• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • Anonym (O)

Det är för att de gillar att tumma i röven på folk.. Antar jag ? Jag får tummen ner i neutrala inlägg eller trådar hela tiden.. så jag tänker så.. att de gillar BAJS helt enkelt! 

• Anonym (Och)
    Tow2Mater skrev 2026-01-23 13:38:11 följande:
    Det kan ju bero på sammanhanget; om du i en viktminskningstråd tagit en promenad och känner dig duktig samtidigt som du åt en gräddig pasta till lunch kan det nog bli några nedåttummar.
    Det är två helt olika trådar och ingen vet om det är just den personen som ätit den pastan och sen skriver i tråden Vad gör du just nu eller vad har du gjort idag.  
  • klyban
    Anonym (O) skrev 2026-01-23 15:20:43 följande:

Det är för att de gillar att tumma i röven på folk.. Antar jag ? Jag får tummen ner i neutrala inlägg eller trådar hela tiden.. så jag tänker så.. att de gillar BAJS helt enkelt! 

Den var lite rolig faktiskt.

Men förstår din tanke, varför får man en tumme ned för något som varken ska trigga något av dom och tumme upp eller tumme ned.
    Sånt är fascinerande.

Jag vet en användare oavsett vad h*n skriver, så blir det direkt tumme ned, och spelar ingen roll om det är till 100% korrekt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Självgoda)
    klyban skrev 2026-01-23 15:41:22 följande:

Den var lite rolig faktiskt.

Men förstår din tanke, varför får man en tumme ned för något som varken ska trigga något av dom och tumme upp eller tumme ned.
    Sånt är fascinerande.

Jag vet en användare oavsett vad h*n skriver, så blir det direkt tumme ned, och spelar ingen roll om det är till 100% korrekt.

Säkert en misogynist, de är sällan "korrekta".
  • Anonym (O)
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-23 16:09:25 följande:
    Haha syftar du p mig ? Ställa alla dina hundra frågor och jag ska svara de ärligt... när du svarar på mina 300 frågor? OK !? Eller vem är misogynt eller feg här ? Jag väntar... ^^ 
  • klyban
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-23 16:09:25 följande:

Dock så är användaren extremt saklig och avslöjar när lögner och desinformation kommer.
    Men sure, någon gång blir det fel, men mestadels inte.

Anonym (O) skrev 2026-01-23 16:43:52 följande:
    Haha syftar du p mig ? Ställa alla dina hundra frågor och jag ska svara de ärligt... när du svarar på mina 300 frågor? OK !? Eller vem är misogynt eller feg här ? Jag väntar... ^^ 

Nej, det är inte du, då denna användare gömmer sig inte bakom dubbelanonymitet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Wrath)

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

• Anonym (Självgoda)
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:16:03 följande:

för det är roligt finns massa tonårstjejer som tror att det betyder något fast en riktig man bryr sig inteTyst

Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..
  • Anonym (Wrath)
    Anonym (Självgoda) skrev 2026-01-24 10:27:43 följande:
    Lär nog inte finnas så mycket tonårstjejer här..
    hihi vad fel du har
  • EpicF
    Anonym (Wrath) skrev 2026-01-24 10:57:04 följande:
    hihi vad fel du har
    Har du missat vad familjeliv är för forum?
Svar på tråden Tumma ner, varför?