-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Stort tack för ditt stöd <3 känns som att hela världens har rasat. Jag vet att det "bara" är att vi framtid skrivs om, att vi får hitta andra väger, men det gör så fruktansvärt ont.Turbosnigel skrev 2026-04-21 15:05:20 följande:Åh nej 💔💔 är så ledsen för din skull! Förstår verkligen att du är helt förkrossad, fy fan vad livet är orättvist.
Det är klart du ska skriva här om du vill dela med dig, det här är ju inte en tråd för enbart solskenshistorier. Det är ju när det är som tyngst som man behöver mest stöd och det är ju det som tråden är till för.
Tänker på dig idag, stor kram ❤️❤️ -
Tusen tack för ditt stöd <3Anonym (linn_) skrev 2026-04-21 16:24:19 följande:Åh nej, så tråkigt att höra 💔 men precis som de andra skriver så är det klart du ska få skriva det här, vi finns ju alla här för varandra oavsett vad ❤️ stor kram ❤️ -
Tack för din fina och stöttande kommentar <3 jag uppskattar det väldigt!JNMK skrev 2026-04-21 15:18:45 följande:Åh nej, jag är så ledsen för er skull 💔 Håller med turbosnigel, såklart ska du dela med dig, den här tråden är ju för att stötta och peppa varandra i med och motgångar. Tycker du alltid bidrar med medkännande och kloka meddelande till alla i tråden och jag hoppades så innerligt att ni äntligen skulle få positiva besked, fan vad livet är orättvist 💔 tänker på dig! -
Så fint att läsa <3 otroligt. Håller alla tummar för er i fortsättningen! Stort grattis till ert plus <3Motherofdachshunds skrev 2026-04-23 16:10:07 följande:Hej allesammans,
Jag kan inte riktigt fatta att jag skriver detta, men det är sant (hoppas jag, kan inte riktigt tro det själv)! Vi har 1 av 3 embryon kvar på första rundan kvar i frysen och har haft uppehåll med IVFen i två månader på grund av en långresa vi gjorde tidigare i april, och väntan har känts olidlig för att få sätta igång igen. Någonstans har jag varit så otroligt inställd på att nästa embryo inte kommer att ta heller och att minst en runda till kommer att krävas (noll hopp med andra ord, gissar att fler känner igen sig i det?).
Under mars/april trackade jag ändå ägglossning med lite halvtaffliga försök naturligt utan någon större förhoppning. Nu är jag på dag 28 i min cykel som brukar vara 25-30 dagar med ett snitt på 27 och bestämde mig lite slentrianmässigt för att ta ett test på väg hem från jobbet. Det var positivt!!!!!! Hur sjukt?!? Jag är gravid!

Jag vet att det händer att folk blir gravida i uppehållen, det hände två kollegor till mig, men jag trodde aldrig att jag skulle bli gravid naturligt när vi väl börjat med ivf. Jag kan inte riktigt fatta det. Jag tog ett ?budgettest? som var svagt, men ändå tydligt och följde upp med ett digitalt som visade 1-2 veckor. Nu håller vi alla tummar och tår att det håller i sig, men oavsett är det skäl att fira - detta är mitt första positiva test någonsin, jag och min man har försökt aktivt i 1 år och 4 månader (inte jättelång tid, men känts som en ocean. Jag är 35 och han 39.
Jag är så glad just nu. Och det känns superläskigt. Men mest glad! ❤️
-
Tack, håller verkligen fast vid det! ❤️❤️Emilia931 skrev 2026-04-23 16:25:36 följande:Wow, vilken grej!! Stort stort grattis! Kan verkligen tänka mig hur overkligt det måste kännas! Håller tummarna att allt går som det ska och försök att njuta av att du fått ett bevis på att det faktiskt går 🙏🏼❤️ -
Grattis, så glad för er skull 😍Motherofdachshunds skrev 2026-04-23 16:10:07 följande:Hej allesammans,
Jag kan inte riktigt fatta att jag skriver detta, men det är sant (hoppas jag, kan inte riktigt tro det själv)! Vi har 1 av 3 embryon kvar på första rundan kvar i frysen och har haft uppehåll med IVFen i två månader på grund av en långresa vi gjorde tidigare i april, och väntan har känts olidlig för att få sätta igång igen. Någonstans har jag varit så otroligt inställd på att nästa embryo inte kommer att ta heller och att minst en runda till kommer att krävas (noll hopp med andra ord, gissar att fler känner igen sig i det?).
