-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-

Är på 8dpt och gjorde testade tidigt. Första testet. Och det var positivt!! Kan inte tro det! 😍
Är lite lite orolig att det är falskt positivt pga Ovitrelle sprutan från 13/4, men enligt chatGPT borde hcg försvunnit nu. Vad tror ni?
-
Det är positivt, grattis 🥳🥰 ovitrelle ger bara utslag i max 10 dagar och du tar ju den 6 dagar innan återföring, så du ska kunna lita på resultatet nu.Anonym (Lily96) skrev 2026-04-28 05:57:46 följande:
Är på 8dpt och gjorde testade tidigt. Första testet. Och det var positivt!! Kan inte tro det! 😍
Är lite lite orolig att det är falskt positivt pga Ovitrelle sprutan från 13/4, men enligt chatGPT borde hcg försvunnit nu. Vad tror ni?
-
Jag har hela tiden haft lite otur med röda dagar, både i min första graviditet och nu när vi skulle starta, men just ultraljud tror jag sällan är några problem. Jag skulle gjort mitt första ultraljud på fredag, nu på första maj, men det blev flyttat till måndag, det enda som händer är att de ändrar doserna något men kunde ändå börja behandlingen igår :) Det kan ställa till det mer när det är insätt eller äggplock som kommer mitt i en längre ledighet :)Ellesmere skrev 2026-04-26 19:12:08 följande:Hej! Har läst igenom alla inlägg i tråden inför att vi ska starta vår IVF-resa! :) vi började försöka i augusti 2024 och sökte sedan hjälp i augusti 2025. Vi är 35 år gamla, har aldrig plussat, och jag har heller inte fått utslag på ägglossningstest. Efter fertilitetstester som visade oförklarlig infertilitet (ägglossning hade jag tydligen), blev vi remitterade till IVF på Sahlgrenska. Är lång kö i Göteborg, men vi fick en återbudstid för två veckor sen, så i nästa cykel ska vi starta! Känns så himla spännande! Men är väldigt ödmjuk inför att det troligtvis kommer bli en lång och tuff resa!
Efter att ha läst i tråden blir jag lite nojig över röda dagar. Kristi himmelsfärd kommer infalla då jag troligtvis är redo för första ultraljudet, om mensen kommer enligt plan. Hoppas inte det sätter käppar i hjulet för behandlingen? Sahlgrenska är öppet på lördagar, så hoppas det bara är torsdagen det är stängt på?
Behövde tydligen skriva av mig lite! :) Känner ingen som går igenom IVF just nu.
Är så kul att läsa om alla andra som går igenom IVF, jag hejar på er <3
Stort lycka till! :) -
Anonym (2712) skrev 2026-04-27 21:04:57 följande:Hej!
Ser jag i syne eller ser det positivt ut?? 😳😄
Ska egentligen testa på onsdag.
Grattis till er båda!Anonym (Lily96) skrev 2026-04-28 05:57:46 följande:Är på 8dpt och gjorde testade tidigt. Första testet. Och det var positivt!! Kan inte tro det! 😍

-
Anonym (Elen) skrev 2026-04-26 17:15:27 följande:Imorogn ska jag på mitt första ultraljud efter en vecka med behandling. Lite nervöst att få se hur det gått, om man kanske får mer information om när äggplocket blir eller så 😊
Hur gick det på ultraljudet? 🙂 Hoppas det gick bra ♥️
-
Det gick bra, ska på uppföljning på torsdag igen då jag hade några äggblåsor som var större än andra och vill få alla lika stora så troligtvis äggplock på måndag. Men det ska vi planera på torsdags besök ❤️Plantlover skrev 2026-04-28 20:41:07 följande:
Tack för att du frågar ❤️ -
Hur gick de för dig? Hade det påverkats av att d varit sjuk?❤️Anonym (linn_) skrev 2026-04-27 07:19:43 följande:Så spännande! Har också mitt i dag. Är lite nervös över hur det gått med stimuleringen då jag blev sjuk förra veckan, vet inte om det påverkar eller inte så hoppas allt ser bra ut 😊 -
Stort grattis!!❤️Anonym (Lily96) skrev 2026-04-28 05:57:46 följande:
-
Ser oxå!! Stort grattis ❤️Anonym (2712) skrev 2026-04-27 21:04:57 följande:
Hej!
Ser jag i syne eller ser det positivt ut?? 😳😄
Ska egentligen testa på onsdag.
-
Spännande att ni är igång 🙂 önskar massor att det ska gå bra för er ♥️ låter bra att de har öppet på lördagar också, där jag går är det stängt på helger 😝. Kommer nog ordna sig med ultraljudsdagen, jag är inne på fjärde ultraljudet nu 😅. Fint att du delar med dig ♥️ lycka till med allt 🤗Ellesmere skrev 2026-04-26 19:12:08 följande:Hej! Har läst igenom alla inlägg i tråden inför att vi ska starta vår IVF-resa! :) vi började försöka i augusti 2024 och sökte sedan hjälp i augusti 2025. Vi är 35 år gamla, har aldrig plussat, och jag har heller inte fått utslag på ägglossningstest. Efter fertilitetstester som visade oförklarlig infertilitet (ägglossning hade jag tydligen), blev vi remitterade till IVF på Sahlgrenska. Är lång kö i Göteborg, men vi fick en återbudstid för två veckor sen, så i nästa cykel ska vi starta! Känns så himla spännande! Men är väldigt ödmjuk inför att det troligtvis kommer bli en lång och tuff resa!
Efter att ha läst i tråden blir jag lite nojig över röda dagar. Kristi himmelsfärd kommer infalla då jag troligtvis är redo för första ultraljudet, om mensen kommer enligt plan. Hoppas inte det sätter käppar i hjulet för behandlingen? Sahlgrenska är öppet på lördagar, så hoppas det bara är torsdagen det är stängt på?
Behövde tydligen skriva av mig lite! :) Känner ingen som går igenom IVF just nu.
Är så kul att läsa om alla andra som går igenom IVF, jag hejar på er <3