jag förstår din reaktion. Om det kan vara något tröst - vi hade 21 ägg men av de var bara 9 mogna. Och vi fick till slut 5 embryo. när vi gjorde plocket försökte jag inte ta ut något i förväg. Vänta tills beskedet om hur många du får till frysen. och Det låter cliche men det behövs verkligen bara ett guldägg för att nå målet.
påminn mig - går du igenom landstinget? och detta är första försöket?
Det är svårt att behålla hoppet, men vi försöker! På tisdag får vi veta om det blev något till frysen.
Tycker fortfarande att det är väldigt oklart när återföring blir. Min mens/bortfallsblödning som borde komma om någon vecka, kan man inte göra FET på ägglossningen som kommer efter den? Måste man vänta på en ytterligare mens, och göra det på ägglossningen som kommer efter det? Det blir ju i så fall någon gång mot slutet på mars. Känns som en evighet.
alison13 Hur gick det för dig, du hade återföring idag väl? Hoppas allt gick superbra och att ruvardagarna blir bra ???? -
Glömde haha, vi gör IVF via regionen på Sophiahemmet och det är första försöket!kamd skrev 2026-01-28 12:38:55 följande:Tack för lite hoppfulla ord! Mår väldigt bra idag också. Så tacksam för det. Inga blödningar och magen är mindre svullen än dagen inna äggplocket. Är bara väääldigt trött så jag är ändå hemma från jobbet idag och vilar.
Det är svårt att behålla hoppet, men vi försöker! På tisdag får vi veta om det blev något till frysen.
Tycker fortfarande att det är väldigt oklart när återföring blir. Min mens/bortfallsblödning som borde komma om någon vecka, kan man inte göra FET på ägglossningen som kommer efter den? Måste man vänta på en ytterligare mens, och göra det på ägglossningen som kommer efter det? Det blir ju i så fall någon gång mot slutet på mars. Känns som en evighet.
alison13 Hur gick det för dig, du hade återföring idag väl? Hoppas allt gick superbra och att ruvardagarna blir bra ????