Under mars/april trackade jag ändå ägglossning med lite halvtaffliga försök naturligt utan någon större förhoppning. Nu är jag på dag 28 i min cykel som brukar vara 25-30 dagar med ett snitt på 27 och bestämde mig lite slentrianmässigt för att ta ett test på väg hem från jobbet. Det var positivt!!!!!! Hur sjukt?!? Jag är gravid!

Jag vet att det händer att folk blir gravida i uppehållen, det hände två kollegor till mig, men jag trodde aldrig att jag skulle bli gravid naturligt när vi väl börjat med ivf. Jag kan inte riktigt fatta det. Jag tog ett ?budgettest? som var svagt, men ändå tydligt och följde upp med ett digitalt som visade 1-2 veckor. Nu håller vi alla tummar och tår att det håller i sig, men oavsett är det skäl att fira - detta är mitt första positiva test någonsin, jag och min man har försökt aktivt i 1 år och 4 månader (inte jättelång tid, men känts som en ocean. Jag är 35 och han 39.
Jag är så glad just nu. Och det känns superläskigt. Men mest glad! ❤️
-
Håller tummarna att det fungerar bra med nya dosen 🥰Anonym (Anonym) skrev 2026-04-24 10:26:54 följande:Hej! Jag har läst en del inlägg men inte skrivit så mycket. Är med er på denna ganska svåra process ibland, man svingas mellan hopp och hopplöshet 😅. Glad för er som det gått bra för, är egentligen ganska häftigt vad man kan göra. Var idag för ultraljud efter att ha tagit sprutor ett tag och hade fyra ägg men de var för små så nu ska jag få ökad dos menopur och en ny tid nästa vecka för utvärdering. Läkaren sa att om de inte blivit större så kommer man avsluta all behandling 😓. Äggen såg fina ut i sig men det är svårt att inte tappa allt hopp. Jag har liten äggreserv, endometrios och myom så jag visste från början att det skulle vara en liten chans. Men ush alltså, bara grät i bilen hem. Men vi fortsätter kämpa lite till med den nya dunderdosen ♥️♥️
-
Det blev en kortvarig glädje, det blev en kemisk graviditet. Fick massa kramper och började blöda ordentligt idag. Det är klart att det är ledsamt men nu vet jag att det ?fungerar?, jag kan ändå bli gravid och det känns på något sätt ändå positivt. Ett embryo kvar i frysen, vi håller tummarna för det. Ska ta ett gravtest imorgon men är säker på att det är negativt. Skit också.
Håller tummarna för oss alla att det blir vår tur till slut!
-
Hej!
Jag och min man gjorde ägguttag för två veckor sedan och ska göra en FET nästkommande cykel. Det blev ingen ET pga risk för överstimulering. Jag har precis haft bortfallsblödningen och funderar nu på om vi ska försöka naturligt denna månad, eller är det en jättedålig idé? FETen ska göras först efter min "riktiga" mens. Men jag har så svårt med tålamodet och att bara vänta en hel cykel! Någon med erfarenheter?
-
Åh nej, känner med dig! det är så orättvist, men vi kämpar på 💛Motherofdachshunds skrev 2026-04-25 13:17:39 följande:Det blev en kortvarig glädje, det blev en kemisk graviditet. Fick massa kramper och började blöda ordentligt idag. Det är klart att det är ledsamt men nu vet jag att det ?fungerar?, jag kan ändå bli gravid och det känns på något sätt ändå positivt. Ett embryo kvar i frysen, vi håller tummarna för det. Ska ta ett gravtest imorgon men är säker på att det är negativt. Skit också.
Håller tummarna för oss alla att det blir vår tur till slut!