• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Plantlover
    Anonym (Elen) skrev 2026-04-28 20:52:02 följande:
    Det gick bra, ska på uppföljning på torsdag igen då jag hade några äggblåsor som var större än andra och vill få alla lika stora så troligtvis äggplock på måndag. Men det ska vi planera på torsdags besök ❤️

Tack för att du frågar ❤️

Vad skönt att det gick bra 🌷 
  • Anonym (linn_)
    Anonym (Elen) skrev 2026-04-28 20:52:54 följande:
    Hur gick de för dig? Hade det påverkats av att d varit sjuk?❤️
    Nja gick väl sådär. Positiva var att jag hade äggblåsor som växt till sig, negativa var väl att det bara var fyra stycken (fick uppfattningen att det inte är så många?) och att dem är mogna redan nu. Så äggplock blir redan imorgon. Så verkar som att jag reagerat lite för fort på behandlingen typ samtidigt som fler äggblåsor inte växt till sig? Vet inte om det hade att göra med att jag varit sjuk eller inte, det glömde jag att fråga haha. Men får hoppas att allt går bra imorgon och att det kan bli några ägg av det ändå?Läkaren sa att utifrån mitt värde på äggreserv så borde jag haft fler äggblåsor på g typ. Så nja känns inte jättebra faktiskt. Men ett steg i taget 😊

Hur gick det själv?🥰
  • Plantlover

Jag var på mitt fjärde ultraljud idag efter snart en månads behandling. Förra gången sa de att jag kanske måste avsluta behandling och idag verkade äggen ändå ha växt så de vill fortsätta 😅. Pga helg så blir nästa undersökning på måndag. Just nu vet jag inte vad jag ska tro om hur allt kommer gå om vi kommer till äggplock eller inte. Har varit ganska sänkt ett tag och nu får jag ett litet hopp igen. Jag går på KS i Huddinge och hitills har vi haft olika läkare varje gång 😅Insåg idag att jag verkligen inte kan veta hur något blir i den här processen, får bara följa med på något sätt. 

• Anonym (Lily96)
    Anonym (2712) skrev 2026-04-27 21:04:57 följande:

Hej! 

Ser jag i syne eller ser det positivt ut?? 😳😄
    Ska egentligen testa på onsdag. 

Grattis till plus! Missade ditt inlägg i morse, var nog för hysterisk att jag själv precis plussat. Men stort stort grattis🎉
  • Anonym (Lily96)
    JNMK skrev 2026-04-28 09:37:30 följande:
    Det är positivt, grattis 🥳🥰 ovitrelle ger bara utslag i max 10 dagar och du tar ju den 6 dagar innan återföring, så du ska kunna lita på resultatet nu. 
    grimaserar skrev 2026-04-28 11:34:57 följande:
    Anonym (Lily96) skrev 2026-04-28 05:57:46 följande:

Är på 8dpt och gjorde testade tidigt. Första testet. Och det var positivt!! Kan inte tro det! 😍

Är lite lite orolig att det är falskt positivt pga Ovitrelle sprutan från 13/4, men enligt chatGPT borde hcg försvunnit nu. Vad tror ni? 

Grattis till er båda! Hjärta

Anonym (Elen) skrev 2026-04-28 20:53:26 följande:
    Stort grattis!!❤️

Tack så mycket! 🥰 Kan fortfarande inte tro att det är sant. Så overkligt. Min sambo kan inte förstå att jag blev förvånad när vi vände upp testet och det var positivt. Även om vi båda har varit högst involverade hela processen så trodde jag inte helhjärtat att det skulle fungera. Wow ska verkligen försöka ta in glädjen och lyckan jag känner.
  • Anonym (2712)
    Anonym (Lily96) skrev 2026-04-28 22:08:55 följande:
    Grattis till plus! Missade ditt inlägg i morse, var nog för hysterisk att jag själv precis plussat. Men stort stort grattis🎉

Tack så mycket och grattis själv 😄
    Såå roligt! 

Jag har ju min testdag imorgon så kommer köra ett test igen. Har nog inte riktigt tagit in att det faktiskt var ett positivt resultat. 

• Anonym (linn_)

Nu har jag gjort mitt äggplock. Var väldigt nervös men allt gick bra 😊 visade sig att det bara var tre äggblåsor och resultatet blev två ägg. Förväntade mig inte fler ägg utifrån antalet äggblåsor, men är ändå besviken över att det inte blev fler blåsor och ägg. Imorgon får vi veta hur befruktningen gått, känner mig så nervös 😢

• Hejasommaren
    Anonym (linn_) skrev 2026-04-29 11:14:14 följande:

Nu har jag gjort mitt äggplock. Var väldigt nervös men allt gick bra 😊 visade sig att det bara var tre äggblåsor och resultatet blev två ägg. Förväntade mig inte fler ägg utifrån antalet äggblåsor, men är ändå besviken över att det inte blev fler blåsor och ägg. Imorgon får vi veta hur befruktningen gått, känner mig så nervös 😢

Håller alla tummarna för bra befruktning och utveckling ❤️🤞🏻
  • Hejasommaren

Jag hade UL idag på CD15 inför FET. Har en ledande äggblåsa på 16mm och slemhinna på 8,5mm. Ovitrelle ska tas på fredag och sen är det återföring 8 maj 😭😍 så nervös och taggad på samma gång, sjukt vilken känsloresa det här är. 

• Gräddtårtan

Hej allesammans!

Jag hoppar nu in i tråden. Vi har för avsikt att starta med IVF igen till hösten, när min mens förhoppningsvis är igång igen. Är 38 år gammal, så rätt gammal i IVF-sammanhanget. Finns det några fler än mig som är över 35 som hänger här inne?

Då jag hoppar in lite "mitt i" får de som vill och orkar jättegärna göra en liten presentation, vilka är ni? Hur länge har ni försökt? Varför behöver ni göra IVF? Finns det några här inne som lyckats? Kanske inte blir så många som orkar svara, men ett litet försök kan väl inte skada!

Själv började vi vår IVF-resa med s.k. oförklarad infertilitet, efter vi försökt själva i 2.5 år. Visade sig senare att jag hade en del fel (som sjukvårdens standard-undersökningar inte kunde hitta). Efter de var åtgärdade lyckades vi på fjärde återföringen. Men nu är det dags för syskonförsök, så snart mensen har kommit igång igen.

Hoppas att resan går lite smidigare den här gången jämfört med första gången, men det återstår att se!

Jättekul att kunna följas åt är det iallafall. Och önskar alla här inne stor lycka med nästa återföring!

Svar på tråden IVF 2026