-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Jag tycker absolut ni ska försöka naturligt I väntan på FET! ♥️m07 skrev 2026-04-25 20:37:29 följande:Hej!
Jag och min man gjorde ägguttag för två veckor sedan och ska göra en FET nästkommande cykel. Det blev ingen ET pga risk för överstimulering. Jag har precis haft bortfallsblödningen och funderar nu på om vi ska försöka naturligt denna månad, eller är det en jättedålig idé? FETen ska göras först efter min "riktiga" mens. Men jag har så svårt med tålamodet och att bara vänta en hel cykel! Någon med erfarenheter?
-
Imorogn ska jag på mitt första ultraljud efter en vecka med behandling. Lite nervöst att få se hur det gått, om man kanske får mer information om när äggplocket blir eller så 😊
-
Hej! Har läst igenom alla inlägg i tråden inför att vi ska starta vår IVF-resa! :) vi började försöka i augusti 2024 och sökte sedan hjälp i augusti 2025. Vi är 35 år gamla, har aldrig plussat, och jag har heller inte fått utslag på ägglossningstest. Efter fertilitetstester som visade oförklarlig infertilitet (ägglossning hade jag tydligen), blev vi remitterade till IVF på Sahlgrenska. Är lång kö i Göteborg, men vi fick en återbudstid för två veckor sen, så i nästa cykel ska vi starta! Känns så himla spännande! Men är väldigt ödmjuk inför att det troligtvis kommer bli en lång och tuff resa!
Efter att ha läst i tråden blir jag lite nojig över röda dagar. Kristi himmelsfärd kommer infalla då jag troligtvis är redo för första ultraljudet, om mensen kommer enligt plan. Hoppas inte det sätter käppar i hjulet för behandlingen? Sahlgrenska är öppet på lördagar, så hoppas det bara är torsdagen det är stängt på?
Behövde tydligen skriva av mig lite! :) Känner ingen som går igenom IVF just nu.
Är så kul att läsa om alla andra som går igenom IVF, jag hejar på er <3
-
Turbosnigel skrev 2026-04-23 18:09:28 följande:Hehe, samma strategi som här då :) har bokat upp så mycket jag kan i kalendern!
Vad tråkigt att höra med missfallet ❤️????? förstår att det blir extra svårt att våga andas ut efter testet med en sådan erfarenhet i bagaget ❤️
Det är min första IVF. Har dock ett barn sedan innan, som kom till på naturlig väg efter mycket kämpande.
Samma här, klart man ska hoppas på det bästa, för det kommer nog dagar när tvivlet sätter in rejält också.Tack ❤️
Alltså dessa två veckor är ju en evighet!
Hur har du det med biverkningar? jag mår ändå väldigt bra, men jag har aldrig varit med om att ha såhär ömma bröst! Det gör ont att ha bh, för då trycker det, men det gör ont att vara utan för då rör de sig.😅
Höll på att nita min man härom morgonen när han lite oförsiktigt sträckte ut en hand och gav en ordentlig squeeze 😂 -
Så spännande! Har också mitt i dag. Är lite nervös över hur det gått med stimuleringen då jag blev sjuk förra veckan, vet inte om det påverkar eller inte så hoppas allt ser bra ut 😊Anonym (Elen) skrev 2026-04-26 17:15:27 följande:Imorogn ska jag på mitt första ultraljud efter en vecka med behandling. Lite nervöst att få se hur det gått, om man kanske får mer information om när äggplocket blir eller så 😊
-
Ja det känns verkligen som att tiden står stilla just nu 🙃 håller på att bli tokig. Och just nu går jag runt med känslan att det inte har tagit sig. Vilket jag vet är omöjligt att veta i nuläget. Går runt och överanalyserar varenda liten känsla i kroppen. Är det samma för dig?Froglet skrev 2026-04-27 06:08:47 följande:Tack ❤️
Alltså dessa två veckor är ju en evighet!
Hur har du det med biverkningar? jag mår ändå väldigt bra, men jag har aldrig varit med om att ha såhär ömma bröst! Det gör ont att ha bh, för då trycker det, men det gör ont att vara utan för då rör de sig.😅
Höll på att nita min man härom morgonen när han lite oförsiktigt sträckte ut en hand och gav en ordentlig squeeze 😂
Relaterar till 100% 😂 har inte kramat min man på flera dagar för minsta lilla beröring är som tortyr 😂 jag är väldigt trött också, men misstänker att pollensäsongens intåg bidrar en del där.... -
Åh nej, vad tråkigt att höra 💔❤️ så ledsen för din skull! Fint att du ändå kan se framåt i denna tuffa situation!Motherofdachshunds skrev 2026-04-25 13:17:39 följande:Det blev en kortvarig glädje, det blev en kemisk graviditet. Fick massa kramper och började blöda ordentligt idag. Det är klart att det är ledsamt men nu vet jag att det ?fungerar?, jag kan ändå bli gravid och det känns på något sätt ändå positivt. Ett embryo kvar i frysen, vi håller tummarna för det. Ska ta ett gravtest imorgon men är säker på att det är negativt. Skit också.
Håller tummarna för oss alla att det blir vår tur till slut!
Håller tummarna för att det ska gå vägen vid nästa insättning istället ❤️ -
Välkommen till tråden🌸Ellesmere skrev 2026-04-26 19:12:08 följande:Hej! Har läst igenom alla inlägg i tråden inför att vi ska starta vår IVF-resa! :) vi började försöka i augusti 2024 och sökte sedan hjälp i augusti 2025. Vi är 35 år gamla, har aldrig plussat, och jag har heller inte fått utslag på ägglossningstest. Efter fertilitetstester som visade oförklarlig infertilitet (ägglossning hade jag tydligen), blev vi remitterade till IVF på Sahlgrenska. Är lång kö i Göteborg, men vi fick en återbudstid för två veckor sen, så i nästa cykel ska vi starta! Känns så himla spännande! Men är väldigt ödmjuk inför att det troligtvis kommer bli en lång och tuff resa!
Efter att ha läst i tråden blir jag lite nojig över röda dagar. Kristi himmelsfärd kommer infalla då jag troligtvis är redo för första ultraljudet, om mensen kommer enligt plan. Hoppas inte det sätter käppar i hjulet för behandlingen? Sahlgrenska är öppet på lördagar, så hoppas det bara är torsdagen det är stängt på?
Behövde tydligen skriva av mig lite! :) Känner ingen som går igenom IVF just nu.
Är så kul att läsa om alla andra som går igenom IVF, jag hejar på er <3
tror det ändå är lite flexibelt med dagar för UL för att kolla äggblåsorna inför äggplock, så är säkert ingen fara med en röd dag 😊 -

Hej!
Ser jag i syne eller ser det positivt ut?? 😳😄
Ska egentligen testa på onsdag.
-
Det är positivt! Va kul! Grattis 😍Anonym (2712) skrev 2026-04-27 21:04:57 följande:
Hej!
Ser jag i syne eller ser det positivt ut?? 😳😄
Ska egentligen testa på onsdag.