Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 16:14:26 följande:
Och det är precis det här jag tycker är så märkligt. Kan du på riktigt inte förstå att folk resonerar och tycker olika? Jag tycker till exempel inte att Klybans inlägg ovan var särskilt vettigt, där hen pratar om "gråterskor" som inte ens läser. Det vet väl Klyban inte något om. Och varför kalla folk för gråterskor? Eller använda ord som patetiskt? Nej, vi tycker olika helt enkelt. Därav tummarna. Hade lätt kunnat ge ett sådant inlägg en tumme.
Sorry, "gråterskor" borde haft kontext också, dock de vet vem de är och förstår att du inte vet.
Och det handlar om att det finns en del som vägrar acceptera viss saklighet och fakta, och att de blir irriterade att man påpekar felen för dom.
Och ja, det är typ patetiskt att köra en tumme ned och när de inser att det dom sade aldrig höll från ett argument och sen inbillar sig en tumme ner är till hjälp för dom.
Men nu låter det dock inte längre som att din tumme ned var för att du skulle få mig le, utan för andra orsaker.
Anonym (Tumme möter tumme) skrev 2026-01-22 16:38:56 följande:
Att du tycker olika betyder inte automatiskt att alla andra har fel eller att du ska döma ordval och reaktioner på det sättet. Och ja, det där med att försöka påpeka vad någon ?vet? eller inte vet kommer mest som nedlåtande. Kul att vi tycker olika, men ingen behöver en mini-lecture om hur man ?rätt? tycker.?
För ta på mig att jag borde gett mer kontext och ber om ursäkt för detta.
Anonym (Ja?) skrev 2026-01-22 16:42:10 följande:
Många här inne är bittra och passivt aggressiva över sina liv, och vet inte bättre än att ha tråkig attityd. Inget att bry sig om. Håller inte alltid med Klyban tex, men hen är åtminstone inte otrevlig som många andra är.
Och det måste man inte heller.
Sen är jag hård mot en del och för jag ogillar när folk ljuger, förvanskar fakta och sen tror det är bra argument, och att de sen vägrar saklighet och fakta.
Och ska att trycker jag på, och en del blir riktigt sura och mitt uppsåt är inte göra dom sura.
Bara berätta att här blev det konstigt, en som kommer ofta upp i en tråd, det är när de attackerar vindkraft och att det inte blåser jämt.
NO kidding blir det varje gång, och det är inte alls uppskattat och när självklarheter inte är ett bra argument.
Anonym (Tumme ned!!) skrev 2026-01-22 16:47:29 följande:
Har inte påstått att andra automatiskt tycker fel. Däremot har jag, precis som du, rätt att ha åsikter. Står dock 100 procent för att Klyban omöjligt kan veta om de som som klickar tumme ned på hans inlägg har läst inlägget inte.
Kan förresten varmt rekommendera avsnitt 83 av Flashback Forever, som handlar om just Klyban.
Snälla ge länk, för känner för skratta lite.
Anonym (Tumme möter tumme) skrev 2026-01-22 16:48:12 följande:
Ingen har påstått att du inte har rätt att ha åsikter.
Tyvärr här måste jag säga, det är att ibland är åsikter betydelselösa och när de inbillar sig det ersätter saklighet och fakta.
Men det är dock intressant att en del tror desinformation och rena lögner är en åsikt som betyder något för något.(Det gör det inte, men ändå finns de som inbillar sig att en åsikt kan ersätta saklighet och fakta, är inte det fascinerande att en del tycker det gör?)
Anonym (Ja?) skrev 2026-01-22 16:55:39 följande:
Folk verkar extremt känsliga för annorlunda åsikter.
Jag håller inte alltid med om vad du skriver, men tycker ändå det är intressant med andra perspektiv.
Det är så en riktig diskussion går till, man måste inte hålla med om allt en annan säger.
Dock ser vi detta och speciellt i den höger extrema sfären.
Där har vi en del som per automatik vägrar allt någon säger och oavsett hur
korrekt det är.
Sen om rätt person säger det, så är det alltid rätt och oavsett hur många fel det har.
Detta kallar man för ett kaninhål när man alltid påstår allt är rätt som de säger.
Andra säger detta om mig helt klart, dock en sak dom missar, jag tar bara det som är fel och lämnar resten.
En intressant sak är att folk klarar inte av att acceptera när jag skrivit nått fel och ber om ursäkt för detta.
Ibland är det så illa att fast jag sagt att oops, nu blev det fel och ber om ursäkt för detta.
Så maler dom på om ett fel jag sagt var ett fel och bad om ursäkt för felet.
Och använder detta sen som ett argument och fast jag sagt det var fel och bad om ursäkt.
Det är där man inser att en del inte klarar av att någon kan göra fel eller förstå konceptet be om ursäkt.
Och det fascinerar mig en hel del.