-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Åh nej, så tråkigt att höra 💔 men precis som de andra skriver så är det klart du ska få skriva det här, vi finns ju alla här för varandra oavsett vad ❤️ stor kram ❤️Josefine1987 skrev 2026-04-21 13:29:25 följande:Triggervarning på detta inlägg!
Vet inte om jag ska skriva eller inte, då jag inte vill dra ner andra i min ångest. vår Situation är ovanlig och sticker ut som ovanligt dåligt. Jag har följt många genom IVF-resans gång och ingen har det gått såhär dåligt för, så jag vill inte skrämma upp någon.
Vårt 7e äggplock ledde till 19 ägg, 5 befruktade, men inte ett enda klarade sig. Känner mig helt förtvivlad 💔
-
Hejasommaren skrev 2026-04-21 12:50:39 följande:Startade 2 mars på CD2. Hade äggplock 16 mars på CD16 🥰 lätträknat när mensen började 1 mars 😅
sista sprutkvällen med stimulering CD13, triggerspruta CD14 och inga sprutor CD15Turbosnigel skrev 2026-04-21 15:08:04 följande:Jag gjorde mitt plock på CD 12, och tog triggersprutan på CD 10. Intressant att höra hur andra har haft det! 😊
Tack för era svar! Ser ju verkligen olika ut, men beror väl på hur behandlingen med sprutorna går 😊 försökte komma fram till när mitt äggplock ev ska ske så jag kan försöka tömma kalendern på jobbet haha, men det är svårt att förutse! Efter första ultraljudet kanske man får en liten hint om när det kan bli av? -
Åh vad ledsen jag blir för din skull! Jag önskar verkligen att det såg annorlunda ut för er. Livet är bra orättvist. Hoppas du får all stöttning du behöver runt dig och känn alltid att du kan skriva här ❤️Josefine1987 skrev 2026-04-21 13:29:25 följande:Triggervarning på detta inlägg!
Vet inte om jag ska skriva eller inte, då jag inte vill dra ner andra i min ångest. vår Situation är ovanlig och sticker ut som ovanligt dåligt. Jag har följt många genom IVF-resans gång och ingen har det gått såhär dåligt för, så jag vill inte skrämma upp någon.
Vårt 7e äggplock ledde till 19 ägg, 5 befruktade, men inte ett enda klarade sig. Känner mig helt förtvivlad 💔
-
Jag påbörjade stimuleringen på CD1 och gjorde äggplocket på CD15. Var också väldigt rädd för själva äggplocket, att det skulle göra ont, men det gick över förväntan! Helt överkomligt med smärtan tyckte jag, och kände mig så omhändertagen och lugn efter all oro (mycket pga det smärtstillande). Det var faktiskt en väldigt häftig process att få uppleva!Anonym (linn_) skrev 2026-04-21 11:37:52 följande:Ni som gjort äggplock, hur många dagar efter uppstart av behandling gjordes äggplocket? 😊
-
Ja jag kände oxå lättnad att vi fick börja då vi gärna ville hinna med en chans innan sommaren🥰Anonym (linn_) skrev 2026-04-21 16:22:08 följande:Det stämmer! Så blev glad när vi fick klartecken för uppstart igår 😊 tror att äggplocket är det jag är mest nervös över just nu, utifrån om det gör ont 😅 men blev tillsagd vid uppstartsmötet att det bara är att säga till så fall så får man mer smärtstillande, så det lugnar mig lite i alla fall 😊 själv då?
sen är jag såklart nervös över hur processen kommer gå, om det kommer lyckas eller inte och när i tid så fall. Men försöker att ta en dag i taget bara 🥰 men lättare sagt än gjort
Jag känner samma, tycker fortfarande det är jobbigt med sprutorna men eftersom jag är nålrädd så är jag rädd för komma skall med äggplocket också och smärtan man kommer ha 😅
Har du känt av något i kroppen idag för att du börjat behandlingen? Har känt mig lite trött (kan absolut vara annat med) men haft difus illamående som kommit och gått men känns typ tidigt med biverkningar redan efter en spruta?🤔 -
Fint att höra att att det gick bra. Får en att känna sig lite lugnare 🥰Emilia931 skrev 2026-04-21 20:24:19 följande:Jag påbörjade stimuleringen på CD1 och gjorde äggplocket på CD15. Var också väldigt rädd för själva äggplocket, att det skulle göra ont, men det gick över förväntan! Helt överkomligt med smärtan tyckte jag, och kände mig så omhändertagen och lugn efter all oro (mycket pga det smärtstillande). Det var faktiskt en väldigt häftig process att få uppleva! -
åh, förstår dig! Men du ska absolut känna dig stolt över att du klarat sprutorna hittills 😄Anonym (Elen) skrev 2026-04-21 22:07:26 följande:Ja jag kände oxå lättnad att vi fick börja då vi gärna ville hinna med en chans innan sommaren🥰
Jag känner samma, tycker fortfarande det är jobbigt med sprutorna men eftersom jag är nålrädd så är jag rädd för komma skall med äggplocket också och smärtan man kommer ha 😅
Har du känt av något i kroppen idag för att du börjat behandlingen? Har känt mig lite trött (kan absolut vara annat med) men haft difus illamående som kommit och gått men känns typ tidigt med biverkningar redan efter en spruta?🤔
jag var också trött igår och hade huvudvärk, men svårt att veta vad det beror...men huvudvärken sitter kvar idag. Tycker också det känns tidigt med eventuella biverkningar redan 🙈🤔 -
Åh är med dig, verkligen tråkigt att höra 😓. Stor kram! Den här processen är så oberäknelig och sårbar. Starkt att du vågat och prövat. Ta hand om dig på bästa sätt med mycket kärlek. Vi finns här ♥️♥️♥️Anonym (linn_) skrev 2026-04-21 16:24:19 följande:Åh nej, så tråkigt att höra 💔 men precis som de andra skriver så är det klart du ska få skriva det här, vi finns ju alla här för varandra oavsett vad ❤️ stor kram ❤️ -
Ja men det är jag faktiskt, lite läskigt dock att på fredag och i helgen ska man ta två stycken istället 🙈Anonym (linn_) skrev 2026-04-22 06:22:05 följande:åh, förstår dig! Men du ska absolut känna dig stolt över att du klarat sprutorna hittills 😄
jag var också trött igår och hade huvudvärk, men svårt att veta vad det beror...men huvudvärken sitter kvar idag. Tycker också det känns tidigt med eventuella biverkningar redan 🙈🤔
Ja huvudvärk har jag oxå haft!! Har liksom känt av de känns de som, frågade ChatGPT och han sa att man kunde få biverkningar efter en spruta så borde vara det då. Hoppas kroppen vänjer sig lite med de idag eller imorgon så man slipper må så hela tiden ❤️ -
Åh är med dig, verkligen tråkigt att höra 😓. Stor kram! Starkt att du vågat och prövat. Ta hand om dig på bästa sätt med mycket kärlek. Vi finns här ♥️♥️♥️Anonym (linn_) skrev 2026-04-21 16:24:19 följande:Åh nej, så tråkigt att höra 💔 men precis som de andra skriver så är det klart du ska få skriva det här, vi finns ju alla här för varandra oavsett vad ❤️ stor kram ❤️