• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?
    En gång i tiden kanske, idag är det bredare.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-24 11:55:48 följande:
    En gång i tiden kanske, idag är det bredare.
    Vad svamlar du nu om? 
  • Anonym (Wrath)
    EpicF skrev 2026-01-24 11:43:07 följande:
    Har du missat vad familjeliv är för forum?
    Vi kallar dom tanter då bättre?
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-24 12:10:55 följande:
    Vad svamlar du nu om? 

Idag är publiken och skribenterna av en bredare demograf än innan.(Som det vore svårt att förstå och när man pratar om tonårstjejer mycket väl kan vara här.)

Kanske du inte ska ge dig in i så avancerade diskussioner?

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 12:14:28 följande:

Svårt och veta vad forumet en gång började med skulle ha för relevans idag.

Hur många tonårstjejer eller inte som är, det har jag inte en susning om, men rätt komiskt det inte fick finnas någon här pga syftet från starten var familjer.(Men såklart vi är alla familjer på olika sätt, för vi har inte uppstått ur tomma intet.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-24 12:30:23 följande:

Idag är publiken och skribenterna av en bredare demograf än innan.(Som det vore svårt att förstå och när man pratar om tonårstjejer mycket väl kan vara här.)

Kanske du inte ska ge dig in i så avancerade diskussioner?

Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 12:14:28 följande:

Avancerad diskustion? 

Knappast någon avancerad diskussion att fråga om vederbörande vet vad det är för forum. Att vederbörande inte svarar är en annan femma. 

Att du lägger dig i gör inte diskussion avancerad, men lite märkligt eftersom du inte vet vad du svarar på... men det är typsikt dig. 
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-24 13:00:40 följande:
    Avancerad diskustion? 

Knappast någon avancerad diskussion att fråga om vederbörande vet vad det är för forum. Att vederbörande inte svarar är en annan femma. 

Att du lägger dig i gör inte diskussion avancerad, men lite märkligt eftersom du inte vet vad du svarar på... men det är typsikt dig. 

JA, är det för avancerat att förstå att det handlade om demografen på familjeliv och en hävda tonåringar.
    Det var dock du som inte fattade och ställde en fråga, där förstod man att du inte förstod alls och att det var för avancerat.

Kanske du kan  be någon vän och hjälpa dig med detta som är så svårt att förstå och kräver så konstiga frågor på något så enkelt.

• EpicF
    klyban skrev 2026-01-24 14:46:22 följande:

JA, är det för avancerat att förstå att det handlade om demografen på familjeliv och en hävda tonåringar.
    Det var dock du som inte fattade och ställde en fråga, där förstod man att du inte förstod alls och att det var för avancerat.

Kanske du kan  be någon vän och hjälpa dig med detta som är så svårt att förstå och kräver så konstiga frågor på något så enkelt.

Fortfarande inte avancerat för mig. Men vederbörande som fick frågan kanske tyckte den var för avancerad eftersom denne inte har svarat. 

Jag vet vad det är för forum. Gör du det? 

Verkar som att det var för avancerat för dig stt förstå varför jag ställde frågan? 🤔 😂 Men det är också typisk dig. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-24 14:46:22 följande:

Jag ställde frågan till en person som uppenbarligen inte hade någon koll på vad familjeliv.se är för forum. Men den frågan var tydligen för avancerad, även för dig. 
  • Anonym (Wrath)

Men sluta ni går offtopic! Det är kul att ge tummen ner men jag förstår det är ganska taskigt när det är känsliga ämnen eller anmälnt den funktionen borde tas bort!

Är som att picka på den fula ankungen rent mobbing fasoner.

• klyban
    EpicF skrev 2026-01-24 16:37:54 följande:
    Fortfarande inte avancerat för mig. Men vederbörande som fick frågan kanske tyckte den var för avancerad eftersom denne inte har svarat. 

Jag vet vad det är för forum. Gör du det? 

Verkar som att det var för avancerat för dig stt förstå varför jag ställde frågan? 🤔 😂 Men det är också typisk dig. 

Ja,ett forum som inte längre är vad det ursprungligen var, men det tyckte du inte var rätt.
    Dock det intressanta är att du frågade om forumet....
    Och det var då och där som man förstod det var för avancerat för dig med den frågan.

Försöker du nu säga du förstår att tonåringar är här.

För om så, så förstår.(Men det är lugnt, det vet all att du inte klarar av att erkänna.)

EpicF skrev 2026-01-24 16:38:53 följande:
    Jag ställde frågan till en person som uppenbarligen inte hade någon koll på vad familjeliv.se är för forum. Men den frågan var tydligen för avancerad, även för dig. 

Nä, du svarade att tonåringarna är här, och du svarade om vad forumet är.
    Och vi vet att demografen nu är inte om vad forumet startade som.
    Hur nu man kan ha missat det.

Svar på tråden Tumma ner, varför?