• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • molly50
    EpicF skrev 2026-01-26 16:14:39 följande:
    Så sluta läs då. 
    Det är inte så lätt när era inlägg tar upp halva tråden. Man tvingas sitta och scrolla för att hitta ev ontopic-inlägg bland era inlägg.
    Ett tips till er båda är att låta bli att svara på varandras inlägg och bara ignorera varandra istället.
  • Anonym (....)

Jag kan inte fatta at

molly50 skrev 2026-01-26 16:47:10 följande:
    Det är inte så lätt när era inlägg tar upp halva tråden. Man tvingas sitta och scrolla för att hitta ev ontopic-inlägg bland era inlägg.
    Ett tips till er båda är att låta bli att svara på varandras inlägg och bara ignorera varandra istället.
    Båda borde ha stängts av för länge sedan. Deras tjafsande - och då inte bara med/mot varandra - tar ofta upp stora delar av trådarna och förstör dem. De har för mycket fritid, båda två.
  • Anonym (veranika savenka)
    molly50 skrev 2026-01-26 16:47:10 följande:
    Att få sista ordet i en envig på ett forum är stort, något som kommer att gå till historieböckerna. Då gäller det att inte ge upp, att vinna en pajkastningstråd är stort.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2026-01-26 16:55:36 följande:

Jag kan inte fatta at

Båda borde ha stängts av för länge sedan. Deras tjafsande - och då inte bara med/mot varandra - tar ofta upp stora delar av trådarna och förstör dem. De har för mycket fritid, båda två.
    För att det ska ske så måste man anmäla deras inlägg. Men även om man gör det så lär de snart komma tillbaka och fortsätta.
  • molly50
    Anonym (veranika savenka) skrev 2026-01-26 16:59:24 följande:
    Att få sista ordet i en envig på ett forum är stort, något som kommer att gå till historieböckerna. Då gäller det att inte ge upp, att vinna en pajkastningstråd är stort.
    Ja,det verkar inte bättre. Men då kan de väl starta en egen tråd där de kan ägna sig åt sin pajkastning istället för att förstöra andras.
  • EpicF
    Anonym (....) skrev 2026-01-26 16:55:36 följande:

Jag kan inte fatta at

Har alldeles lagom med fritid. Ingen tvingar dig att läsa det du inte är intresserad av. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-26 15:31:09 följande:
    Och igen, var har jag hävdat att man inte är tonåring mellan 13-19 år? 

Ålderspannet är runt 13/14 till 60+, vilket också inkluderar alla över 60. Var det som är fel med det? 

13/14 berättade en begränsning, normalt hade varit skrivit 13-xxx.
    Men tror att vi har lägre åldrar än så, men det är lugnt, du tror dig veta bättre som vanligt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2026-01-26 17:01:10 följande:
    För att det ska ske så måste man anmäla deras inlägg. Men även om man gör det så lär de snart komma tillbaka och fortsätta.
    Deras inlägg brukar inte bryta mot reglerna här, för det finns inget krav på kvalitet framför kvantitet som på Flashback. Att bara vara tjatig och aldrig ge sig är inte "straffbart" på Familjeliv.

Jag önskar att vi i stället kunde få en funktion där vi kunde blocka vissa användare. Det funkar inte om "alla blockar alla", men alla medlemmar kunde ju få blocka kanske tre stycken var. Då skulle man även slippa se deras anonyma inlägg under olika tillfälliga nick. Då skulle det bli lugnt. 
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (....) skrev 2026-01-26 17:29:40 följande:
    Deras inlägg brukar inte bryta mot reglerna här, för det finns inget krav på kvalitet framför kvantitet som på Flashback. Att bara vara tjatig och aldrig ge sig är inte "straffbart" på Familjeliv.

Jag önskar att vi i stället kunde få en funktion där vi kunde blocka vissa användare. Det funkar inte om "alla blockar alla", men alla medlemmar kunde ju få blocka kanske tre stycken var. Då skulle man även slippa se deras anonyma inlägg under olika tillfälliga nick. Då skulle det bli lugnt. 
    Gå och lägg dig under en sten istället
  • DinoPappan
    molly50 skrev 2026-01-26 15:22:15 följande:
    Då är det kanske dags att lära sig reglera det på annat sätt.
    Håller helt med.
Svar på tråden Tumma ner, varför?